file Zase motory pro RCEK

Více
08. bře 2010 10:17 #1404 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma Zase motory pro RCEK

Aleš Krátký napsal:

Karol Chyba napsal: Ja by som bol najradšej keby bol len jeden typ motora a vrtule a boli by sme na tom z výkonom pohonu všetci rovnako. :ugeek:


to je pekne,ale pro kazde ero se hodi jina konfigurace, to co je pro jedno nejlepsi,je pro druhe na nic

Jsem zvědavý, kolik bude používáno konfigurací, ať na "házedla" nebo scorpiony. Mám oboje a kupodivu i na tak rozdílných érech je pohon prakticky totožný. ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 10:37 #1405 od Jiří Veselovský
Tak opět další, už téměř folklórní vystoupení.

Začnu tím jednodušším. S Karolom Ch. souhlasím ohledně monotypu, ale hlas boží šel jiným směrem, konkrétně loni v Holíči.

Další námitka ohledně neshody mezi jednotlivými finálovými národními návrhy pravidel. A co s tím asi tak můžu udělat? Myslím si, že jsem navrhnul nejliberálnější verzi prozatímních pravidel a je to špatně (zatím podle jediného ohlasu). A přitom je to tak jednoduché. Chceš mít čistoskvoucí eroplán vyhovující ve všem? Tak si pořiď třeba Axíka a není co řešit. To, že je hodně motorů TGY mezi lidma pro mne není argument, protože už druhým rokem se ta pravidla dolaďují a ochrana investic není žádná (a ani nebyla slibovaná), jak trefně podotknul Tomashr.

Obrázek. Už jsem to tady zmiňoval několikrát a trvám na tom, že to, co stvořil Pečar ve slovinských pravidlech, je k ničemu. U nás jsem obrázek vynechal, protože motory jsou doporučené a na stránkách výrobců si rozměry každý může najít. V mém okolí neznám nikoho, kdo by neměl doma aspoň tři, spíš více motorů (Hacker, DualSky, TGY, AXI, ...) právě z důvodu doladění na konkrétní eroplán, jak zmínil Aleš.

Magnety a stator. Pokud se dobře pamatuji, tak ode mne nevzešla ani jedna poznámka ohledně těchto komponent. Taky proč? To, že má TGY plechy cca o 1 mm delší ho nefavorizuje výkonově ani jinak, jak ukázaly provozní zkušenosti i vlastní měření. Proto ať si letos klidně zalítají. Pokud má někdo potřebu motor rozebírat a měřit, prosím.

Poznámka na závěr. Chápu, že stále jsou dlouhé zimní večery a proč si nepoklábosit, ale zatím nevidím důvod k nějaké změně pravidel. O nelegálnosti motorů TGY jsem nikdy nemluvil (výjimka by se týkala soutěžení venku, u nás je v pohodě, bez výstupku - tak jako AXI - měří těch cca 25 mm) i přesto, že mají delší plechy, viz výše. Je jistě dobré sledovat dění i v okolních zúčastněných státech, ale pro nás jsou závazná naše pravidla, i kdyby venku psali cokoli. Pokud sezóna u nás na letištích ukáže nějaký fatální rozpor, tak ho budeme řešit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 11:23 #1406 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK

Jiří Veselovský napsal: Dnes v 11:37 ...O nelegálnosti motorů TGY jsem nikdy nemluvil (výjimka by se týkala soutěžení venku, u nás je v pohodě, bez výstupku - tak jako AXI - měří těch cca 25 mm)...

Včera v 17:42... Přitom všichni víme, že motory TGY např. kv 1900 mají plechy 10 mm a celková délka motoru je 27,7 mm. Nechci nikoho napadat, ale to je takový problém vzít do ruky šupléru a změřit si to? Dle mého názoru by se zmíněná řada motorů neměla objevit v žádném dodatku schválených/doporučených motorů...
Já jsem už od loňska rozhodnutý, že problém motorů TGY pro letošní sezónu (jen pro 2010!) v ČR budu řešit tak, že budou povolené i přesto, že jsou mimo dohodnuté rozměry (rozměry v našich pravidlech)...

Bez komentáře.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 13:44 #1407 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Zase motory pro RCEK

Radim Barč napsal: Jsem zvědavý, kolik bude používáno konfigurací, ať na "házedla" nebo scorpiony. Mám oboje a kupodivu i na tak rozdílných érech je pohon prakticky totožný. ;)


skorpik a hazedlo neni tak velky rozdil radime
ja myslel obecne nejake chlupate letadla (kde je idealni nejaky "klacek" na 1200kv motoru, nebo nejaky vetracek na 1900kv motoru a laminatu.
a nerikej ze to neni pravda

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 14:14 #1408 od Jiří Veselovský

Petr Dušek napsal: Bez komentáře.

Ano pane kolego, zvítězil jsi na celé čáře, tak si to vychutnej.
Omluvou mi je jen to, že u toho zbytečného plkání musím taky pracovat. Jinak to na situaci samozřejmě nic nemění, protože v našich pravidlech není o magnetech a plechách ani slovo, ostatní rozměry viz výše. Tudíž pro tento rok mohou být u nás TGY ve startovním poli.
Tak a to je z mé strany k tomuto "tématu" všechno. Můj čas je sice jen přiměřeně drahý, ale i tak si nemohu dovolit ho ztrácet.

P.S.
Samozřejmě poslední slovo bude mít Fanda Kašpárek, který už je jako trenér RCEK schválený.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 14:28 #1409 od Juraj Bačiak
Odpověděl Juraj Bačiak pro téma Zase motory pro RCEK
Ja teda musím pridať komentár, kedže som pomedzi riadky spomínaný.
Nechcem obhajovať Turnigy, je to za cenu kvality aká je.
Samozrejme som 1900 premeral hneď ako sa mi dostal do rúk, a dokonca spočítal počet plechov 25ks, a je to také iste ako u 1350.
Keď to meriam, stále je to okolo 9mm ....
Ak má niekto 10mm, tak má zase iba nejaký šialený výsledok Turnigy mixu. Ak ho niekto má má byl to zverejniť aby sme sa mohli vyvarovať ďalších problémov.
Prikladám obrázky: značený 8 = 1900ot, 12 = 1350ot.
Sedí to s označením ako napísal Karol.
Axi má 22ks plechov a teda v pohode je pod 9mm.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 15:51 #1410 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK

Jiří Veselovský napsal: Ano pane kolego, zvítězil jsi na celé čáře, tak si to vychutnej...

Já nechci nad nikým vítězit, já jen už od prosince čekám na jasnou odpověď, jestli délka motoru podle pravidel RCEK se měří bez výstupku (tak jako mají na obrázku okótováno kolegové na Slovensku), nebo s výstupkem. Snad nám tu odpověď dá nově jmenovaný trenér. Předem děkuji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 17:05 #1411 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma Zase motory pro RCEK

Aleš Krátký napsal:

Radim Barč napsal: Jsem zvědavý, kolik bude používáno konfigurací, ať na "házedla" nebo scorpiony. Mám oboje a kupodivu i na tak rozdílných érech je pohon prakticky totožný. ;)


skorpik a hazedlo neni tak velky rozdil radime
ja myslel obecne nejake chlupate letadla (kde je idealni nejaky "klacek" na 1200kv motoru, nebo nejaky vetracek na 1900kv motoru a laminatu.
a nerikej ze to neni pravda

Aleši, kamaráde, já prostě tvrdím, že na každé éro RCEK trošku normálních rozměrů je dnes nejvýhodnější nejmenší povolená vrtule a co nejvyšší otáčky. Příkladů máš spoustu, ať malé eroplány Radka Sohra, nebo super autobus Jardy. Nedovedu si představit lepší eroplán pro velkou vrtuli, než zrovna tu Jardovu 2,5 metrovku a víš sám moc dobře jaký pohon používá.
Ale kazíme tady solidní vlákno plky, které sem nepatří. Probereme to později na letišti. Jo a testnu tu graupnerku na trámci 34mm, pak ti pošeptám výsledek. Ahoj

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 17:26 #1412 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Zase motory pro RCEK
ok rado :)
"autobus" me dostal,ale jara uz ho nema mmchodem.

toz na letisti nekdy. mmj program uz je skoro hotovy,a je tam tva oblibena funkce prvni-posledni na startovisti v kolech po sobe ;)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 19:12 #1416 od Zbyněk Smola
Odpověděl Zbyněk Smola pro téma Zase motory pro RCEK
Pokud někdo neurčí přesně měřitelné rozměry a budou různé výjimky bude to tu stále. Když se neumíme dohodnou u nás jak se chcete shodnout mezinárodně. A pro ty kteří váhají jaký motor, jak píše Radim a loňská sezóna to ukázala nej je 1900kV(Axi 1820kV). Tedy pokud máte dobrý regl. a kvalitní baterku.
Rozměry Turnigy jsou tady: <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.stoupak.cz/viewtopic.php?f=8&t=86 ">viewtopic.php?f=8&t=86
A dotaz kolik motorů musím vyrobit (přemotat) abych byl výrobce? Šak číňani to motají taky na koleně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.376 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám