file Zase motory pro RCEK

Více
08. bře 2010 19:26 #1417 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Zase motory pro RCEK

Zbyněk Smola napsal: A dotaz kolik motorů musím vyrobit (přemotat) abych byl výrobce? Šak číňani to motají taky na koleně.


Stačí jeden, ale musíš zveřejnit na webu parametry a cenu, za kterou ho prodáš/vyrobíš. Šak u číňanů je taky co kus, to originál. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 15:54 #1427 od Juraj Bačiak
Odpověděl Juraj Bačiak pro téma Zase motory pro RCEK
Jan nás sem hodil s poznámkou: můžeme špínu házet tady .... :lol:
Ja teda na nikoho nechcem nadávať a ani sa hádať. Aj ked som známy tým že som si dovolil napísať Stevovi Neuovi ... niečo Crazy..., tak to asi preto.
( Mimochodom ako som si nechal vysvetliť od USA boys, tak to nebola žiadna urážka...., v tom kontexte)
...
Ja osobne nemam nič proti navíjaniu motorov ( mám tiež Škorpiona - ale už len na experimentovanie).
Proste sa zdalo, že vymenovaním povolených motorov sa dá dosiahnuť určité rovnomerné rozloženie výkonu cez celú varietu motorov od rozličných výrobcov.
Doma navinutý motor má neznáme hodnoty, a skutočne môže priniesť extrémnu zmenu...
...
Kedysi na začiatku som hovoril o nejakom generálnom pardón, 10% alebo iné na všetky rozmery uvádzané v pravidlách. Teoreticky by tam ale mohli preniknúť nejaké typy z inej výkonnejšej rady.
...
Napr. teraz vybehla nová rada AXI 2208/18..., je zopár kusov na testovanie. Ide ale o renomovaného výrobcu a určite bude časom aj v cenníku s popisom parametrov.
Spĺňa všetky rozmerové parametre, ale výkonnostne je to zase krok v pred, a značne zvýhodňuje majiteľa, tak teraz babo raď.
...
Čo sa týka merania rozmerov motorov, prekvapilo ma tvrdenie Jirky Veselovského, že TGY 1900 má 10mm a všetci o tom vieme. Ja som teda o tom nevedel a musíme sa o tom konštruktívne porozprávať a dať to do normálnej roviny. Ja sa snažím zmerať tych 9mm bez toho lepidla na plechoch. A ani AXI nemá 9mm ako bolo uvádzané, ale menej.
...
Koľko motorov previnúť aby som bol výrobca. Obchodným plánom sa medze nekladú. Ide síce o sarkastickú poznámku ale má čosi do seba. Možno stačí jeden ?
...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 16:44 #1430 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Zase motory pro RCEK
ad vyrobce.
jo,ale to je pak zase o nicem,pac to rusi totalne vsechny pravidla... previnu motor,je super hyper, lita o 30% vice nez jine, jak ho zlegalizovat , jak bylo psano,verejne ho zacit prodavat ... fajn,udelam 3 kousky,a budu je prodavat za 6-7 000 kc ? to si je nikdo nekoupi,ale to uz je muj problem ne ? :-D
a mam krasny legalni motor,ktery sice je ke koupi,ale kdo si ho koupi ....

ja nevim,neni nad to mit seznam motoru ktere jsou povolene,hotove. (vyrobce-typ motoru)
a vyrobcem myslim firmu,ktera to ma v obchodnim rejstriku, a ne "franta novak, oprava zachodu s.r.o"

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 16:45 #1431 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Zase motory pro RCEK
Juraj, sorry, nechtěl jsem se tom poznámkou "o špíně" nikoho dotknout. Nadávat nikdy, hádat se pořád. Od toho je to diskuse a jinak než porovnáváním a vysvětlování a přesvědčováním se nikam nedostaneme. Kdyby se to vzalo statisticky, tak nejvíce příspěvků na tomto fóru (a nejen) je o motorech RCEK. Takže to asi lidi, či alespoň účastníky diskuse, pálí.

Vím, že už jsem s tím trapnej, ale pořád si myslím to, co už tvrdím rok - geometrické rozměry nejsou fyzikálním omezením, takže eskalace výkonů se těžko někdy zastaví. Je to ale přání většiny účastníků, takže je to v pořádku. V pořádku ale není (podle mě) snaha zastavit nárůst výkonů úředním postupem, protože ten svádí k "podvádění" či alespoň pohybům na hraně, je obtížné prokazatelný a může snadno vést ke znechucení lidí. V pořádku není ani to, že navíc ani neexistuje jednotná a jednoznačná definice motoru (namátkou - označení výrobce, celkové rozměry, tabulka povolených typů).

Návrhů, jak motor definovat, už tady padla spousta - od Karolova monotypu po (Tomášovu?) přesnou geometrickou definici statoru/rotoru. Sezóna je za dveřmi, chodí sem (snad) všichni lidé, co k tomu mají co říci, tak se pojďme dohodnout na takové definici, která uspokojí většinu, ne-li všechny. H.

PS: Mně se líbí průměr a délka válcové části rotoru dle vzoru "velkého bratra", ale nikomu to necpu. Akorát mě ještě napadá, že je pravděpodobné, že ten vzorec průměr 28, délka 16 nebo 17 (2212/2830) sem možná z USA přijde, třeba v souvislosti s rozdělením kategorie výškových spínačů na "limited" a "open". Naše 2208 byly původně zamýšleny jako náhrada S400, se změnou z LMR na VMR to trochu ztratilo smysl, se mi zdá.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 17:14 #1432 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK

Jan Kubica napsal: ... Mně se líbí průměr a délka válcové části rotoru...

Honzo tou válcovou částí se rozumí jen "plášť magnetů" (pro informaci u TGY TR2826/1900 je to 13mm) nebo i válcová část čela rotoru?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 17:34 #1433 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Zase motory pro RCEK
Kóta D dle obrázků na HK.

[attachment=0:3teboe1z]<!-- ia0 -->motordata.gif<!-- ia0 -->[/attachment:3teboe1z]

Podle mě je to včetně válcové části čela rotoru, resp. oni tomu říkají "flux ring", tj. část, v níž se uzavírá magnetický tok. Už jsme se o tom bavili tady - <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.stoupak.cz/viewtopic.php?f=8&t=86 ">viewtopic.php?f=8&t=86.

Zřejmou výhodou tohoto přístupu je to, že se ověření motoru obejde bez jeho rozebírání, přitom tyto rozměry nějaký vztah k výkonu motoru mají, zdá se že délka magnetů je délka prstence minus 3-5 mm. No jo, pro TR2826 je to 13 mm, máš pravdu. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 17:48 #1435 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK
Pokud je tam "flux ring", tak by to měl být jen ten jednolitý prstenec kryjící magnety, tzn. bez čela. Obrázek z HK není zcela korektně nakreslen, ale kóta D=13 kupodivu souhlasí s mým měřením, ale je to jen ten lesklý prstenec.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 18:21 - 09. bře 2010 18:34 #1437 od Juraj Bačiak
Odpověděl Juraj Bačiak pro téma Zase motory pro RCEK
Samozrejme sme tuto možnosť (širka prstenca) dávnejšie skúšali napasovať na pravidlá... uvažovalo sa tušim s tymi pôvodnými 16mm, ale vybrané motory mali aj 300W...
Tých 13mm je zaujímavé, ale je to zase len rozmer nič nehovoriaci o vnútornej štruktúre motoru.
Obávam sa, že by sa do tých 13mm zmestil výkon vyšší ako je dosahovaný teraz.
...
Je tu nakoniec 200W/min, možno pri tom nakoniec skončíme. A na tieto naše reči budeme spomínať pri dymiacich limiteroch.
...
p.s.: Honzo, nebeží ti čas vo fóre o hodinu dopredu ?
Poslední změna: 09. bře 2010 18:34 uživatelem Juraj Bačiak.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 18:22 - 09. bře 2010 19:17 #1438 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Zase motory pro RCEK
Ajajaj, další nejednoznačná definice. To mají ty TR plášť ze dvou materiálů? Koukám na ty fotky od Zbyňka - u KDA je to zvlášť výrazné. Mám tu Raye - taky dva materiály, Axíky (řada 28) a Megy (RC400) jsou ale z jednoho kusu. Tam "flux ring" od "bell depth" (další anglická definice) rozlišit nejde. Resp. jeden uvádí "bell depth" 17 mm, v druhé definici je "flux ring" 16 mm. Podle mě, pokud by se taková nějaká definice přijala, muselo by to být "přes všechno" - od hrany rotoru v mezeře mezi rotorem až statorem až dozadu po přechod do kuželové části nebo žeber atd. Myslím si. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Poslední změna: 09. bře 2010 19:17 uživatelem Jan Kubica.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 18:43 #1439 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK
Všechny motory*** které mám mají jasně rozlišené čelo (většinou eloxovaná Al slitina) a plášť, a to i motor AXI. Třeba v téhle tabulce motorů http://f5j.eu/w/index.php?title=List_of_allowed_outrunner_motoros je to jasně vidět.
K tomu co píše Juraj, pravděpodobně by to vedlo k růstu výkonu, protože by byla snaha namačkat do určeného pláště co nejdelší stator, ale mělo by to technicky jasně daný strop (pokud se tedy shodneme co je ten plášť .. :D )

*** doplněno - přeci jen jsem našel výjimku, motory PJS mají celý rotor z jednoho kusu, ale zase PJS nedělá motor s průměrem 28mm...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.374 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám