file RCEK - zapnutí motoru před startem?

Více
30. srp 2011 10:44 #5057 od Radim Barč
Tome, pokud zapneš motor před signálem, tak odhazující při standardním nazvučení odpočet prostě neslyší a musí čekat, až vidí někoho odstartovat (osobní zkušenost). S tím ziskem výšky to v daném případě taky moc nefungovalo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. srp 2011 10:50 #5058 od Tomas Hruby

Radim Barč napsal: Tome, pokud zapneš motor před signálem, tak odhazující při standardním nazvučení odpočet prostě neslyší a musí čekat, až vidí někoho odstartovat (osobní zkušenost). S tím ziskem výšky to v daném případě taky moc nefungovalo.


Radime, tohle nemůžeš zobecnit - záleží na tom, jak to má pořadatel ozvučené i třeba na tom, na kterém jsi startovišti - třeba v Nové Pace je mezi startovištěm 1 a 4 z hlediska slyšitelnosti významný rozdíl - na jednom z nich ta výhoda bude tak, jak píšu já, na druhém ne (tam máš pravdu ty).
Tím spíše si myslím, že bude dobře výklad sjednotit, kdyby ta "výhoda či nevýhoda" byla všude stejná, tak se tolik neděje, ale když je to různé, tak to je horší.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. srp 2011 10:56 #5059 od Radim Barč
Jsem rozhodně pro to, aby výsledek zněl "při předčasném zapnutí musí být motor znovu vypnutý a toto zapnutí bude považováno za vyčerpání prvního pokusu".
Opravdu jsem moc zvědavý, jak se to vyvrbí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. srp 2011 11:00 #5060 od Tomas Hruby

Radim Barč napsal: Jsem rozhodně pro to, aby výsledek zněl "při předčasném zapnutí musí být motor znovu vypnutý a toto zapnutí bude považováno za vyčerpání prvního pokusu".
Opravdu jsem moc zvědavý, jak se to vyvrbí.


Uvidíme co Jirka V. a další... Já si dokonce myslím, že se ani nemusí měnit pravidla (což je dobře), je to spíš o "poučení a výkladu", ta kombinace bodů c) a e), které jsme tu citovali mi docela dává smysl.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. srp 2011 13:10 #5061 od Jiří Veselovský
Vážení kolegové, chápu, že naše pravidla nemají výkladovou část, kde by byly zmíněny vámi diskutované varianty. Jak sami víte, tak už teď jsou slohové cvičení na mnoho stran a přesto některé situace neřeší.
Abych dlouho nenapínal, tak můj výklad je jednoznačný a to, že pokud někdo zapne motor v "chráněné době" 20 vteřin před startem, tak si vyčerpal první pokus. Jestli éro hodil nebo ne, mi přijde jedno, protože jeho druhý pokus bude následovat až po křiku startéra, což už bude v pracovním čase. Různé varianty zde zmíněné mi trochu připomínají slovenský výklad o půlce gongu.
V celé diskusi jsem zatím nezaznamenal ani jednu zmínku o 20 vteřinové předstartovní pauze, která je v pravidlech a má jistě svůj význam (převzato z pravidel EC). Nevidím nejmenší důvod pro to, aby někdo v této době čudlal s motorem.
Pokud bych se takhle zamyslel nad kterýmkoli zákonem z veřejného života (silničním, občanem,...), tak tam vždy najdu mezery (neobhajuji je!!!), protože následné situace z praxe se snad ani nedají u stolu vymyslet.
Takže závěr. Pojďme se dohodnout, že na naši národní úrovni (EC už to má myslím jinak - penalizace 30 bodů) zachováme výklad mnou zmíněný výše a nebudeme si to komplikovat možnými variantami prohřešků proti pravidlům.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. srp 2011 13:23 #5062 od Tomas Hruby
Jirko, vyhýbáš se ale té situaci z Lomnice - je po zapnutí motoru před gongem nutno motor vypnout anebo je jen vyčerpán pokus, ale letět lze rovnou? Pokud totiž lze letět rovnou, tak pak Martina ten jinak chválený startér v daném kole totálně zařízl - on zapnul brzy motor, já mu to ale hodil až po gongu, to bylo OK. V tu chvíli mi to nedošlo, předem jsem to nestudoval, tak jsem poslechl, přišlo mi to logické. Ale jak tak vidím, tak to zas tak jasné není...
Tohle mi přijde jako skutečně jediný sporný moment, ostatní varianty jsou buď jasné celou dobu anebo se dají najít po krátkém zamyšlení v pravidlech.

A opakuju - pokud i jako "velký šéf" trváš na výkladu, že motor mohu pustit předem a hodit po gongu a ztratím tím jen možnost opakování letu, tak počínaje touto sobotou v Chomutově motor zapínám předem záměrně - počáteční stoupavost s důkladně roztočeným motorem je zkrátka o nezanedbatelný kus vyšší. Opravdu je tento výklad žádoucí???

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. srp 2011 13:47 #5063 od Jiří Veselovský

Tomas Hruby napsal: trváš na výkladu, že motor mohu pustit předem a hodit po gongu a ztratím tím jen možnost opakování letu,

Tome, ty mi zase dáváš. Tohle snad nikde netvrdím. Jen bych vzal v potaz další znění pravidel, kde se předčasný start (i pochopitelné předčasné roztočení motoru) řeší přistáním (určitě s vypnutým motorem) a opětovným startem. Tvoje varianta (Chomutováci, těšte se) by opravdu umožnila to, co píšeš. Jinak věřím tomu, že kdyby tato cesta byla jen trochu schůdná, tak už by v EC měla následovníky, popř. by se to řešilo úpravou pravidel.
Chtěl bych tuto diskusi vrátit do reálu a připomenout, že sezóna běží a maximálně se můžeme dohodnout na nějakém výkladu (určitě ne Tomovu variantu). Ten ovšem bude mít působnost velmi omezenou, protože nikdo nemá povinnost chodit na Stoupák a tady to sledovat.
Takže, po upozornění startéra (ani nechci domyslet případ, že startér není) motor vypnout a následně už klasický postup. Vím, že toto moje doporučení může kdokoli napadnout, ale jiné řešení pro zbytek sezóny nevidím.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. srp 2011 14:00 #5064 od Tomas Hruby

Jiří Veselovský napsal: Chtěl bych tuto diskusi vrátit do reálu a připomenout, že sezóna běží a maximálně se můžeme dohodnout na nějakém výkladu (určitě ne Tomovu variantu).


Já jen teď nevím, co myslíš mou variantou, kterou "určitě ne" :D

Tak to raději napíšu jasně - můj názor je, že při předčasném zapnutí motoru mohou nastat dvě korektní situace:

1. Uvědomím si to včas a model nehodím. Pak ztrácím druhý pokus, k tomu abych mohl startovat je nutné, abych motor krátce vypnul, pak mohu (přirozeně teď už po gongu) znovu spustit motor a startovat. Nejsou ale nutné žádné "šaškárny" položením modelu na zem atd.
2. Neuvědomím si to a model hodím. Mám na mysli samozřejmě hod až po gongu a chybu jen s motorem, pokud před gongem jak spustím motor, tak odstartuji, tak je vše jasné. Pak po upozornění startéra přistanu a startuji znova, stejně jako při "normálním druhém pokusu". Tohle je právě "případ Lomnice" - jak vidíš, tak se kloním k názoru, že startér rozhodl správně.

Myslím si, že tento výklad je plně v souladu s pravidly, konkrétně těmi body c) a e).

Naopak s tím výkladem, jehož aplikací v Chomutově "vyhrožuji" moc nesouhlasím - myslím si, že není možné ten vyčerpaný pokus ukončit tak nějak "virtuálně" gongem a že by to udělalo víc škody než užitku. Nicméně sice nesouhlasím, ale pokud by tento názor převládl jako správný, tak se holt přizpůsobím - proč se připravovat o možnou výhodu...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. srp 2011 15:22 #5066 od Radek Novotny
Také přispěji svou troškou do mlýna...
Tuhle situaci jsem měl na EC vloni, to byl ještě stejný systém jako máme dnes v našich RCEK pravidlech. Drnknul jsem do motoru brzy, hodil jsem ale až po gongu. Hulákali na mně všichni, že musím přistát, a opakovat pokus. Následně jsme se ale zkoordinovali v tom, že opakování pokusu včetně přistání má být až po ulitém startu, tedy předčasném, a ne po předčasném spuštění motoru.
V případě předčasného spuštění motoru bylo ale třeba před samotným startem oznámit startérovi druhý pokus. Takže stejně malé zdržení. Jak říká Tomáš, asi by šlo v rámci současných pravidel oznámit druhý pokus těsně před startem při předčasném úmyslném zapnutí motoru... Taktické... :ugeek:

V Eurocupu jsou tyto možnosti a koumákování vyřešeny penalizací -30b při předčasném zapnutí motoru, a při předčasném vypuštění modelu nutností přistát, a opakovat pokus jako druhý pokus se vším všudy...

Je to velice elegantní řešení, a přikláním se k jeho aplikování i v našich RCEK pravidlech.

Ohledně nadcházející Chomutovské soutěže, výklad tohoto pravidla a situace si konkrétně vyjasníme na brífingu před začátkem soutěže.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. srp 2011 15:48 #5070 od Jiří Veselovský
Nejdřív malé doplnění mého předchozího příspěvku. Pokud by nebyl startér, tak se vlastně nic neděje, protože jeho funkci automaticky přebírá časoměřič. Ono by to tak mělo být i normálně, protože "ukřičet" např. v Holíči přes 15 startovišť chybný startovní postup, no nevím....

Jinak bych se přiklonil k výkladu Radka i s praktickou ukázkou. Přijde mi, že je to napsané srozumitelně včetně eventuelních "fíglů" při startu.

A ještě Tome k tobě.

Tomas Hruby napsal: Já jen teď nevím, co myslíš mou variantou, kterou "určitě ne"

Samozřejmě jsem myslel to předčasné roztočení motoru a hození po gongu. Viz Radek.

Tomas Hruby napsal: Uvědomím si to včas a model nehodím.

V tu chvíli by do toho měl vstoupit startér (časoměřič) a informace z jeho strany o sankci. Během přátelského hovoru s ním je motor vypnut, abyste se slyšeli.

Tomas Hruby napsal: Nejsou ale nutné žádné "šaškárny" položením modelu na zem atd.

No to opravdu ne.

Tomas Hruby napsal: Neuvědomím si to a model hodím.

V podstatě klasická situace, kterou řeší pravidla. Neprodleně (hlavně ve tvém zájmu) přistaneš, ty nebo pomocník popadnete eroplán, vrátíte se na safety line (u nás do kruhu) a odstartuješ ke druhému pokusu, který budeš mít řádně zaznamenaný ve svém startovním lístku.

Tomas Hruby napsal: Myslím si, že tento výklad je plně v souladu s pravidly, konkrétně těmi body c) a e).

Ano.

Tomas Hruby napsal: Naopak s tím výkladem, jehož aplikací v Chomutově "vyhrožuji" moc nesouhlasím

Uf, to jsem si oddechl.

P.S.
Moje zbožné přání je, aby se takhle důkladně řešila opět zmíněná "safety line" a starty z ní. Nedodržování tohoto pravidla mi způsobuje neklidné spaní už pěkně dlouho.

Bože, to je příspěvek jako kráva, asi jsem se zbláznil.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.485 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám