file CIRRUS F5J

Více
22. led 2015 21:15 #14291 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma CIRRUS F5J
No jo, to je pravda, tam se to vejde v pohodě. Já mám gondolku asi ještě ze série před touto, ta moje tam ten prolis ještě neměla...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. led 2015 06:47 #14292 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma CIRRUS F5J

Radek Novotny napsal: Dneska jsem dal do Cirruse motor 35-30 s 1400kV, a s vrtulí 10*6 to točí naprosto v poho 10.650ot/min. Vyndal jsem 35-36 a tím jsem se dostal s 3-článkem 1000mAh na fajnových 1560g. V křídlech mám dráty pěkně tlustý a klapkový serva po 22g, tak vidím, že aj letovka 1500g by byla taky lehce dosažitelná, ale tam fakt nejdu. Radši budu mít serva takhle trošku silnější...

Už mě svrbí palce, abych to hodil B) Vyzkouším i 11*6, uvidíme...


Objednal jsem ten samý motor. Koukám že používáš vrtuli 10 nebo i 11 placů. Jaký regulátor tohle bezpečně zvládne. Mysle jsem tenhle: www.jino.cz/graupner-brushless-control-t...ie-35-g3-5-9811.html
O Graupnerových regulátor se tolik nepíše. Používají se vůbec?
Já ale použiju tříčlánek Life. Myslím že tam máš ty i ostatní Lipol-ku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. led 2015 07:44 #14293 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma CIRRUS F5J
Nevím, já osobně používám tyto:

www.jetimodel.com/cs/katalog/Regulatory-...dvance-40-Pro-SB-HS/

...a pro RCEV to samé, akorát verzi 30A taky se spínaným BEC.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čen 2015 21:13 #15009 od Miroslav Kopecký
Odpověděl Miroslav Kopecký pro téma CIRRUS F5J
Můžu se zeptat, jaké máte na Cirrusovi výchylky? Hlavně mi jde o to, kolik je doporučené (jestli tedy je doporučené) potlačení výškovky při butterfly. Dneska jsem s Cirrusem byl poprvé ve vzduchu a ani za nic jsem nemohl najít hodnotu potlačení, při které by se letadlo po vyklopení klapek nerozhoupalo :( .
Letadlo jinak lítá parádně, v podvečerním klidu se jen tak hrnulo vzduchem, ale na přistání bez brzd mi byla louka malá...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2015 08:17 #15012 od Milan Chalupník
Odpověděl Milan Chalupník pro téma CIRRUS F5J
Toto je věc individuální, ale určitě jsi měl malou výchylku do potlačena. Někdy to je 3/4 maximální výchylky. Každopádně je potřeba mít ještě rezervu pro dodatečné potlačení (tu1/4). A pokud to jde, tak klapky 80-90° s nějakou exponenciální křivkou. K nim někdo dává křidélka jen velmi málo nahoru, někdo zase více (30°), když jsou moc nahoru, tak se při velké rychlosti sklopí uši. A k tomuto všemu vyladit opakovanými pokusy ve velké výšce křivku potlačované výškovky. Není to na chvíli, nejlépe večer za klidu, často to zbaští více nabití baterek pro nové vystoupání.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2015 09:47 #15013 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma CIRRUS F5J
Kdybych napsal absolutní hodnoty výchylek, tak by to moc nepomohlo, protože mám výškovku z Mandarina, tedy plovoucí, a mám ji také zvětšenou,... Určitě se ale musí nastavit křivka závislosti, lineární procentuální nastavení v mixu butterfly nestačí.
Čím ovládáte brzdy? Je to na kniplu plyn/klapky? Není to doufám jen na přepínači...?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2015 12:04 - 11. čen 2015 12:46 #15018 od Miroslav Kopecký
Odpověděl Miroslav Kopecký pro téma CIRRUS F5J
Takže budu experimentovat. Musím se přiznat, že ladit křivku výškovky za letu se bojím-nestíhám koukat na letadlo a na displej rádia... Fakt mám strach.
Jinak klapky při butterfly mám 90 stupňů, k nim křidýlka nahoru o cca 3 mm, výškovku podél (zatím) tříbodové křivky do potlačena. Měl jsem 40% max výchylky výškovky při plně otevřených brzdách. Klapky do krajní polohy "vyjedou" po přepnutí do letového režimu "přistání", mám nastavené zpomalené vklápění, křivku zatím ne. Ovládání (přivírání) klapek je pak na páce plynu. Současně se zavíráním klapek se samozřejmě "rovná" výškovka právě podle křivky nadefinované v mixu.
Poslední změna: 11. čen 2015 12:46 uživatelem Miroslav Kopecký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2015 13:11 #15019 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma CIRRUS F5J

Miroslav Kopecký napsal: ...Měl jsem 40% max výchylky výškovky při plně otevřených brzdách...

Záleží samozřejmě na konkrétním modelu a jeho seřízení, ale pro většinu platí, že strmý nárust křivky musí být v první polovině křivky, potom při větších výchylkách klapek už potlačení tak neroste (nebo může třeba i klesat).
Sám mám na 3-bod. křivce hodnoty 0% - 50% - 65%

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2015 13:23 #15020 od Miroslav Kopecký
Odpověděl Miroslav Kopecký pro téma CIRRUS F5J
Tak to mám přesně naopak-pozvolný nástup a od cca poloviny strmý nárust. Nemám to v hlavě přesně, ale hodnoty byly tuším 0 při zavřených klapkách, 12% při klapkách otevřených ze 3/4, 40% při plných klapkách

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2015 13:48 #15021 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma CIRRUS F5J
A já pro jistotu na žádném modelu nekřivkuju a spoléhám na ruce

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.494 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám