file CIRRUS F5J

Více
14. čen 2015 16:05 #15038 od Miroslav Kopecký
Odpověděl Miroslav Kopecký pro téma Re:CIRRUS F5J
Nevím proč, ale mám tu "logiku" zafixovanou přesně obráceně-když chci zpomalit, tak "vezmu za brzdu" a pak v případě potřeby snižuji její účinek. Asi je to hlavně o zvyku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čen 2015 17:32 #15040 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re:CIRRUS F5J
Páka ve předu = maximální rychlost
páka k sobě = bzda :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čen 2015 18:15 #15041 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Re:CIRRUS F5J
U nás to máme všichni takto:
motor... páka vpředu = plný plyn, páka k sobě = motor na nule
brzdy ... páka vpředu = brzdy naplno, páka k sobě = brzdy v nule

Toto se nám osvědčilo, v pohodě se pak přepínají letové režimy po startu z motorového letu na plachtění, kde v režimu start je motor na páce plynu, a po změně letového režimu jsou místo motoru na kniplu brzdy.
Po stažení motoru na nulu a přepnutí režimu na "let" jsou zároveň brzdy v základní poloze, a nehrozí jejich vysunutí.

Jinak to co popisujete, že nejdříve brzdy vyjedou na plno a pak ubíráte, tak toto při větší rychlosti může i hezky poškodit křídlo...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čen 2015 18:51 #15042 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re:CIRRUS F5J
Radku ale já mám paku motoru na plno a přepínač "motor zapnuty"

Před startem mám páku vepředu, přepnu přepínač a motor se rozjede ... letím, přepínačem motor vypnu, páka je stále vepředu. Když jsem vypl motor, změnil se i letový režim a protože je páka vepředu tak jsou brzdy na nule. Když chci brzdit tak jen ubírám .

Dle mě je to ideál. Defacto tu páku motoru používám jen pro brzdy když to vemu kolem a kolem. Motor je na přepínač.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čen 2015 19:06 #15044 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma CIRRUS F5J
Tohle ovládání plynu a brzdění na jednom kniplu mám asi trochu chaotické. Nechci to předělávat a měnit. Jsem nato zvyklý a takovéto změny by mi nejspíš víc uškodili, než pomohli.
Plyn - knipl u sebe, motor vypnutý - od sebe, motor zapnutý
Brzdy - knipl od sebe brzdy vypnuté - knipl k sobě - brzdění
Přepínám v letových režimech a ano, mohlo by se stát že na staženém plynu si po přepnutí aktivuji plnou výchylku brzd, a na brzdách si přepnu let. režim e rozjede se mi motor. Toho se bojím od prvního programování vysílače a proto jsem zapojil ještě jeden přepínač s aretací, kde plynový knipl odstavím úplně. Motor s jedním KW výkonu a ostrou vrtulí mi nahání hrůzu…

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čen 2015 19:33 #15045 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma CIRRUS F5J
Martine já to mam v podstatě stejně, ALE až na to, že aby se motor pustil, tak ještě musím klapnout přepínačem. Tím pádem se mění cela podstata věci a nemůže se ti stát že bys z motoru skočil rovnou do brzd

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čen 2015 20:06 #15046 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re:CIRRUS F5J

Radek Novotny napsal: U nás to máme všichni takto:...brzdy ... páka vpředu = brzdy naplno, páka k sobě = brzdy v nule...

U vás možná všichni, ale na elektroleteckém nebi je to rozhodně menšinové nastavení.
Na druhou stranu znám pár lidí, kteří takto létají...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čen 2015 20:30 #15047 od Robert Jicha
Odpověděl Robert Jicha pro téma Re:CIRRUS F5J
Hlasim se do Radkovo skupiny :-) Prijde mi to tak logicke a jednoduche. A cim jednodussi, tim min prostoru pro pr.... :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Poděkovali: Ričardas

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čen 2015 22:02 #15049 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re:CIRRUS F5J
Neberu nikomu jeho návyky, jen se mi příčí označení tohoto nastavení za logické? Pokud jedné poloze ovladací páky přísluší jednou zrychlování = plný plyn a podruhé brzdění = plné klapky, tak já v tom logiku hledám marně... :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2015 04:28 #15050 od Miroslav Mrklovský
Odpověděl Miroslav Mrklovský pro téma CIRRUS F5J
Taky mám při plynové páce u sebe brzdy zasunuté. Po odemknutí plynu zvláštním přepínačem pustím motor přepnutím přepínače letových režimů do pozice Start. Přepnutí do pozice Let motor vypne. Na plynové páce kromě brzd nic není. Třetí poloha přepínače režimů je přistání. Ta aktivuje ovládání brzd na plynovém kliplu plus křivku VOP.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.474 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám