file CIRRUS F5J

Více
15. čen 2015 05:42 #15051 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re:CIRRUS F5J

Petr Dušek napsal: Neberu nikomu jeho návyky, jen se mi příčí označení tohoto nastavení za logické? Pokud jedné poloze ovladací páky přísluší jednou zrychlování = plný plyn a podruhé brzdění = plné klapky, tak já v tom logiku hledám marně... :)


B) B)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2015 06:30 - 15. čen 2015 06:41 #15054 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Re:CIRRUS F5J
...když jsem měl před sebou před pár lety své první RCEK s brzdami (Pichus), tak mi rozhodování zabralo tak 5 vteřin... Možná je to tím, že se v tom nesnažím hledat nějakou logiku, ale spíš se snažím naučit lítat, a učit se od těch, co lítaj dobře... a nás v klubu je to volba jednoduchá... ;)

Přesně jak popisuje Miroslav a Robert, není takto prostor pro vytažení brzd při přepnutí režimu se staženým motorem.... Já si motor vypnu kniplem stažením k sobě, a pak už jen přepínám režim, a nepřesouvám páku kniplu na druhou stranu. Někdo v tom potřebuje hledat logiku, někdo zase jen najít praktičnost ;)
Ale pokud bych v tom logiku najít chtěl, tak asi tak, že s plynem u sebe mám vždy vše v klidové poloze - jak brzdy, tak plyn...
Poslední změna: 15. čen 2015 06:41 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2015 07:04 #15056 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re:CIRRUS F5J
Ono je to fakt individuální, nicméně pár poznámek mám... V první řadě moc nechápu u těchto kategorií důvod k ovládání motoru pákou plynu, vesměs stačí třípolohový spínač a pokud už někdo chce plynulé řízení, tak je u palcovky zajímavá alternativa v použití bočních potenciometrů.

Související poznámka z hlediska palcovky je, že se mi při držená v ruce daleko lépe řídí s plynem nadoraz vepředu než nadoraz vzadu - přirozeně je to individuální, ale u mě to takto je.

Obecnější poznámka ale je, že nemálo lidí (včetně mě) používá páku plynu k plynulému řízení klapek v režimu termika, což ti logiku základní polohy taky pěkně rozbije...

Celkově vzato si myslím, že tebou popsaná logika je spíš pozůstatek z doby, kdy v ČR (ČSSR) přes 90% lidí létalo s pultem a u rádií rozhodně nebyly běžné letové režimy. Odtud se také dostala k některým lidem u vás v Chomutově, od kterých jsi to odkoukal - tohle naprosto dává smysl.
Vůbec ale nejsem přesvěčen o tom, že je tato "logika logická" i pro člověka, který začíná létat dnes s rádiem s plnou podporou letových režimů a zejména v situaci, kdy jde o palcové rádio a opravdu ho drží v ruce...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2015 07:18 #15057 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Re:CIRRUS F5J
Podle mě je logické, aby směr pohybu páky dopředu vyvolal zrychlení a pohyb páky k sobě zpomalení - výškovka, plyn i brzda = všechno stejně, když už tedy někdo musí mít plyn i brzdy na stejném kniplu ;-). Je to individuální :-)

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2015 07:21 - 15. čen 2015 07:22 #15058 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Re:CIRRUS F5J
No nevím, jak říkám, spíš než neustálé hledání nějaké logiky, mi to takto vyhovuje prakticky. Letové režimy používám, mám jich 5, palcovku mám taky, a držím ji v ruce, a dobře se mi řídí s kniplem u sebe, a to radši než s plynem od sebe...
A jak jsem už psal, kdybych se rozhodoval znovu, zase bych se podíval kolem nejdřív kdo jak lítá, a zase bych se podíval, jak to má Pérák a Luděk B)
Poslední změna: 15. čen 2015 07:22 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2015 07:25 #15059 od Miroslav Kopecký
Odpověděl Miroslav Kopecký pro téma CIRRUS F5J
Asi jak píše Honza-podobnou "logiku" v tom vnímám taky.
Plynová páka od sebe, pokud běží motor=přidávání otáček a tím pádem zrychlování.
Plynová páka od sebe, pokud ovládá brzdy=zavírání brzd a tím pádem opět zrychlování.
Co mne přimělo k zamyšlení, je poznámka výše o tom, že plné vysunutí brzd ve větší rychlosti může způsobit poškození křídla. No ale doufám, že to alespoň částečně eliminuju tím, že vyklápění brzd mám v rádiu naprogramované zpomaleně. Takže to není hrc-hrc z 0 na 100, ale postupně, pomalu se vyklápí klapky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2015 07:35 - 15. čen 2015 07:49 #15060 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma CIRRUS F5J
Když už jsme ve fóru věnovanému modelu Cirrus, tak si dovolím jeden skromný verš k soutěži F5J v Lomnici 13.6.:

V Chomutově věší vlajky,
Cirrus čadil Supry, Pajky,
Modelářská dřevina,
tu měla i na lamina... :lol: :) :)
Přílohy:
Poslední změna: 15. čen 2015 07:49 uživatelem Radek Novotny.
Poděkovali: Aleš Krátký

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2015 07:46 #15061 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma CIRRUS F5J
Ty jsi poeta :) ale článek nikde sakra :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2015 08:39 #15063 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma CIRRUS F5J
Skutečně nemá smysl se nad tím nějak extra trápit, hlavní je, aby si člověk na své nastavení zvykl a nemusel o něm přemýšlet... Když si vybavím, jak svého času létali Joe Wurts a Daryl Perkins s MPX4000 jako s palcovkou (asi šlo o sponzoring MPX), tak tam bylo ergonomicky špatně úplně všechno (a to fakt objektivně). Nojo, ale i přes to bychom vedle těchto dvou byli úplné nuly :unsure:

Spíš se neuškodí čas od času nad některými věcmi zamyslet a v klidu na základě praktických zkušeností (a především s oprostěním se od předsudků) posoudit, zda náhodou nějaké nastavení, které člověk kdysi udělal, je opravdu rozumné a založené na logice anebo prostě jen "kdysi bylo dobrý nápad" atd.
Osobně jsem tímto letos sám prošel (po koupi nového vysílače) a poučné to bylo. Základní logiku jsem měnit nemusel, to mě potěšilo, nicméně pár nedomyšleností jsem přeci jen našel (vylepšení aktivace jednoho režimu, trochu lepší přístup k ovládání klapek v termickém módu atd.). Nemělo by se to dělat často, to by si v tom člověk udělal jen binec, ale cca jednou za dva roky to určitě neuškodí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2015 09:55 #15065 od Luboslav Nagy
Odpověděl Luboslav Nagy pro téma CIRRUS F5J

Tomas Hruby napsal: Osobně jsem tímto letos sám prošel (po koupi nového vysílače) a poučné to bylo.

Je to síce úplne mimo základnej témy aj mimo praralelnej, ale prezraď aký vysielač si kúpil. Zaujíma ma či nastala nejaká zmena medzi vysielačmi.

Ľuboslav Nagy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.466 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám