file Jaký pohon pro konverzi F3J na elektro

Více
17. kvě 2010 14:30 #1828 od Standa Stuchlý
Zdravím modeláři, hledal se tu model k motoru, já hledám obráceně. Mám F3J Falcon 3250mm 2200g ( něco jako Xantipa ) a chtěl bych to něčím, ale opravdu malým omotorovat. Motory co mám do toho nevejdou a pro Megu 16/20/2 převodovku teprve očekávám, tak zatím nevím co dokáže. Nechci vlekat, nebo hledat vhodný kopec a spoléhat na vítr. Má někdo podobnou zkušenost ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
18. kvě 2010 13:20 #1835 od Ondrej Hanak
elektrifikuju Superstarlighta(3,5m), zvolil jsem ekonomickou variantu, a z dostupnych motoru rozmerove vyhovel jediny:
http://www.satria.cz/catalog/product_in ... fc3a3633f2
k tomu 3S3000mAh 35-45C Turnigy a 100A regulator.
letova hmotnost 2400g...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. kvě 2010 14:59 #1836 od Standa Stuchlý
dík za info, ale něco podobného jsem tam zkoušel nacpat a nejde dostatečně vyosit . http://www.himodel.com/electric/1500KV_ ... 0-01A.html
Trochu jsem si jej oměřil a tady je něco málo k nakouknutí .

3725HL500-01A ( náhrada Align 500L )
MAXIMÁLNÍ NAMĚŘENÉ HODNOTY
10-22V 1500kV TRVALE 60A !
Baterie Vrtule Otáčky Proud Stat.tah/g

4S 2P A123 Graupner 10"/6" 50A 2510
4S 2P A123 Graupner 10"/8" 75A 2940
4S 2P A123 Graupner 9"/5" 42A 2600
4S 1P A123
4S 1P A123 Graupner 11"/6" 50A 2900
4S 1P A123 Graupner 12"/6" 55A 3000
5S 2P A123 Graupner 9"/5" 55A 2640
6S 2P A123 Graupner 9"/5" 60A 3200
6S 1P A123 Graupner 10"/6" 60A 2900
6S 1P A123 Graupner 11"/6" 70A 3600
6S 1P A123 Graupner 12"/6" 75A 4100

S PŘEVODOVKOU 2,1 : 1
4S 1P A123 Graupner 9"/5" 7,5A -
4S 1P A123 Graupner 14"/9,5" 20A 1880
6S 1P A123 Graupner 14"/9,5" 40A 3300

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. kvě 2010 16:15 #1837 od Petr Dušek
Nevím jestli můžu radit, ale napíšu jak jsem vybíral motor já. Na začátku jsem měl vybraný PJS 2500, bohužel jsem zjistil, že se nevejde do trupu. Asi ideální volba by jistě byl Neu (1110-1115) nebo Kontronik (480-500) s převodovkou, ale zatím jsem se nesmířil s cenou (třeba na vánoce...). Vhodný pro zástavbu do úzkého trupu a výkonově přiměřený by byl MVVS 5,6, ale tam mě odradila jednak vysoká váha, a taky cena. Do trupu se mi vejde max. průměr 36mm, takže z klasických oběžek něco jako AXI 28-20 nebo lépe 28-26. Nakonec, abych neprováhal celou sezónu, jsem zvolil tu větší variantu, ale v ekonomické čínské verzi (Turnigy 35-48). Přes zimu budu třeba přemýšlet o lepším...

Změřené parametry motoru jsou tady: http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=73

Vyosení motoru u větroně moc neřeším, protože na to v trupu není místo, případné odchylky v motorovém letu se dají vždycky vyřešit namixováním kormidel k motoru.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. kvě 2010 16:39 #1838 od Standa Stuchlý
Radit se dá vždycky, každý máme svou zkušenost a zkušeností není nikdy dost. S tím vyosením máš pravdu, dá se to mixovat, ale já byl vždycky zvyklý na to vyosení. Neu pohon je ideál, ale je dosti drahý. To je fakt na vánoce. Ty naměřené hodnoty jsi dělal Ty nebo jsi to někde našel? Docela je co číst.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. kvě 2010 18:40 #1839 od Petr Dušek
No že bych to naměřil a napsal k tomu komentář ve francouzštině? To tedy ne, to udělal někdo jiný, je tam celá databáze motorů: http://www.bungymania.com/bmdb.php

Udělám nějaká svoje měření, ale motor je ještě na cestě...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. kvě 2010 19:25 #1840 od Standa Stuchlý
tak tu francouzštinu jsem přehlíd, já jen mrknul na data . Jinak, já hledal motory tady, asi to už nebude zcela aktuální, ale je tu toho tolik, že je skoro problém si vybrat :D , jako ženská ve zlatnictví :D http://www.progressiverc.com/Brushless_Motor.html

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. kvě 2010 17:30 #1844 od Kamil Faja
V mém případě je použit Mega 22/20/3+3,4/4sLipol/18x11 Aueronaut.
Měření na zemi 4800 ot/min, 40A, 12,8 V. Letovka 2700 g, rozpětí 3m.
Stoupavost celkem dobrá ale není to pochopitelně žádný hotliner. Je třeba pamatovat na dochlazování u tak malých motorů.
Ten Mega 16/20/2 mi připadá jako hodně malý prcek pro tak velké éro. Třeba Hacker u podobné řady (B40) uvádí sice 500W ale po dobu 15 sekund. Určitě bych doporučil alesopň ten přídavný chladič.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. kvě 2010 18:47 - 08. čen 2010 20:18 #1845 od Standa Stuchlý
Tak jsem konečně poskládal Megu s převodovkou. Koupil jsem Maxona 4,4:1 a hned otestoval na vrtuli. Protože používám výhradně A123ky, tak jsem to šupnul na stojan a spustil. Máš pravdu, že je to prcek, ale myslím, že by mohl na nenáročný výtah 3metrovky stačit. Tady je pár naměřených údajů, kdyby se to někomu hodilo. Chladit ani moc nepotřebuje, po asi minutě byl sice horký, ale šel na něm udržet prst. Převodovka byla o něco studenější.

Gear Maxon 4,4:1
Vrtule Proud Tah (g)
4S 1P A123 Graupner 12"/6" 20A 1400
Graupner 14"/9,5" 39A 2090
Aeronaut 12"/6" 26A 1360


5S 1P A123 Graupner 14"/9,5" 52A 3000
Graupner 12"/6" 28A 2040
Aeronaut 12"/6" 38A 1930

Vzhledem ktomu, že motor je do 40A tak je ještě možnost dalšího experimentování. Zkusím přidat další článek.
Poslední změna: 08. čen 2010 20:18 uživatelem Standa Stuchlý.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. kvě 2010 19:18 #1846 od Jan Kubica
Zajímavé, přemýšlím o podobném pohonu. Jen upozornění - toho maxona deklarují různé prameny na max. 400-500W. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.451 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám