- Příspěvky: 3
- Obdržená poděkování 0
Jaký pohon pro konverzi F3J na elektro
- Kamil Faja
-
- Offline
- Začátečník
-
Ty naměřené hodnoty jsou celkem dobré. Je otázka co je lepší zda článek navíc nebo větší vrtule. Mně se osvědčila spíše druhá možnost. To se ale musí vyzkoušet s letadlem.
oprava:
překouknul jsem se verze 4,4 má zaručený trvalý 0,5 Nm a 0,8 maximální tedy přibližně při 5000 ot. na výstupu 400 watů a při 6 tisících to bude těch 500 watů.
To co jsem psal výše bylo pro verzi GP 22 HP to ale není ta co dodáva Hořejší, Hacker a další.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Standa Stuchlý
-
Autor tématu
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 17
- Obdržená poděkování 0
Myslím, že stoupání 5m/s mi bohatě stačí a na baterky nastoupám minimálně 5x. Teplota A je převodovka, B motor, C baterie.
Motor Mega 16/20/2s s přídavným chladičem ( myslím, že ventilátor v motoru udělal svoje), převodovka Maxon 4,4:1, baterie 4S A123 2300mAh, Vrtule 14/9,5"Graupner, rozpětí 3225mm, letovka 2622g . Já jsem spokojen

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jan kadlec
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
Standa Stuchlý napsal: 5S 1P A123
Graupner 12"/6" 28A 2040
Aeronaut 12"/6" 38A 2930
To je mezi vrtulí Graupner a Aeronaut opravdu tak velký rozdíl ??? Docela mě to překvapuje.
Jan Kadlec
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Standa Stuchlý
-
Autor tématu
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 17
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2076
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Vrtule AeroCAM 14x9 / 11,50V / 39,5A / 454W / 5900 ot/min (ideální pro takové to domácí létání...)
Vrtule AeroCAM 12,5x9 / 11,75V / 26,7A / 314W / 6900 ot/min
Vrtule AeroCAM 12,5x6 / 11,85V / 21,4A / 254W / 7400 ot/min (tuhle variantu zkusím jako pohon pro Autonomy)
V záloze mám variantu 14x9 s čtyřčlánkem, to by mělo být kolem 800W, ale v této chvíli nemám vhodnou baterku na změření.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Standa Stuchlý
-
Autor tématu
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 17
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Petr Dušek napsal: Vrtule AeroCAM 12,5x6 / 11,85V / 21,4A / 254W / 7400 ot/min (tuhle variantu zkusím jako pohon pro Autonomy)
Bojím, bojím - jako protizbraň si beru brokovnici


Vážně:
a) co je na vrtuli napsané jako stoupání, nemusí být pravda, ověřeno;
b) že naměříš větší tah při menším odběru na zemi neznamená u větroně vůbec nic (pokud s ním nechceš viset), podstatné jsou parametry za letu a i tady platí, že některá vrtule může modelu/motoru/baterkám/teplotě atd. sednout lépe než jiná.
Není zajímavé, že 50% lidí dává přednost Gr a druhých 50% Ae?
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2076
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Petr Dušek napsal: Tak jsem se konečně dostal k zabudování motoru a udělal první měření. Motor je nejlevnější zlatý Turnigy 35-48 800kv. Aku 3S LiPo 2450.
Vrtule AeroCAM 14x9 / 11,50V / 39,5A / 454W / 5900 ot/min (ideální pro takové to domácí létání...)
Vrtule AeroCAM 12,5x9 / 11,75V / 26,7A / 314W / 6900 ot/min
Vrtule AeroCAM 12,5x6 / 11,85V / 21,4A / 254W / 7400 ot/min (tuhle variantu zkusím jako pohon pro Autonomy)
Doplnil jsem měření se 4 článkem: Vrtule AeroCAM 14x9 / 15,0V / 52A / 780W / 7000 ot/min / stoupavost při 2350g asi 12m/s
Několik zkušeností. Výkonově je použitá velikost motoru naprosto v pohodě. Nejčastěji jsem létal se 3čl. a 14x9, což při příkonu ca. 450W dává stoupání 7-8m/s. Pohon se 4čl. se mi zdál už příliš, ale zvykám si a zřejmě zvítězí tahle varianta. Na motoru mi trochu vadí 4mm hřídel a rotující plášť uvnitř trupu, ale za tu cenu je mu těžko něco vyčítat. Kdo nechce jít do převodovky, určitě bych pro tuto velikost modelu doporučil některý z motorů MVVS 5,6. Výkonově je to podobné (dle změřených parametrů 5,6/690 naprosto stejné), a dostanete kvalitní zapouzdřenou konstrukci a 5mm hřídel.
Uvažoval jsem o přechodu na převodovkový pohon, pravděpodobně Kontronik 500/26/6,7:1, ale kromě pocitu, že mám něco lepšího, a vyšší účinnosti (dobré pro Autonomy ), mi to za 6tis. zase tolik nepřinese. Nebudu předbíhat, třeba se na Model Hobby zblázním...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
uvazoval som o kontroniku kira480 s prevodom 5,2:1 spocitane kV na 3S az 6S
ale nakoniec som skoncil pri zvazeni vsetkych za a proti hacker carbon f5f 5000kV a 5.2:1
tato sustava je osvedcena na svk (limit 3S) ale da sa lietat aj 4S (europravidla max.hmotnsot acu 300g)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2076
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (1 Příspěvky)
- LMK Týnec nad Sázavou tímto zve všechny zájemce k otevření termického nebe (v příloze):
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- Dnes 07:28
-
-
-
- MISTROVSTVÍ SVĚTA F5J Argentina (7 Příspěvky)
- GRATULACE !
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Svoboda
- 07. bře 2025 15:29
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.