file Jaký pohon pro konverzi F3J na elektro

Více
21. kvě 2010 19:52 #1847 od Kamil Faja
Tento maxon (GP 22 C) má podle katalogového listu 2 Nm. Takže v modelařské oblasti klidně i 800 watů a více. Dost omezujícím faktorem téhle převodovky je ale hřídelka 4 mm. Taky ji mám ale na megu 22 a lopatu 18 palců nemám odvahu ji namotovat. Na megu 16 je ovšem naprosto ideální.
Ty naměřené hodnoty jsou celkem dobré. Je otázka co je lepší zda článek navíc nebo větší vrtule. Mně se osvědčila spíše druhá možnost. To se ale musí vyzkoušet s letadlem.

oprava:
překouknul jsem se verze 4,4 má zaručený trvalý 0,5 Nm a 0,8 maximální tedy přibližně při 5000 ot. na výstupu 400 watů a při 6 tisících to bude těch 500 watů.
To co jsem psal výše bylo pro verzi GP 22 HP to ale není ta co dodáva Hořejší, Hacker a další.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2010 09:50 #1905 od Standa Stuchlý
Tak jsem dnes konečně měl chvilku na odzkoušení pohonu v modelu. Byl jsem docela mile překvapen a myslím, že kromě výměny vrtule za menší, nebudu nic měnit.[attachment=1:1mfx7tjn]<!-- ia1 -->Loger.JPG<!-- ia1 -->[/attachment:1mfx7tjn][attachment=0:1mfx7tjn]<!-- ia0 -->Graf.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:1mfx7tjn]

Myslím, že stoupání 5m/s mi bohatě stačí a na baterky nastoupám minimálně 5x. Teplota A je převodovka, B motor, C baterie.
Motor Mega 16/20/2s s přídavným chladičem ( myslím, že ventilátor v motoru udělal svoje), převodovka Maxon 4,4:1, baterie 4S A123 2300mAh, Vrtule 14/9,5"Graupner, rozpětí 3225mm, letovka 2622g . Já jsem spokojen :mrgreen: .
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2010 15:23 #1906 od jan kadlec

Standa Stuchlý napsal: 5S 1P A123
Graupner 12"/6" 28A 2040
Aeronaut 12"/6" 38A 2930


To je mezi vrtulí Graupner a Aeronaut opravdu tak velký rozdíl ??? Docela mě to překvapuje.

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. čen 2010 06:12 #1909 od Standa Stuchlý
Omlouvám se za chybu. Místo Aeronaut 12"/6" 38A 2930 patří Aeronaut 12"/6" 38A 1930. Jinak se mi jeví Aeronaut jako těžší pro pohon. Raději používám Graupnery.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. čen 2010 09:49 #1911 od Petr Dušek
Tak jsem se konečně dostal k zabudování motoru a udělal první měření. Motor je nejlevnější zlatý Turnigy 35-48 800kv. Aku 3S LiPo 2450.

Vrtule AeroCAM 14x9 / 11,50V / 39,5A / 454W / 5900 ot/min (ideální pro takové to domácí létání...)
Vrtule AeroCAM 12,5x9 / 11,75V / 26,7A / 314W / 6900 ot/min
Vrtule AeroCAM 12,5x6 / 11,85V / 21,4A / 254W / 7400 ot/min (tuhle variantu zkusím jako pohon pro Autonomy)

V záloze mám variantu 14x9 s čtyřčlánkem, to by mělo být kolem 800W, ale v této chvíli nemám vhodnou baterku na změření.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. čen 2010 12:40 #1912 od Standa Stuchlý
Zkus vrtuli 12/6" Graupner. Určitě se sníží proud a zvýší tah. Mám to ověřené. Škoda že Graupner nedělá stejný sortiment ve větších vrtulích jako Aeronaut.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. čen 2010 15:27 #1914 od Jan Kubica

Petr Dušek napsal: Vrtule AeroCAM 12,5x6 / 11,85V / 21,4A / 254W / 7400 ot/min (tuhle variantu zkusím jako pohon pro Autonomy)


Bojím, bojím - jako protizbraň si beru brokovnici :lol: Jinak Mojmír bude létat s Ionem s podobným motorem - asi 1 kW, takže ještě máš rezervy :)

Vážně:
a) co je na vrtuli napsané jako stoupání, nemusí být pravda, ověřeno;
b) že naměříš větší tah při menším odběru na zemi neznamená u větroně vůbec nic (pokud s ním nechceš viset), podstatné jsou parametry za letu a i tady platí, že některá vrtule může modelu/motoru/baterkám/teplotě atd. sednout lépe než jiná.

Není zajímavé, že 50% lidí dává přednost Gr a druhých 50% Ae?
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. zář 2010 09:08 #2375 od Petr Dušek

Petr Dušek napsal: Tak jsem se konečně dostal k zabudování motoru a udělal první měření. Motor je nejlevnější zlatý Turnigy 35-48 800kv. Aku 3S LiPo 2450.

Vrtule AeroCAM 14x9 / 11,50V / 39,5A / 454W / 5900 ot/min (ideální pro takové to domácí létání...)
Vrtule AeroCAM 12,5x9 / 11,75V / 26,7A / 314W / 6900 ot/min
Vrtule AeroCAM 12,5x6 / 11,85V / 21,4A / 254W / 7400 ot/min (tuhle variantu zkusím jako pohon pro Autonomy)


Doplnil jsem měření se 4 článkem: Vrtule AeroCAM 14x9 / 15,0V / 52A / 780W / 7000 ot/min / stoupavost při 2350g asi 12m/s

Několik zkušeností. Výkonově je použitá velikost motoru naprosto v pohodě. Nejčastěji jsem létal se 3čl. a 14x9, což při příkonu ca. 450W dává stoupání 7-8m/s. Pohon se 4čl. se mi zdál už příliš, ale zvykám si a zřejmě zvítězí tahle varianta. Na motoru mi trochu vadí 4mm hřídel a rotující plášť uvnitř trupu, ale za tu cenu je mu těžko něco vyčítat. Kdo nechce jít do převodovky, určitě bych pro tuto velikost modelu doporučil některý z motorů MVVS 5,6. Výkonově je to podobné (dle změřených parametrů 5,6/690 naprosto stejné), a dostanete kvalitní zapouzdřenou konstrukci a 5mm hřídel.

Uvažoval jsem o přechodu na převodovkový pohon, pravděpodobně Kontronik 500/26/6,7:1, ale kromě pocitu, že mám něco lepšího, a vyšší účinnosti (dobré pro Autonomy ), mi to za 6tis. zase tolik nepřinese. Nebudu předbíhat, třeba se na Model Hobby zblázním...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. zář 2010 10:30 #2377 od pavol polonec
tiez som zistoval aky motor do f5j na vykonostne lietanie
uvazoval som o kontroniku kira480 s prevodom 5,2:1 spocitane kV na 3S az 6S
ale nakoniec som skoncil pri zvazeni vsetkych za a proti hacker carbon f5f 5000kV a 5.2:1
tato sustava je osvedcena na svk (limit 3S) ale da sa lietat aj 4S (europravidla max.hmotnsot acu 300g)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. zář 2010 10:46 #2379 od Petr Dušek
Pro soutěžní létání "F5J open" je takový pohon téměř nezbytnost. Já měl na mysli běžné rekreační létání, případně FXJ, kde nějakých 10m/s stoupavosti úplně stačí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.635 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám