file Jaký pohon pro konverzi F3J na elektro

Více
24. zář 2010 09:59 #2505 od Petr Dušek
Vrtule 10x6 je přímo doporučená, a pan Jelínek předpokládám bude na ModelHobby vystavovat taky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2010 10:05 #2506 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: Vrtule 10x6 je přímo doporučená, a pan Jelínek předpokládám bude na ModelHobby vystavovat taky.


Ano, tohle je reálné, ale jsme zpátky u toho, co jsem psal před pár příspěvky - bude to pohonná jednotka jistě fungující a celkem přijatelná, ale pro optimální chování bych si představoval vrtuli značně odlišnou. No a tady jsem s oběžkou bez převodovky poněkud v pytli :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2010 10:33 #2507 od Jan Kubica

Tomas Hruby napsal:
Pro ten případ, který teď prakticky řeším jsem v podstatě rozumné řešení bez převodovky nenašel, nejsem schopen najít něco, co bude při tříčlánku rozumně pracovat s vrtulí víc než 12 palců. Takže je nutno jít do kompromisů - při vrtuli dejme tomu 11x8 by se asi dalo něco najít, ale bude to už oběžka z řady 2814, což přinese velké problémy se zástavbou, hmotnost bude proti variantě 2217 s PG o něco vyšší a stoupavost patrně menší. Prostě děsná práce s řešením, stejných parametrů dosáhnout nelze a velká pravděpodobnost, že stejně skončím u převodovky... Problém je dost v tom požadavku na malý průměr pohonu (což se mimochodem týká i většiny F3J) - kdybych měl trup na kužel 40mm, tak by to tak vyhrocené nebylo, sice by pořád nebyly ideální ty možnosti volby vrtule, ale odpadly by potíže se zástavbou a pak už by asi pro rekreaci klady té jednoduchosti převládly, ale v těsném trupu se řešení hledá hůře :-(


Tomáši, to ale stavíš závodní éro. A ještě bez omezení výkonu. Takže pokud je úkolem "narvat" do modelu co největší výkon bez ohledu na případné další problémy, musíš zákonitě skončit u inrunneru a převodovky.

Jinak se mi zdá, že se ta účinnost vrtulí trochu přeceňuje (sice jsem si na tom "postavil" rcex stránky), ale reálně jsou ty zisky pár procent. Spíše jde o sladění motoru, vrtule a draku, tam lze získat/ztratit mnohem více. Pokud potřebuješ letět velmi rychle, vyjde i menší vrtule celkem rozumně.

Další věc je potom účinnost motoru - vysokootáčkové mají hodně plochou charakteristiku, kdy účinnost se zatížením klesá jen málo, pomalejší motory mají výraznější maximum. Pokud má potom pomalý motor pracovat s rozumnější účinností, asi vyjde dost velký a těžký. A to může být (resp. u větroňů asi je) problém - kam s ním. Kdyby se Ti do Scorpiona vešel třeba 2820, tak na tom bude výkonově stejně jako nějaká "střídavá 400" s převodem, ale nevejde se.

Existuje ještě nějaké pravidlo, kolik wattů lze dostat z gramu motoru?
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2010 10:44 #2508 od pavol polonec
nadviazem len tak volne
na 1,6-2kg ero sa da pouzit rada axi 2826/8 na 3S alebo 2826/10 na 4S (priemer 35mm)
na 20sek chod motoru sa da stupat bezpecne cez 10m/s pri lahkom modely cez 15m/s

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2010 11:13 - 24. zář 2010 11:24 #2509 od Tomas Hruby
Honzo, já jen popisuju praktické zkušenosti (paradoxně z defakto rekreačního modelu) - opravdu byla varianta "převod a velká vrtule" subjektivně lepší fakt o hodně... Tak se nediv, že když teď něco trochu podobného aplikuji na model už soutěžní, tak mě to táhne právě tímto směrem :D
Jinak to asi dopadne tak, že zkusím nějakou levnou Turnigy SK. Ty verze SK jsou o dost líp udělané než klasické TGY, v RCEK se neužívají proto, že neexistuje ta "správná" velikost. Vzhledem k nízké ceně bude nejjednodušší to změřit pěkně za letu, když to bude vypadat perspektivně, tak pak by nebyl problém koupit "lepší" motor od AXI či PJS a ještě si pár procent přidat. Za pokus by stálo třeba tohle (pokud to našlapu do trupu): http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... 0Kv_/_550w

Jinak alternativa z jiného konce by byl MVVS 2,5/1480, sice je o něco těžší, než by se slušelo, ale zas u něj by odpadly všechny problémy s montáží.
Poslední změna: 24. zář 2010 11:24 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2010 11:17 #2510 od pavol polonec
na okraj
stale "dusim" v outrunery (ten co bol na tom videu) 2m/500g motor turnigy 1900kV s reglerom od turningy 30A a rhinami 2S1050 40C
aj "vdaka" tejto zostave mam "len" 10m/s stupanie :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2010 12:05 #2511 od Standa Stuchlý
mám připravený tento motor http://www.himodel.com/electric/1500KV_ ... 0-01A.html

je to sice outruner, ale v trupu je pro něj dost místa. Je do větroně 2600mm a 1600g . Zatím ještě neletěl, ale co jsem naměřil na stole, tak by mohl být dobrý. Má dokonce i celkem kultivovaný běh, ventilátor a je pro čelní montáž, takže jde nasadit i převodovka. S vrtulí 10/6 Graupner bere 50A ze 4S A123 a tahá 2500g. S tímto modelem jsem se s osazením Roton 300 a stejné aku hravě dostal do 1000m, tak jsem zvědavý, jak se bude chovat tento motor, má oproti Rotonu větší KV. Jeden čas jsem uvažoval i Skorpionu, ale pak jsem si početl o jeho ložiskách a přešlo mne to. Je fakt hodně motorů a výrobců, ale najít ten vhodný je skoro štěstí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2010 16:51 #2512 od Jan Kubica

Tomas Hruby napsal: Honzo, já jen popisuju praktické zkušenosti (paradoxně z defakto rekreačního modelu) - opravdu byla varianta "převod a velká vrtule" subjektivně lepší fakt o hodně... Tak se nediv, že když teď něco trochu podobného aplikuji na model už soutěžní, tak mě to táhne právě tímto směrem :D
Jinak to asi dopadne tak, že zkusím nějakou levnou Turnigy SK.


Teda, Tome, Ty mi dáváš. Vystupuješ tu jako horlivý zastánce převodovek a potom najednou "čína"? S kým se potom
mám(e) hádat? :lol: :lol: :lol:

Tvé subjektivní dojmy nezpochybňuji, já mám podobné - porovnání mezi Phasorem 15-4 a Axi 2814/10. Na 2 čl. se chovají subjektivně stejně, na 3čl. sice taky žerou stejně, ale Phasor se mi zdá "mučený". Nevím, je to jen pocit.

Mě vždy při čtení těch parametrů motorů napadá: "To vám nikdo neudělá, co vám my slíbíme" :)

Pár měření 3548 SK je na http://translate.google.cz/translate?hl ... Ff5j.es%2F , vrtule až 18x11.

Před rokem jsme se tu bavili o Castorovi. Zkoušel jsem Axi 2814/10 i na tvrdý 3čl. s vrtulí 9.5x5, výkon to ukázalo až k 600 W, na motor to letí pěkně, ale v kluzu se mi to moc nelíbí, asi by to chtělo ještě víc "hraní", ale nějak nevidím důvod, proč ten motor trápit (i když mám pocit, že to spíše trápí mě než ten motor, za těch pár vteřin se ani nestačí zahřát).

Další možnost na menší letadlo je Mega "napřímo". V té americké X5J létá jeden s "dvoumetrovkou" asi 3/4 kila s Megou Ac 16/15/5 s vrtulí 9.5x5 napřímo. Píše, že je to příjemný pohon, asi 400 W. Motor mám ve stíhačce, ale ještě jsem nenašel odvahu na něj pověsit tak velkou vrtuli, i když už několikrát jsem to zvažoval.

Abu létá se zpřevodovanou oběžkou od Ivana, ale tam asi je těch 300W maximum.

Takže držím palce, ať se kluci dobře rozhodnete - a hlavně napište, jak to dopadlo.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2010 18:35 #2513 od Tomas Hruby
Ne, já mám kolem převodovky celkem jasno - tu "čínu" prostě použiju k vyzkoušení, zda by přece jen nevycházela přijatelně varianta s oběžkou. Nějak moc si ale od toho neslibuju, proto bych pro testy použil spíš něco levného.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2010 20:57 #2514 od Radek Novotny
Čau Tomáši,
Podělím se s Tebou o pár zkušeností... Do mojí půlkilovky RCEK Excel jsem dal malej 3-článek a 2217/9D s vrtulí 9x5 na přímo, a stoupání kolem 23m/s mi ohnulo tenký táhla na křidýlkách. Ale jinak fakt dobrý. V Holíči jsem s tím prckem lítal velký F5J, a šlo to... Ale Škorpíkovi by to prý složilo krovky, povídali znalci (Heinrich), tak s pokusama opatrně :!: Jinak vím, že amíci ten samý motor používají s převodovkou 1:3 a vrtulí 12-14 palců, a tah je prý k neuvěření... Na velký F5J proto teď trochu pošilhávám i po něčem jiným, něž odlehčený F3J, tak něco ke 3 metrům, hubené, štíhlé, pronikavé, mrštné... Mám doma na ten motor už připravenou převodovku Dualsky, se 3 satelitama nevypadá vůbec špatně, ale musí zatím počkat na nějaký éro, abych to otestnul... Zima bude dlouhá, tak už začíným kreslit ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.412 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám