Jaký pohon pro konverzi F3J na elektro
- Petr Šrámek
-
- Offline
- Pokročilý
-
Prosím měl bych dotaz v jakém modelu máte uvedenou pohonou jednotku, jakou má letovou hmotnost a jaké stoupání v m/s?pavol polonec napsal: tiez som zistoval aky motor do f5j na vykonostne lietanie
uvazoval som o kontroniku kira480 s prevodom 5,2:1 spocitane kV na 3S az 6S
ale nakoniec som skoncil pri zvazeni vsetkych za a proti hacker carbon f5f 5000kV a 5.2:1
tato sustava je osvedcena na svk (limit 3S) ale da sa lietat aj 4S (europravidla max.hmotnsot acu 300g)
Díky za odpověď.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2076
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75

Pohon je primárně určen pro F5B, ale s menším počtem článků by určitě dobře proháněl i elektrické F3J.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Nezhyba
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 182
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Karol Chyba
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 200
- Obdržená poděkování 4
V Maďarsku na Eurocupe bolo sedenie na zjednotenie pravidiel v rámci Eurocupu a národných pravidiel dosť dôležitý bod bol ohladne napájaných článkov. Hlavná zmena bola vo velkej kategórií /F5J/ buď 12V alebo maximála hmotnosť článkov 300g, možno by nebolo sa orientovať na napájanie 4čl. ako viete pri 3článkoch sa pohybujú prúdy od 100 do 200A!! a zdá sa mi že niekto išiel aj cez 200A.Jaroslav Nezhyba napsal: Na vývoji motoru JP usilovně pracuje.V součsnosti testuji krátký motor na 4S 3500W převodovky 7:1 a 5:1 jsou vyráběny ve spolupráci s ing.Hendrychem a jsou velmi podařené-běhají bez problémů.Na dalším motoru se pracuje bude na 2-3S a primárně zaměřen pro F5J a RCE7,případně F5B/7.Průměr motoru je zatím 38 mm.Na vývoji motorů se podílí také fa JETI-spolupráce je výborná.Jak budou motory otestovány-máme se na co těšit.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Nezhyba
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 182
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Šrámek
-
- Offline
- Pokročilý
-
Díky za odpověď, ještě prosím Vás kolik čl. Li-Pol máte na napájení motoru a jaký regl a na kolik ampér?pavol polonec napsal: nejake parametre?
celkova hmotnost ,kV atd?
diky
ten hacker bol pouzity v modely ASPIRE F3J skonvertovane na F5J stupavost cca 30m/s pri 2200g
Díky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
skorej tym,ze "padlo" na slovensku povinne 3S je cesta otvorena inym smerom tj tak ako pisal Karol je mozne ist na 5-6S (do 300g) dolezita bude hmotnost noveho motoru a taktiez priemer..
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
pavol polonec napsal: dalsi motor na 2S-3S.......
skorej tym,ze "padlo" na slovensku povinne 3S je cesta otvorena inym smerom tj tak ako pisal Karol je mozne ist na 5-6S (do 300g) dolezita bude hmotnost noveho motoru a taktiez priemer..
S tímhle pravidlem bude ještě sranda... Dám příklad z konfigurací pro Surprise 15 (letadlo se na F5J moc nehodí, ale ty výsledky budou podobné i pro velké F3J elektro).
Dosud 3s4500, cca 420g. Příkon cca 200A, cca 1700W (nebyla to hranice možností, viz dále).
A teď tu máme možnosti: buď díky pokroku v baterkách dám cca 3s 2200mAh, budu mít pořád nějakých 1600-1700W, ale baterku jen 200g - to hodně pomůže kluzu, stoupavost taky naroste - stejný výkon, menší hmotnost. Ovšem taky se tam dá strčit 1512 (mám doma), k němu 4s2200 (257g) - proud zůstane stejný, ale čtvrtý článek je 25% navrch - už jsme na cca 2,1kW, hmotnost i s těžším motorem pořád o cca 100g menší než dosud - pěkné

Současný stav byl paradoxně mírnější, z těžšího tříčlánku se sice dalo jít naopak na větší proudy (přes 300A), ale už to křičelo o větší a těžší regl, motor nutně z 15xx řady (příklad u Neu) - sice by se člověk možná dostal i na 3kW, ale s hmotností tak o 300g větší než ve výše uvedeném případě, což pro kluz nepotěší.
Raději bez komentáře, ale nebudu zastírat názor, že si myslím, že to omezení baterky na 300g, ale bez limitu článků nebyl právě moc domyšlený nápad, výkony dost možná paradoxně spíš narostou..
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (1 Příspěvky)
- LMK Týnec nad Sázavou tímto zve všechny zájemce k otevření termického nebe (v příloze):
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- Dnes 07:28
-
-
-
- MISTROVSTVÍ SVĚTA F5J Argentina (7 Příspěvky)
- GRATULACE !
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Svoboda
- 07. bře 2025 15:29
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.