file Jaký pohon pro konverzi F3J na elektro

Více
15. zář 2010 19:26 #2459 od Petr Šrámek

pavol polonec napsal: tiez som zistoval aky motor do f5j na vykonostne lietanie
uvazoval som o kontroniku kira480 s prevodom 5,2:1 spocitane kV na 3S az 6S
ale nakoniec som skoncil pri zvazeni vsetkych za a proti hacker carbon f5f 5000kV a 5.2:1
tato sustava je osvedcena na svk (limit 3S) ale da sa lietat aj 4S (europravidla max.hmotnsot acu 300g)

Prosím měl bych dotaz v jakém modelu máte uvedenou pohonou jednotku, jakou má letovou hmotnost a jaké stoupání v m/s?
Díky za odpověď.

:-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2010 22:13 #2460 od Petr Dušek
Už nějaký čas prosakují informace o novém pohonu od známého motoráře Jiřího Paličky. Třeba se v dohledné době dočkáme. Není žádný racionální důvod pro to, aby české ručičky nedokázaly vyrobit to samé (nebo lepší :D ) jako Steve Neu.
Pohon je primárně určen pro F5B, ale s menším počtem článků by určitě dobře proháněl i elektrické F3J.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2010 05:31 #2461 od Tomas Hruby
Motor umějí češi už dávno, zatím se ale nikdo moc nepředvedl s převodovkou :-( Pro velké výkony (nad 1000W) je to problém, pokud to Palička dokáže (a přirozeně za rozumnou cenu), tak to zajímavé bude docela hodně...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2010 06:10 #2462 od Jaroslav Nezhyba
Na vývoji motoru JP usilovně pracuje.V součsnosti testuji krátký motor na 4S 3500W převodovky 7:1 a 5:1 jsou vyráběny ve spolupráci s ing.Hendrychem a jsou velmi podařené-běhají bez problémů.Na dalším motoru se pracuje bude na 2-3S a primárně zaměřen pro F5J a RCE7,případně F5B/7.Průměr motoru je zatím 38 mm.Na vývoji motorů se podílí také fa JETI-spolupráce je výborná.Jak budou motory otestovány-máme se na co těšit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2010 06:49 #2463 od pavol polonec
nejake parametre?
celkova hmotnost ,kV atd?
diky
ten hacker bol pouzity v modely ASPIRE F3J skonvertovane na F5J stupavost cca 30m/s pri 2200g

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2010 09:39 #2466 od Karol Chyba

Jaroslav Nezhyba napsal: Na vývoji motoru JP usilovně pracuje.V součsnosti testuji krátký motor na 4S 3500W převodovky 7:1 a 5:1 jsou vyráběny ve spolupráci s ing.Hendrychem a jsou velmi podařené-běhají bez problémů.Na dalším motoru se pracuje bude na 2-3S a primárně zaměřen pro F5J a RCE7,případně F5B/7.Průměr motoru je zatím 38 mm.Na vývoji motorů se podílí také fa JETI-spolupráce je výborná.Jak budou motory otestovány-máme se na co těšit.

V Maďarsku na Eurocupe bolo sedenie na zjednotenie pravidiel v rámci Eurocupu a národných pravidiel dosť dôležitý bod bol ohladne napájaných článkov. Hlavná zmena bola vo velkej kategórií /F5J/ buď 12V alebo maximála hmotnosť článkov 300g, možno by nebolo sa orientovať na napájanie 4čl. ako viete pri 3článkoch sa pohybujú prúdy od 100 do 200A!! a zdá sa mi že niekto išiel aj cez 200A.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2010 10:51 #2467 od Jaroslav Nezhyba
Pro Pala a Karola.....nechci zde zatím publikovat všechny parametry o novém motoru od JP.Pokud by jste měli dotazy-info mohu sdělit mailem: jarnez@quick.cz nebo přímo dotaz na JP :jipal@seznam.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2010 18:13 #2474 od Petr Šrámek

pavol polonec napsal: nejake parametre?
celkova hmotnost ,kV atd?
diky
ten hacker bol pouzity v modely ASPIRE F3J skonvertovane na F5J stupavost cca 30m/s pri 2200g

Díky za odpověď, ještě prosím Vás kolik čl. Li-Pol máte na napájení motoru a jaký regl a na kolik ampér?
Díky.

:-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. zář 2010 08:06 #2477 od pavol polonec
dalsi motor na 2S-3S.......
skorej tym,ze "padlo" na slovensku povinne 3S je cesta otvorena inym smerom tj tak ako pisal Karol je mozne ist na 5-6S (do 300g) dolezita bude hmotnost noveho motoru a taktiez priemer..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. zář 2010 10:50 #2478 od Tomas Hruby

pavol polonec napsal: dalsi motor na 2S-3S.......
skorej tym,ze "padlo" na slovensku povinne 3S je cesta otvorena inym smerom tj tak ako pisal Karol je mozne ist na 5-6S (do 300g) dolezita bude hmotnost noveho motoru a taktiez priemer..


S tímhle pravidlem bude ještě sranda... Dám příklad z konfigurací pro Surprise 15 (letadlo se na F5J moc nehodí, ale ty výsledky budou podobné i pro velké F3J elektro).
Dosud 3s4500, cca 420g. Příkon cca 200A, cca 1700W (nebyla to hranice možností, viz dále).
A teď tu máme možnosti: buď díky pokroku v baterkách dám cca 3s 2200mAh, budu mít pořád nějakých 1600-1700W, ale baterku jen 200g - to hodně pomůže kluzu, stoupavost taky naroste - stejný výkon, menší hmotnost. Ovšem taky se tam dá strčit 1512 (mám doma), k němu 4s2200 (257g) - proud zůstane stejný, ale čtvrtý článek je 25% navrch - už jsme na cca 2,1kW, hmotnost i s těžším motorem pořád o cca 100g menší než dosud - pěkné :-) A to se držím jen motorů, které mám doma, pokud by člověk něco kupoval nově, tak by se určitě dalo něco odladit i pro cca 5s1800, s větším úsilím by se do 300g možná vešel i 6S - výkony možná až 2500W při velmi malé hmotnosti.

Současný stav byl paradoxně mírnější, z těžšího tříčlánku se sice dalo jít naopak na větší proudy (přes 300A), ale už to křičelo o větší a těžší regl, motor nutně z 15xx řady (příklad u Neu) - sice by se člověk možná dostal i na 3kW, ale s hmotností tak o 300g větší než ve výše uvedeném případě, což pro kluz nepotěší.

Raději bez komentáře, ale nebudu zastírat názor, že si myslím, že to omezení baterky na 300g, ale bez limitu článků nebyl právě moc domyšlený nápad, výkony dost možná paradoxně spíš narostou..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.462 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám