file Magic

Více
21. čen 2011 18:26 #4400 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Magic

Vladimír Čermák napsal:

jiri kotrba napsal: tři pytlíčky s broky po 20gr. a ty tam
před baterku postupně mohu přidávat.

Broky musíš dávat za baterky, těžiště posouvat dozadu. Posunutí těžiště dopředu musíš kompenzovat přitažením VOP ( tím pádem zvětšuješ úhel seřízení ) a pronikavost ve větru naopak zhoršíš. ;)


Určitě PŘED baterku, posouvat do větru těžiště dozadu je ještě více o ústa než za bezvětří.

a) těžší model sám o sobě (pro stejnou míru stability) potřebuje těžiště posunout dopředu
b) ve větru je potřeba větší stabilita

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. čen 2011 20:52 #4401 od Vladimír Čermák
Odpověděl Vladimír Čermák pro téma Magic

Jan Kubica napsal: b) ve větru je potřeba větší stabilita

Co je to prosím za teorii ? Proč potřebuješ ve větru větší podélnou stabilitu??
Tady šlo o pronikavost Magice proti větru. Když mu přidáním závaží posuneš těžiště dopředu a de fakto zvětšíš úhel náběhu na křídle, tak bude couvat ne při 4,5m/s ale již při 3 m/s. Když do větru dovažovat, tak zásadně do těžiště. ( zvětšit plošné zatížení )

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. čen 2011 21:09 #4402 od ludek novotny
Odpověděl ludek novotny pro téma Magic
Já osobně jsem nikdy do těžiště nedovažoval....už z házedel mám vyzkoušené, že sice model o trošku víc proniká, ale těžší letadlo taky rychleji padá k zemi....pokud nestačilo mírně potlačit výškovku posunul jsem ještě dopředu těžiště, ale jen max. o dva-tři mm.....každý má na to svůj názor, já takhle létám a naprosto mi to vyhovuje....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. čen 2011 21:32 #4404 od Vladimír Čermák
Odpověděl Vladimír Čermák pro téma Magic
Polohu těžiště zkouším tak, že 1)model vytrimuji ve vodorovném letu ( aby letěl sám ). 2) Nastoupám cca 150 m a model potlačením rozjedu proti větru pod úhlem 45 ° k zemi.3) Po 50 metrech sestupu pustím ovladač VOP .
Když model sám začne prudce vybírat, je těžiště moc vpředu. Pokud vybírá mírným obloukem, je to O.K. Jestliže pokračuje pod úhlem 45° dále k zemi ( nevybírá ) je těžiště moc vzadu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. čen 2011 22:07 #4406 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Magic
...si to otocil, ne? Kdyz prudce vybere a houpne, tak teziste je moc v zadu, tedy lehky na predek...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. čen 2011 22:18 #4407 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Magic
Mimochodem, v pondeli jsem hodil ve vetru Magica poprve do luftu, a pronika velice dobre. Moc hodny ero, a absolutne stabilni a dobre ovladatelny na brzdach. Ten drela profil se nesmi moc zpomalovat, jinak nema vztlak. Takze mensi uhel serizeni, a opadani je excelentni... necekal jsem ze to bude az tak dobry. Zatim jsem ho mel jen ve vetru, je potreba ho ale poladit v klidu, tak uvidime jeste pozdeji, co z nej dostanem. S 1800 baterkou 530g, s 1200mAh tesne pod 500g. Delka gondoly je konecne richtig, takze jsem tentokrat nikde nic nedovazoval.

Pridam sem po Eurocupu i par fotek ze stavby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. čen 2011 06:32 #4409 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Magic

Vladimír Čermák napsal: Co je to prosím za teorii ? Proč potřebuješ ve větru větší podélnou stabilitu??
Tady šlo o pronikavost Magice proti větru. Když mu přidáním závaží posuneš těžiště dopředu a de fakto zvětšíš úhel náběhu na křídle, tak bude couvat ne při 4,5m/s ale již při 3 m/s. Když do větru dovažovat, tak zásadně do těžiště. ( zvětšit plošné zatížení )


Poloha těžiště má na výkony (klouzavost, pronikavost, opadání) jen velmi malý vliv, dost pochybuji, že to pilot pozná. Poloha těžiště má vliv (značný) na chování modelu.

Chtěl jsem jen Jirku varovat, abych Tě neposlechl a éroplán nerozbil, ta Tvá rada dávat závaží dozadu je totiž pěkně nebezpečná. Jinak ať si každý dělá co chce :-) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. čen 2011 07:34 #4410 od Zbyněk Smola
Odpověděl Zbyněk Smola pro téma Magic
Souhlasím s Vladimírem Čermákem a nevím jak někdo může napsat že poloha těžiště má na výkony (klouzavost, pronikavost, opadání) jen velmi malý vliv, dost pochybuji, že to pilot pozná.
S tímto ale naprosto souhlasím. :P oloha těžiště má vliv (značný) na chování modelu.
Já mám Magica v provedení Rcej a je problém s vyvážením (musel jsem přidat matku M8 na výškovku).
Těžiště mám podle návodu a myslím že by snesl i zadnější.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. čen 2011 07:48 #4411 od Jiří Kotrba
Odpověděl Jiří Kotrba pro téma Magic
S posunutí těžiště dopředu ( když se nedá už posunout acu) pomocí 20gr. závaží ˇ( a více dle síly větru)
jsem si odvodil z historie :
asi v roce 1982 jsem měl RC V2 ( lamin. trup, dělená Kř. s interceptory nahoře, jinak bez další mechaniky
křídla, VOP byla plovoucí s pákou od Modely) - ve větru byl problém s VOP -plovoucí VOP je strašně citlivá.
Pak ale přicházeli piloti ČSA s pilotem Chalupníčkem s celolaminát.rychlost. větroni F3F a soupravami
od Futaby , nebo Graupnera:
-v náběžkách měli kulaté schránky a tam dle síly větru přidávali olověné válečky a dodnes slyším ten svist
při průletech.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. čen 2011 08:17 #4412 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Magic

Zbyněk Smola napsal: Souhlasím s Vladimírem Čermákem a nevím jak někdo může napsat že poloha těžiště má na výkony (klouzavost, pronikavost, opadání) jen velmi malý vliv, dost pochybuji, že to pilot pozná.


Můžeš nesouhlasit, můžeš i protestovat :) , teorii tu popisovat nebudu, ale viz třeba odkaz na článek Marka Drely o poloze těžiště - http://www.polecataero.com/handlaunchu/cg-location

Another myth is that the glider’s performance (L/D, sink rate, penetration, whatever) is strongly affected by CG position. It just ain’t so. You might see the L/D change by only a few percent after a drastic CG change, assuming the elevator trim and/or decalage are readjusted correctly. The big effect is on handling and pitch behavior, which is far more important than a few percent in sink rate when flying in active air.

Neumělý překlad - i drastická změna polohy těžiště vyvolá změnu v klouzavosti jen o několik procent, za předpokladu odpovídající změny nastavení výškovky a/nebo úhlu seřízení. Velký účinek (má poloha těžiště) na ovládání a chování modelu, což je při létání v termice mnohem významnější než pár procent v klesavosti.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.433 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám