Nový stroj F5J
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Luboslav Nagy napsal: Taktiež by ma zaujímali tie vzlepšenia na Cirrusovi. Hodil by sa presný popis zmien oproti modelu v recenzii.
Když to vezmu včetně mého názoru na důležitost, tak:
Je nová gondolka, která má své klady i zápory. Kladem je, že je delší, což dává větší variabilitu ve vyvážení třeba při ultralehkém motoru nebo naopak servech do ocasu, delší čumák může být kladem i v rozložení ploch. Jinak ale já to vyvážil v pohodě i se starou... Naopak je podle mě spíš na závadu, že už nemá lem vepředu, do něj křídlo pěkně sedlo, tahle úprava je prý proto, že se to špatně dělalo. Celkově si myslím, že si majitel "staré" nemá na co stěžovat a řekl bych, že ten zájem o výměnu byl trochu davovou psychózou, ke které až tak velký objektivní důvod nebyl..
Trochu se upravilo křídlo, má malinko jinak díry na serva aby se lépe rozložila pevnost atd. Tohle je rozumná změna, ale kdo viděl, v jaké spirále se řítil v Plzni k zemi Martin po výpadku signálu než se to zase chytlo, tak jistě potvrdí, že je vyhovující i pevnost staré verze Navíc jsou teď křídla obvykle o něco těžší, což je dáno použitím pevnější balsy, ale neberu to jako vadu, náš starý Cirrus už teď létá s těžší baterii než v době recenze a beru to spíš jako výhodu, někdo by to ale mohl brát jako zhoršení.
Pěkné jsou nové ocasní plochy, ale nedá se říct, že bych od toho čekal nějaké dramatické zlepšení vlastností, spíš to zlepšuje flexibilitu s možností dát mikroserva dozadu atd.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek Kotula
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 478
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 3
Á výpadek signálu, to znám, ty jsi Tome říkal, že to dělá jen blbá AURORA a koukám, že né. Co pak to bylo za typ vysílače??
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
A teď vážněji - ono to vypadá, že nastal problém, který Auroru opravdu dost připomíná, naštěstí bude o trochu snáze řešitelný. Došlo patrně k určitému zastínění signálů - model poměrně daleko vepředu ne až tak vysoko, startoviště naopak dost vzadu, což je vlastně do kopce a mezi tím překážky typu stromů a aut včetně velkého karavanu.
A k tomu se asi stalo to, že se ohnula ven trčící anténka, že se přímo dotýkala uhlíkového nosníku, což není pro signál nic moc, druhá asi byla zakryta uhlíkovým trupem a RX už to nerozdýchal. Po chvíli se to naštěstí chytlo - vysílač nad hlavou vysokého Radka a asi se změnil úhel, obnovení signálu je u FASST dost rychlé.
Takže lepím do trupu Cirrusu delší "tykadla" z brček, aby se antény dostaly jednak dále od trupu v optimálním úhlu a za druhé by to mělo úplně vyloučit to přiblížení k nosníku křídla, myslím, že by to mělo pomoci... Tobě bych radil to samé - pořídit RX který má dvě anténky a dostat je ven do vhodných míst, jen to budeš mít o něco složitější kvůli těm "geniálním" rukávovým dipólům, které dělají na anténě Hitec ten "nádor".
Ono to obecně dost ilustruje, jak člověk při použití perfekně fungujícího FASST degeneruje - sebekriticky přiznávám, že instalaci v Cirrusu jsem měl pěkně "zprasenou" ve více ohledech. Klasické "dočasné řešení" - nojo, ale ono to fungovalo v pohodě, tak kdo by to zdokonaloval, že Naštěstí to dopadlo dobře a v rámci úprav na modelu dám kromě vylepšení antén do pořádku i další nedodělky, velmi pochybuji, že by se pak problém ještě někdy opakoval...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 562
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jinak šlo bez diskuse o výpadek vzniklý přesně tak, jak jsem popsal, žádný omyl s řízením jiného letadla. Asi hodně pomohlo, že Martinovi dělal ve finále pomocníka Radek, Martin správně zvedal TX do výšky, ale nestačilo to, Radek to dostal o skoro metr výš, což je cítit a opravdu se to chytlo...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bohumil Janák
- Offline
- Pokročilý
Boban
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bohuslav Reichard
- Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 133
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bohuslav Reichard
- Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 133
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 5
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Kotrba
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 178
- Obdržená poděkování 0
směrovkou - způsobila takové problémy s dovážením ve předu , že jsem to vzdal a vrátil serva do nosu gondolky.
Co to udělá s umístěním serv až na samý konec trupu do směrovky , nevím- asi se to musí celé spočítat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Spíš jde o to, kolik váží ty nové ocasní plochy - sám vím, jak mi vyšlo těžiště u klasického Cirrusu s "krátkou" gondolou a dovolím si tvrdit, že dvě 10g serva v ocase bych při použití nové gondoly vyvážil (s baterkami 1800mAh, s 1300mAh možná ne, ale ty stejně už v Cirrusu moc nepoužíváme). Ale předpokladem je, že nebudou výrazně těžší ty nové ocasní plochy...
Jinak je ale samozřejmě otázkou, zda to je nutné, sám jsem se sice zprvu s bowdeny trochu trápil (něco jsem psal i do recenze v RCM), ale po odladění už o nich naprosto nevím a fungují v pohodě a bez viditelných vůlí. Přitom do gondoly stačí levné Hitec HS82MG, zatímco do ocasu je výběr serv náročnější. Tohle je asi na diskusi, ale fakt je, že máme momentálně v rodině velké F5J čtyři a všechna mají serva vepředu a problémy nejsou. Mimochodem náhony různé - Cirrus a Stork mají klasické bowdeny "bílá duše" a v nich ocelový drát, Dragonfly má stejnou vnější trubku, ale uvnitř je tyčka z polystalu (skelný lisovaný laminát), poradil a dodal mi to osobně p. Valenta, Shock pak používá variantu, kdy je náhon "táhly" z uhlíkových trubiček bez vnějšího lanovodu. Funguje to všechno...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- 20. lis 2024 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.