file Nový stroj F5J

Více
03. led 2013 07:07 #8795 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re: Nový stroj F5J
velmi pěkné no :)
a když vidíš toho ukrutně vysokého týpka lítat na souteži,je to docela masakr.Zvláště, když je podpořen dobrou technikou. Takový vysoký Slovinsky Malčík :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. led 2013 14:11 #8820 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Re: Nový stroj F5J
Hmmm, podpořen technikou... Já vidím na posledním záběru že ta jeho technika je fakt moc pěkná a kudrnatá... To by se mi to taky lítalo... :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. led 2013 14:22 #8821 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re: Nový stroj F5J
:) to bys nebyl ty

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. led 2013 10:27 #8835 od Bedřich Koros
Odpověděl Bedřich Koros pro téma Re: Nový stroj F5J
Můžete mi specialisté vysvětlit co si mám přesně představit po pojmem "křídlo vyztužené 2 CFK nosníkama".

Díky BK-HK.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. led 2013 18:23 #8847 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: Nový stroj F5J
Obecně zkratka CFK znamená uhlíkový kompozit (Carbonfasern Komposit) a GFK "skleněný" kompozit (Glasfasern Komposit).

Takže u Mandarina bych si představil 2 nosníky s uhlíkovými pásnicemi pod balsovým potahem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. led 2013 19:28 #8849 od Bohuslav Reichard
Odpověděl Bohuslav Reichard pro téma Re: Nový stroj F5J
Hlavní nosník u Mandarina je balsový hranol potažený skelnou punčochou a do dvou třetin uhlíkovou punčochou to všechno upečené ve formě.Pomocný nosník je balsový.Na obou nosnících jsou pod potahem ještě uhlíkové pásnice.Pomocný nosník je možno bez problému provrtat a vytáhnout táhla na vrchní stranu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. led 2013 22:13 #8850 od Bedřich Koros
Odpověděl Bedřich Koros pro téma Re: Nový stroj F5J
Díky za odpověď. Já jsem se domníval, že se jedná o skutečný carbonový profil. Přiznám se že u vlastoručně vákuovaného křídla mám mezi dvěma pásnicemi cca do 2/3 křídla ještě stojinu 0,5 mm. Tím vznikl v podstatě nosný "I" profil. ;)
BK-HK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. led 2013 06:59 #8851 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Nový stroj F5J
Ono to ale tak vlastně je - ta balsa je zvenku potažena punčoškou (ve středu dokonce 2x, sklo a přes ni uhlík), tedy vlastně "krabice", k tomu ještě pásnice navíc. Jinak nosník čistě uhlíkový se podle mě nepoužívá, i třeba velká Maxa má to, co píšeš, tedy pásnice a mezi nimi balsu jen proloženou tenkým uhlíkem nastojato. Tady je to krásně vidět: www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=MAXA%2D4E&name=maxa-4e

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. led 2013 16:20 #8900 od Bohumil Janák
Odpověděl Bohumil Janák pro téma Re: Nový stroj F5J

Tomas Hruby napsal: On ten bowden s ocelovou strunou standardně použitý v Cirrusu také není nějak extra lehký... Řekl bych, že ve srovnání s nějakými tenkými servokabely bude spíš těžší.
Spíš jde o to, kolik váží ty nové ocasní plochy - sám vím, jak mi vyšlo těžiště u klasického Cirrusu s "krátkou" gondolou a dovolím si tvrdit, že dvě 10g serva v ocase bych při použití nové gondoly vyvážil (s baterkami 1800mAh, s 1300mAh možná ne, ale ty stejně už v Cirrusu moc nepoužíváme). Ale předpokladem je, že nebudou výrazně těžší ty nové ocasní plochy...

Jinak je ale samozřejmě otázkou, zda to je nutné, sám jsem se sice zprvu s bowdeny trochu trápil (něco jsem psal i do recenze v RCM), ale po odladění už o nich naprosto nevím a fungují v pohodě a bez viditelných vůlí. Přitom do gondoly stačí levné Hitec HS82MG, zatímco do ocasu je výběr serv náročnější. Tohle je asi na diskusi, ale fakt je, že máme momentálně v rodině velké F5J čtyři a všechna mají serva vepředu a problémy nejsou. Mimochodem náhony různé - Cirrus a Stork mají klasické bowdeny "bílá duše" a v nich ocelový drát, Dragonfly má stejnou vnější trubku, ale uvnitř je tyčka z polystalu (skelný lisovaný laminát), poradil a dodal mi to osobně p. Valenta, Shock pak používá variantu, kdy je náhon "táhly" z uhlíkových trubiček bez vnějšího lanovodu. Funguje to všechno...


Ahoj kluci.
Zkusím navázat na tuto debatku a to ohledně serv pro náhon motýlkových ocasních ploch modelu s rozpětím okolo 3000/3500mm a délkou trupu 1400mm.Motýl má profil,který pojme i 12mm servo,ale to už je na hraně a nebo serva do trupu a ty by neměli být vysoké.Náhon by pak byl uhlíkovou trubkou 4/3.
Co vy zkušení,jaké levné a solidní serva by se hodily?Nejde o model na extrém rychlosti,prostě termický větroň.
Děkuji za pomoc s výběrem.
Nejlépe něco HK.
Boban ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. led 2013 13:38 #8901 od Mirek Kotula
Odpověděl Mirek Kotula pro téma Re: Nový stroj F5J
Pro montáž přímo do výškovky a i by stačily pro instalaci do gondoly s náhony:
www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_vie...m.asp?idProduct=6314
cena : 1 kus - 6 dolarů
a nebo pro montáž do gondoly tato:
www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_vie....asp?idProduct=19960
cena: 1 kus cca 6 dolarů
Oba typy serv mají kovové převody. Chodí slušně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.388 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám