question-circle Altis V4

Více
13. zář 2013 12:57 - 13. zář 2013 12:57 #10759 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re: Altis V4
podpora groupner hott


Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Přílohy:
Poslední změna: 13. zář 2013 12:57 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2013 16:02 #10770 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: Altis V4
Možná to trochu souvisí - zde pro informaci jeden z úvodních odstavců specifikace výškoměru (platí od 2014):
1.2 d) zajistit , aby AMRT mohl fungovat pouze podle požadavků pravidel soutěže a nemohl být provozován , neúmyslně nebo jinak, jiným způsobem .
(neautorizovaný překlad PD)

Nevím jestli tyhle telemetrické hrátky nejdou proti tomu??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2013 16:14 #10771 od Jozef Rodina
Odpověděl Jozef Rodina pro téma Re: Altis V4

Petr Dušek napsal: Možná to trochu souvisí - zde pro informaci jeden z úvodních odstavců specifikace výškoměru (platí od 2014):
1.2 d) zajistit , aby AMRT mohl fungovat pouze podle požadavků pravidel soutěže a nemohl být provozován , neúmyslně nebo jinak, jiným způsobem .
(neautorizovaný překlad PD)

Nevím jestli tyhle telemetrické hrátky nejdou proti tomu??


Dobrý deň pán Dušek,

Toto sa týka len štandardného firmware, pre F5J FAI je separátny firmware tak ako si to pravidla vyžadujú, ktorý nepodporuje telemetriu. V štandardnom firmware je možne telemetriu zapnúť a vypnúť podľa požiadaviek používateľa.

Jozef Rodina

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2013 16:18 #10772 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: Altis V4
OK, já to nijak nerozporuji, podle mě se stejně vstupu telemetrie do soutěžního létání v brzké době neubráníme. Jen jsem na to shodou okolností narazil při čtení pravidel ;) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2013 16:52 - 13. zář 2013 16:53 #10773 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Altis V4
V pravidlech 2014 je ale právě výslovně zmíněn ten "uzavřený firmware". Tohle je v pravidlech docela vstřícné, že nevyžadují nutně zařízení uzavřené jako F5J celkově, musí být uzavřeno jen pro soutěž s patřičným fw...
Viz: "Restriction on User Configuration Options
Whilst for commercial considerations manufacturers may wish to produce AMRTs adaptable for differing applications, when used in the F5J competitive environment, the installed firmware shall have dedicated F5J functionality with no user configurable options. The purpose of this is to eliminate any possibility of errors in operation due to incorrect configuration settings."

Je to v druhém annexu s definicí výškoměru.

Letos je to pak úplně fuk, zatím kontrola fw nemá žádný podklad, prostě to musí soutěžící nastavit dobře a FAI FW je pro něj jen kladem, protože vylučuje omyl. Od 2014 ale bude povinný...
Poslední změna: 13. zář 2013 16:53 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2013 17:05 - 13. zář 2013 17:06 #10774 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Altis V4
Jinak bych ale měl na J. Rodinu jiný dotaz/námět... Letos jsem objel více soutěží a na leckteré jsem řešil věci kolem výškoměrů. A popravdě jsem kolem Altisu V4 pořád malinko rezervovaný, jak jsem už nadhodil ve své recenzi modelweb.fotozona.cz/2013/04/novy-vyskomer-altis-v4.html .
Ono je to napohled krásné a přehledné, to je super. Jenže jsem za sezónu viděl dva kusy, kde odešel displej po tvrdším přistání, u třetího to vím z doslechu. Nemohu si pomoct, ale V4 pro mě docela postrádá tu naprostou mechanickou kompaktnost V3 - displej asi má už i nějakou setrvačnost atd. Větší velikost ani nevadí, ale ta menší odolnost trochu ano. Mimochodem ani ty telemetrické konektory nemusí být nevinné, může se do nich něco dostat.

Můj kus sice zatím nikdy neselhal, ale při vědomí, že u pravidel 2014 bude selhání displeje znamenat nulu za let si skoro říkám, že V3 je možná lepší volba. Nestálo by za úvahu přeci jen přehodnotit rozhodnutí o ukončení jeho výroby a případně dokonce vytvořit mírně inovovanou verzi, třeba s lepšími konektory pro externí displej? I externí displej by šel vylepšit - úchyt na klíčenku s vytahovací šnůrkou atd. Prostě jakýsi "V3 Evo Contest" :-)

Jak říkám - V4 je na pohled super, ale praxe má své zádrhele. A obávám se, že třeba ta menší mechanická odolnost je trochu principiální a moc se s tím nedá udělat :-(
Poslední změna: 13. zář 2013 17:06 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2013 17:45 #10775 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: Altis V4

Tomas Hruby napsal: ... A obávám se, že třeba ta menší mechanická odolnost je trochu principiální a moc se s tím nedá udělat :-(

Je celkem běžné, že se RC komponenty v modelu balí do pěny apod., že jsme si v poslední době zvykli na větší odolnost a tak trochu na to kašleme (někdy i kvůli nedostatku místa v trupu), to asi není tak úplně chyba výrobce??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2013 18:04 - 13. zář 2013 18:22 #10776 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma Re: Altis V4

Pavel Svoboda napsal: Co je třeba mít na tuhle vychytávku ? Altis V4 + GPS modul ? Už se dá koupit ? Díky za info.

Sériovo (nie experimentálne :-) ) podobné zariadenie vyrába slovinská firma RC-electronics už niekoľko rokov. Samozrejme, kombinácia RC-MULTI s modulom RC-GPS dokáže oveľa viac než len letovú trajektóriu, ale tá býva spravidla najčítanejšia. Zobrazenie v Google Earth - tak ako spomína Aleš - prináša niekedy neočakávané poznanie :-). Ale pri dlhšom používaní sa zväčša odhady (o vzdialenosti modelu, o jeho pozícii voči niektorým objektom) začnú výrazne približovať k skutočnosti :-).
Mne osobne priniesol RC-MULTI s GPS prospech hlavne tým, že odhalil v okolí mojho letiska viacero miest, kde "to zvyčajne nosí".
A keď to nenosí nikde, dostanem podobný náhľad, ako je na pripojenom obrázku :-)

Poznámka pre koumákov: trajektória letu na obrázku zachádza na troch stranách od miesta štartu do vzdialeností približne 950 metrov, len na sever (na obr. smerom nahor) iba cca 200 metrov (lebo ďalej po vetre nelietavam :-) )
V minulom roku sme ocenili aj ďalšiu užitočnú vlastnosť tohoto systému: Pri zafúknutí modelu do kukurice ukázal modul RC-T2020 presné súradnice toho kukuričného stebla, o ktorý sa rozfláklo krídlo :-). Takže sme model dohľadali s bežným automobilovým GPS :-)
Přílohy:
Poslední změna: 13. zář 2013 18:22 uživatelem Palo Lišhák.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2013 18:06 - 13. zář 2013 18:16 #10777 od Jozef Rodina
Odpověděl Jozef Rodina pro téma Re: Altis V4

Tomas Hruby napsal: Jinak bych ale měl na J. Rodinu jiný dotaz/námět... Letos jsem objel více soutěží a na leckteré jsem řešil věci kolem výškoměrů. A popravdě jsem kolem Altisu V4 pořád malinko rezervovaný, jak jsem už nadhodil ve své recenzi modelweb.fotozona.cz/2013/04/novy-vyskomer-altis-v4.html .
Ono je to napohled krásné a přehledné, to je super. Jenže jsem za sezónu viděl dva kusy, kde odešel displej po tvrdším přistání, u třetího to vím z doslechu. Nemohu si pomoct, ale V4 pro mě docela postrádá tu naprostou mechanickou kompaktnost V3 - displej asi má už i nějakou setrvačnost atd. Větší velikost ani nevadí, ale ta menší odolnost trochu ano. Mimochodem ani ty telemetrické konektory nemusí být nevinné, může se do nich něco dostat.

Můj kus sice zatím nikdy neselhal, ale při vědomí, že u pravidel 2014 bude selhání displeje znamenat nulu za let si skoro říkám, že V3 je možná lepší volba. Nestálo by za úvahu přeci jen přehodnotit rozhodnutí o ukončení jeho výroby a případně dokonce vytvořit mírně inovovanou verzi, třeba s lepšími konektory pro externí displej? I externí displej by šel vylepšit - úchyt na klíčenku s vytahovací šnůrkou atd. Prostě jakýsi "V3 Evo Contest" :-)

Jak říkám - V4 je na pohled super, ale praxe má své zádrhele. A obávám se, že třeba ta menší mechanická odolnost je trochu principiální a moc se s tím nedá udělat :-(


Popravde, toto nám nepríde ako reálny problém. Ono ta mechanická odolnosť OLED je omnoho väčšia ako napríklad v prípade LCD displeja a tu osobne nevidím problém. Taktiež sa moc nedá hovoriť o zotrvačnosti displeja keďže tento ma hmotnosť menej než 1g! Čo sa týka nami známych prípadov zničenia haváriou je to menej než jedno percento používaných výškomerov za túto sezónu, pričom podobné číslo vychádza rovnako aj v prípade v3, ktorá je však kompaktnejšia.

Externý displej bude k dispozícii aj pre v4 do konca roka (bude to univerzálny terminál pre radu našich nových výrobkov).

Myslím že nemôžem s Vami súhlasiť v tom, že koncepcia v4 je v praxi so zádrhmi. Práve počas tejto sezóne sme mali možnosť otestovať v4 v reálnom nasadení a tu sa ukázal tento koncept práve naopak ako veľmi výhodný a životaschopný.

Jozef R.
Poslední změna: 13. zář 2013 18:16 uživatelem Jozef Rodina.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2013 18:12 #10778 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Re: Altis V4
Nenechte se zlámat, V4 je naprosto dokonalý... ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.483 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám