file RCEK - nová pravidla

Více
22. zář 2009 18:23 #144 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEK - nová pravidla

Jiří Veselovský napsal: ...zavedený systém u nás je ten, že po vyjití čehokoli se najdou kritici téměř všeho, ale aby publikovali jeden použitelný argument, jak to napravit, popř. udělat jinak, to člověk nikde neuvidí.


Dovolím si publikovat několik návrhů:
1) vyhodit z návrhu pravidel větu o maximálním napětí pohonné baterie 42V.
2) specifikace oběžek - zde se nebudu opakovat, podepisuji vše co zde píše J. Kubica
3) vyhodit z návrhu pravidel vše týkající se motorů třídy "400" a nahradit toto jedinou větou znějící např.: "Po přechodnou dobu je možné použít pohon dle specifikace kategorie RCEJ (viz pravidla RCEJ odstavec 9.6.6.3.)" - možná, že na jaře to někdo zkusí, ale za půl roku na soutěž nikdo s plechovkou nepřijede, v pravidlech to jen zabírá místo.
4) vyhodit z návrhu pravidel celou část týkající se manipulace s vysílači - toto je už formulováno (a lépe) v obecné části Sportovního řádu.

Pokud bude opravdu zájem některé formulace pravidel upravit (myšleno zlepšit a zjednodušit), rád budu s publikováním návrhů pokračovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. zář 2009 21:05 #147 od Jiří Veselovský
Petře, pro upřesnění. Za prvé, na své a tebou vypíchnuté větě, trvám. Zdůvodňovat ji by bylo jen zabíráním místa.

Za druhé, a to je hlavní. Pokud si dobře vzpomínám, tak jsem ti psal, že je to pracovní verze pravidel (co hůř, doslovný překlad slovenských pravidel), na kterém se bude pracovat, což se taky v posledních třech nedělích dělo. Byl jsi jediný, kdo tu verzi ode mne dostal k nahlédnutí a psal jsem ti, abys ji nešířil dál. To jsi nesplnil např. tím, že jsi z ní dnes uveřejnil některé pasáže. Je jasné, že tuto chybu už nikdy opakovat nebudu a budu uvážlivěji volit, komu jaké informace poskytnu.

Takže předpokládám, že pokud si někdo tvoje návrhy přečte, tak je nebude mít v kontextu a nebude vědět, o co vlastně jde.

Z pravidel se nic, co se týká motorů třídy "400" vyhazovat nebude už proto, že pravidla RCEK jsou např. na Slovensku nazvaná F5J/400/outrunner, podobně je tomu i v HU a SLO. Z toho jasně vyplývá, že motor "400" je zatím součástí pravidel a určitě pro příští sezónu tam zůstane. Co s ním bude pak, tak to se uvidí.
Mám otázku, co je "přechodná doba"? Týden, měsíc, rok.... Od toho to jsou pravidla prozatímní a už jejich statut nám dává možnost v nich udělat úpravy třeba během roku. Už jsem to tady psal a psal jsem to i do propozic na Písnici, že pokud si to někdo chce zkusit s RCEK bez prvotních investic (AC motor+regl), tak se klidně může zúčastnit se čtyřstovkou. A jestli si to bude zkoušet třeba 10x, tak je to furt OK. Nakonec může přijít na to, že to není jeho parketa a půjde lítat něco jiného.

Tvojí nabídky na pomoc si jistě cením, ale už je pozdě. Hodila by se tak o měsíc o dva dřív. Celá potenciální AC komunita od jara věděla, že se pravidla dávají dohromady a dost pilotů pomohlo. Teď už je v kupě konečná verze, kterou rozešlu na kluby co nejdřív. Pokud se sejdou nějaké použitelné připomínky, tak je po konzultacích s kolegy z SK, SLO a HU použiju.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. zář 2009 12:13 - 23. zář 2009 20:43 #155 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEK - nová pravidla
Jirko, nemám nejmenší zájem o osobní spor, takže jen opravdu krátká reakce.

Toto vlákno začíná odkazem na slovenská pravidla, diskutuje se zde o těchto slovenských pravidlech a všechny čtyři body, které jsem uvedl, se vztahují k těmto slovenským pravidlům. Tam si každý může najít o čem mluvím. Nezveřejnil jsem nic tajného, ani jsem necitoval jediné slovo z překladu, který jsi mi laskavě poskytl.

Doplněno: Omlouvám se, údaj o napětí 42V skutečně pochází z předběžného návrhu který mi předal JV, ovšem netušil jsem, že je to důvěrná informace. Spíš by mě zajímalo, proč se tam takový údaj vůbec objevil.
Poslední změna: 23. zář 2009 20:43 uživatelem Petr Dušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. zář 2009 19:01 #168 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma RCEK - nová pravidla
Jirko, prosím, kdy budou "oficiální" pravidla k dispozici? Slibuji, že se zdržím komentáře (alespoň písemného určitě :-) ).

Dík,
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2009 09:05 #169 od Jiří Veselovský
Vážení kolegové,

v příloze jsou k nahlédnutí a připomínkování prozatímní pravidla pro kategorii RCEK (stříďáky) s předpokládanou platností od 1.1. 2010. Chtěl bych upozornit, že je to stále pracovní verze, ve které by mohlo ještě dojít k drobným úpravám ve smyslu změny číslování odstavců a pod. To by byly zásahy, které již neovlivní základní poslání těchto pravidel.

Ještě doplním upozornění na podstatnou změnu, která je v těchto nových pravidlech (létají to tak i jéčkaři) a to, že se čas měří do prvního dotyku se zemí nebo s čímkoli, do čeho model narazí (strom, časoměřič, pomocník, ...). Zatím jsme měřili do zastavení modelu.

Dále je ošetřeno ono nešťastné protočení vrtulky během letu. Bude to ale chtít pozorného časoměřiče. Tuto úpravu jsem zároveň použil i jako změnu pravidel pro RCEJ na příští rok. Odpadnou zbytečné dohady.

A opravdu zásadní změna pro piloty. Při přistání budeme měřit první 2 metry po 20 cm, viz tabulka v pravidlech. Zdůvodnění by bylo na dlouhé povídání, ale v prvním plánu jde o to, aby pořadatel dostal do ruky nástroj, kterým bude moci vyeliminovat značný počet "tisícovek" (absolutní výsledek dnes není pro špičkové piloty až takový problém).

Vzhledem k tomu, že musí dojít ještě k připomínkování členy KLeM ČR, limitoval bych uzávěrku vašich návrhů na případné změny dnem 30.9.2009. Pokud budete potřebovat další info, tak mi napište na jiriveselovsky@seznam.cz , nebo zavolejte na 605736449.

Připomínky: (Aby to nebylo rozcourané po několika příspěvcích, tak to budu průběžně řešit zde. Občas sem prosím nakoukněte.)

1) Seznam použitelných motorů. Ano, od počátku jsem nebyl přesvědčený, že je to dobré řešení, protože po vyjití pravidel by se jen těžko udržoval v kondici. Vývoj v této oblasti je velmi rychlý. Takže seznam motorů nebude.[/b] Mohl by být součástí nějakého dodatku, pokud bude dodatek potřeba, jinak ten seznam bude k dispozici určitě tady. Hlavně pro ty, kteří začínají na zelené louce a aby se měli od čeho odpíchnout.

2) Do specifikace čtyřstovky dopíšu, že převodovka je povolena. Dopsáno.

3) U specifikace motorů byla změněna formulace ze " ... lze použít ..." na " ... musí být použit ..."

4) Do odstavce o AC motorech bude doplněno " ... elektromotor dostupný v běžné obchodní síti... ", čímž se samozřejmě rozumí i internetové e-shopy. Doplněno.

5) Zmíněné bonusové body v odstavci 12. d) slouží jen ke konečnému bodovému ohodnocení finalistů ( 30-20-10) pro potřeby zařazení výsledku finalisty do celostátního žebříčku. Vítězem soutěže se stává samozřejmě vítěz finále (dostane třeba pohár ...). Je to systém, který už roky používají "jéčkaři" a mojí snahou bylo sjednocení, aby každá kategorie neměla systém svůj. V zahraničí tento problém neřeší, tudíž v originálním znění pravidel toto ošetřeno není.

6) Další připomínka je ohledně odstavce, který řeší manipulaci s vysílači během soutěže. Tato činnost je dobře ošetřena v obecné části Sportovního řádu ČR 2009 (čímž má samozřejmě obecnou platnost pro všechny kategorie RC) a tudíž není potřeba ji znovu zahrnovat do textu pravidel. Po dohodě s příslušným pracovníkem SMČR bude tento odstavec vypuštěn celý.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. zář 2009 10:25 #174 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEK - nová pravidla

Jiří Veselovský napsal: 3) U specifikace motorů byla změněna formulace ze " ... lze použít ..." na " ... musí být použit ..."


Pokud bude skutečně v odstavci 1.3.b) napsáno " ... musí být použit ..." , potom by to znamenalo, že "nesmí být použit" žádný jiný, tzn. ani BLDC dle odstavce 1.3.c).
Podle mě by správná formulace měla být " ... může být použit ..." .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. zář 2009 11:14 #175 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma RCEK - nová pravidla
Petře, může a musí je dost velký rozdíl, ne? Zkus si představit "... může se jezdit vpravo...".

A teď se v pravidlech píše:
- v případě stejnosměrného motoru musí být použit ...
- v případě BLDC motoru musí být použit ...,
což mi přijde jednoznačné (i když se mi nedostalo klasického vzdělání :-) ).

Ale jinak je to dlouhé jak zákoník práce :roll:

Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. zář 2009 13:03 #176 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEK - nová pravidla
Jenže ono tam není to " v případě ... " , pokud se celá věta přeformuluje jinak, ať tam klidně je "musí" , ale pokud by se jen nahradila ta dvě slova jak píše Jirka, tak z toho vyjde nesmysl.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. zář 2009 13:18 #177 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma RCEK - nová pravidla
Nevím ,když jsem psal předchozí odpověď, tak to tam bylo, stejně jako je to tam teď. Jestli mezitím (tj. mezi Tvou připomínkou a mou reakcí) Jirka nezměnil verzi dokumentu. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. zář 2009 15:07 #178 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEK - nová pravidla
OK, teď už to tam je, já koukal do návrhu který JV rozesílal včera mailem.

Ovšem teď už tam jsou zase další "perly". Na jedné straně SS motor, proti tomu AC, když už tak by mělo být DC a AC, ovšem technicky vzato o žádný AC ani "střídavý" modelářský motor nejde, to je pouze hovorové (i když zažité) označení. Pokud bychom zůstali u zkratek z angličtiny, mělo by být podle mě DC a BLDC.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.519 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám