file RCEK - nová pravidla

Více
16. pro 2009 14:14 #895 od Jiří Veselovský

Aleš Krátký napsal: je to tak,ze start uz neni z kruhu,ale ze startovaci cary,ktery je celkem daleko od pristavacich kruhu ? jako tomu bylo na slovensku ?


Ano Aleši, je to tak a je to stejné, jako to bylo na Slovensku. Nepokládal jsem za nutné to blíž definovat, protože v pravidlech na straně 166 je k dispozici obrázek s polohopisem všech souvisejících podpůrných zařízení (depo, bezpečnostní koridor a další) včetně vyznačené startovací čáry. Z toho je zřejmé, že se skutečně startuje o kus jinde, než je přistávací kruh. Pochopitelně to bude v praxi odvislé od možností pořadatele, ne každý má k dispozici takovou plochu, jaká byla např. v Holíči.
Rozepsal jsem to takhle podrobněji, protože většina budoucích soutěžáků si to ještě neokusila "naostro", tak aby věděli, že tady je změna oproti čtyřstovkám.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2009 19:10 #896 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma RCEK - nová pravidla
ja to samozrejmne videl,a proto se ptam,pac to nejak unikalo obecnemu pokecu ze to tak bude :)
ale v poho.mi se to libilo a je to fajn.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2009 19:50 #897 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEK - nová pravidla

Jiří Veselovský napsal: ...pravidlech na straně 166 je k dispozici obrázek s polohopisem všech souvisejících podpůrných zařízení (depo, bezpečnostní koridor a další) včetně vyznačené startovací čáry. Z toho je zřejmé, že se skutečně startuje o kus jinde, než je přistávací kruh...


Dovolím si poznámku. Uspořádání letové plochy je převzato z kategorií větroňů, které startují navijákem nebo vlečnou šňůrou. Soutěžící může stát v prostoru přistávacích kruhů nebo u báze a na startovní čáře vypouští model pomocník. Použít to do pravidel elektrovětroňů a ještě předepsat že i soutěžící musí být v prostoru startovací čáry je slušně řečeno nerozum. Zde to nemá opodstatnění, když nám tam chybí ty natažené silony...

Druhá poznámka, nebo spíš dotaz. Ve specifikaci BLDC motoru není určen maximální rozměr statoru. Znamená to, že nyní je legální např Turnigy SK 2826 s delším statorem ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2009 20:13 #898 od Zbyněk Smola
Odpověděl Zbyněk Smola pro téma RCEK - nová pravidla
No jasně pravidla jsou jasně nejasná. Axi 8mm stator, Turnigy 10mm.
Aco to: http://www.satria.cz/catalog/index.php? ... 2b2e96374d
běžně dostupné v obchodní síti,ovšem to si udělám sám, čili zakázané.
A toto http://www.himodel.com/electric/EMAX_15 ... F2812.html
název mezi 2208 nebo 2826, rozměry také, ovšem stator10mm, rotor10mm, váha v normě.
Oblečený, neoblečený.
Mám oba Axi i Turnigy, výkon +- stejný, Axi míň žere. V mém případě je to spíše o rukách, ale pravidla nechválím.ZS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2009 20:27 #899 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma RCEK - nová pravidla
mi se pravidla libi,
kdo chce psa byt,ten si hul vzdy najde :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2009 20:34 #900 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma RCEK - nová pravidla

Aleš Krátký napsal: ja to samozrejmne videl,a proto se ptam,pac to nejak unikalo obecnemu pokecu ze to tak bude :)
ale v poho.mi se to libilo a je to fajn.

Ahoj, já to zase jako moc fajn nevidím. Startovat 25m od svého bodu je super, ale jen pokud s tebou pomocník může zůstat po celou dobu letu a dovést tě k bodu. Jinak jsi namydlený. A Holíčem bych neoperoval vůbec, jako pomocník jsem musel předem bod najít ve vysoké trávě a poté k němu dovést soutěžícího s obavami, že zakopne o nějaký drn. Vidět přistávací bod na některých startovištích bylo ze vzdálenosti kolem 10m nemožné!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2009 20:36 #901 od Jiří Veselovský

Petr Dušek napsal: Uspořádání letové plochy je převzato z kategorií větroňů, které startují navijákem nebo vlečnou šňůrou. Soutěžící může stát v prostoru přistávacích kruhů nebo u báze a na startovní čáře vypouští model pomocník. Použít to do pravidel elektrovětroňů a ještě předepsat že i soutěžící musí být v prostoru startovací čáry je slušně řečeno nerozum. Zde to nemá opodstatnění, když nám tam chybí ty natažené silony...


Vzhledem k tomu, že na to kolegové ze Slovenska a další létají už několik let, tak nepředpokládám, že tam někdo bude hledat silony a už vůbec nepředpokládám, že ten, kdo aspoň jednou byl na podobných závodech (což nebude tvůj případ - pokud se nemýlím) ví, že se startuje ze startovní čáry. Možná proto se ta čára jmenuje startovní.
Nehodlám o tom dál diskutovat už proto, že je to ztráta času. Pokud bys měl nějakou smysluplnou připomínku (což jsi za celou dobu neměl - mimo tvých ironií a posměšků), mohla být zapracována. Schéma startoviště jsi viděl jako jeden z prvních už v září.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2009 20:51 #902 od Jiří Veselovský

Zbyněk Smola napsal: No jasně pravidla jsou jasně nejasná. Axi 8mm stator, Turnigy 10mm.


Koukám, že fakt bude veselo. Obvyklý foklór v Česku.
Zbyňku, dej si tam motor jaký chceš. Je fakt neuvěřitelné, že tohle kolegové venku řešit nemuseli. Prostě se dohodli a létali.
U nás se jen plká co by kdyby a výstup z toho je "0".
Znovu upozorňuju, a už opravdu naposledy, že to jsou pravidla prozatímní a změn můžeme udělat třeba tisíc.

Pokud by měl někdo ze zde diskutujících zájem, tak se může nadelegovat na konferenci do Hradce Králové a tam projevit zájem o nějakou funkci, protože budou volby. Věřím, že pak už by byl klid.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2009 20:57 #903 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEK - nová pravidla
Jirko, místo osobních narážek jsem očekával smysluplné vysvětlení, proč musí soutěžící stát 25 m od přistávacího bodu a následně k němu poslepu klopýtat. To, že to tak létají na Slovensku (nebyl jsem tam, ale na YouTube na videa ze soutěže rád koukám), není myslím dostatečný argument. U nás létáme F3B a dobře vím k čemu je bezpečnostní pásmo a startovní čára, ale tam jsou navijáky, u RCEK nejsou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2009 21:03 #904 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma RCEK - nová pravidla
at uz to je u nas jakkoliv,pokud chceme mit RCEK kompatibilni s F5J-outrunner, je holt treba dodrzovat vse.

a pokud se vam to nelibi,nedelejte to, ja treba neznam moc letist,kde by to bylo proveditelne,ale pokud je,nevidim v tom problem.navic pochodovat do kruh staci chvili pred pristani,a to uz je ero tak nizko,ze nedela problem chodit,teda alespon ja chodim s rc bezne i sam,pokud mate pomocnika,je to o to snazsi .. samo pokud je na trase 1m vysoka trava,je treba to zvazit zda se striktne drzet startovaci lajny.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.545 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám