file Stopalcovka

Více
11. led 2013 08:09 #8871 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Stopalcovka
Prosil bych ale formulaci v podobném stylu, o které jsem uvažoval jako o návrhu povolené odchylky pro F5J (nakonec nepodaném).
Tedy zhruba takto:
"Soutěžící může opakovaně zapnout motor, například pro záchranu modelu, let se v tom případě hodnotí nulou. Tuto možnost může využít soutěžící pouze v případě použití takového výškoměru, který při opakovaném zapnutí motoru jednoznačně indikuje chybu a nezaznamenání výšky.".

Tohle je dost podstatné, třeba Altis V3 s FW2.1(2.2) se v tomto ohledu chová naprosto perfektně, u jiných zařízení to ale není úplná samozřejmost, ostatně se i na loňských soutěžích "s tolerovaným restartem" objevily v tomto směru jisté spory. A koneckonců i Altis s jiným firmware a zapojení s Y-kabelem se nebude chovat korektně. Prostě restart podle mě minimálně v "malé kategorii" ano, ale musí se napsat i do specifikace výškoměru, aby v tom byl pořádek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. led 2013 08:11 - 11. led 2013 08:12 #8872 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: Stopalcovka
Pro Aleše:
Sorry, ale kde bereš tu jistotu? Podle mě je nesmysl učit se létat v malé kategorii jinak než jak to platí ve velké. Já hlasoval pro kopii F5J, ne pro "kopii"...
Poslední změna: 11. led 2013 08:12 uživatelem Petr Dušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. led 2013 08:32 #8873 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Stopalcovka
Sorry Petře, ale zrovna to tvrzení o tom, že "restart nějak mění styl letu" si troufám nazvat nesmyslem. Bylo to poměrně jasně vidět na řadě větších soutěží - pokud se létalo striktně bez možnosti restartu, tak se padalo do pole běžně - pokud situace vede k tomu, že se za termikou letí někam dále, tak se tak prostě letí a nezapnutí motoru nikoho neodradí. Taky jsem se v Dubnici do pole prošel :-)
Naopak se ani nedá říct, že by se s restartem šlo na větší riziko, cílem je naletět maximum a pokud někdo s myšlenkou lehké záchrany modelu bude dělat nějaké "šílenosti", tak mu tím výrazně roste pravděpodobnost, že bude zapnutí motoru opravdu potřebovat a tedy "získá" nulu.

U "velké" F5J se dá se zákazem restartu žít, ale u národní kategorie v tom vidím docela problém. Jaká je asi pravděpodobnost, že bude ochoten létat dále člověk, který kvůli tomuto pravidlu přijde u model? U mezinárodní kategorie je jistý předpoklad, že ji budou létat "dost velcí šílenci", kteří se s tím srovnají, ale u domácí kategorie to bude problém daleko větší...

Takže bych to klidně povolil, ale s tím zdůrazněním, že v tom případě musí mít soutěžící výškoměr, který umí i tuto funkci.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. led 2013 09:47 #8874 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: Stopalcovka
O tom jestli restart mění styl létání a uvažování pilota jsem vůbec nepsal.
Jen mi přijde logické, aby se malá i velká kategorie létala podle stejných pravidel, už jen kvůli jednotnému zapojení a nastavení výškoměru. Pokud by byl restart přijat pro F5J, automaticky by se pak dostal i do 100".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. led 2013 10:01 #8875 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Re: Stopalcovka
Duvod zakazu restartu vidim v tom, ze je vyloucena moznost "dotacet".
A kdyz dusledne bezpecnost, pak by to chtelo doplnit do pravidel vsech vetronu F3 odstavecek "Je povoleno pouzit elektromotor pro zachranu. Let se v tom pripade hodnoti nulou". :P

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. led 2013 10:11 - 11. led 2013 10:13 #8876 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re: Stopalcovka
mam pocit,ze i ti spanele letaji FAI F5J dle vseco co v ni patri,ale jako "lokalni upravu" proste povilili restart.

ja si myslim.ze stopalcovky maji byt taky "low-cost" kategorii pro siroke masy lidi (a ne jen pro ty,co maji skvely zrak a padaji z 450 metru 10 minut k zemi) a jak pise Tomas, tak taktika letu se nemeni. ja letim proste tak jak si troufnu. jestli pro ero pujdu (=0) nebo si priletim zpatky (taky =0) je mi fuk, protoze proste mam blbou nulu a to je oc tu bezi.
ztrata modelu me akorat nasere a pul roku nebudu mit s cim letat a priste uz neprijdu.

restart tak jako tak musi znamenat nulu. primotorovavani = opet nula.
staci to nejak dostat do drobnych uprav pravidel.

navic na rozbeh techto soutezi je treba udelat par bodu pravidel, kteryma se budou ridit organizatori tech prvnich pokusnych soutezi a tak musi byt jednoduche jak pro ne,tak i pro piloty.

cist 12 stranek s bezpecnostnimi koridory, restarty, plosnym zatizenim a kdo vi cim jeste akorat vetsinu potencionalnich pilotu odradi.

to si myslim já

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poslední změna: 11. led 2013 10:13 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. led 2013 10:36 #8877 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Stopalcovka

Ivan Horejsi napsal: A kdyz dusledne bezpecnost, pak by to chtelo doplnit do pravidel vsech vetronu F3 odstavecek "Je povoleno pouzit elektromotor pro zachranu. Let se v tom pripade hodnoti nulou". :P


No, když jsme u té bezpečnosti, tak se nijak netajím názorem, že by vůbec nebylo od věci přistání dále než 75m penalizovat i jako safety incident a nejen nulou za let... Prostě pokud někdo vyhrotí let tak moc, že sedá bez kontroly do pole (a v horším případě třeba na silnici), tak to prostě v pořádku není. U elektrokategorií bych se vůbec nebál dokonce restart motoru penalizovat méně než přistání mimo - když má model motor, tak tu žádný důvod k ohrožování okolí není a pokud někdo bude honit termiku tak dlouho a nízko, až si nebude moci troufnout ani zapnout motor, tak to je už opravdu jen a pouze jeho nezodpovědnost :unsure:

Ale tohle je čistě offtopic poznámka, riziko, že by se tento názor dostal do pravidel je asi nulové. Ale osobně to zkrátka takhle vnímám...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. led 2013 09:46 #8891 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re: Stopalcovka
ok takze posledni resume : stopalcovky s restartem.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. úno 2013 10:58 #9001 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re: Stopalcovka
takze se blizi sezona, a je cas nejak alespon teoreticky sesumarizovat pravidla.
kdo se hlasi dobrovolne ?

nakonec to budu delat asi ja co :)
Petr Kurjan si myslí, že je lepší přejmout slovenské F5J400-ALTI
Já bych se asi přimlouval k FAI-F5J, jen omezit rozpětí a vypustit pro začátek "buzerační věci" typu startoviště tak a tak, směr startu atp.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. úno 2013 20:57 #9003 od Petr Kurjan
Odpověděl Petr Kurjan pro téma Re: Stopalcovka
Aleš má pravdu, tyto pravidla mi připadají, jako nejrozumnější varianta. V pravidlech "Alti" jsou už ty "buzerační" požadavky značně omezené. V podstatě je zachováno určité minimum nutné pro zajištění bezpečnosti. Na rozdíl od "velkých" F5J je zde ale omezení pohonu, stejné jako ve třídě "Outrunner" (RCEK). Tím je jasně vymezeno, jaké modely by měly být použity. Dále je zde povoleno zapojení výškoměru na Y-kabel, tedy s možností nouzového zapnutí motoru pro záchranu modelu, nebo odvrácení kolize apod. V podstatě tedy není nutné nic upravovat a vypouštět. A hlavně se podle těchto pravidel bude lítat i na všech větších soutěžích na Slovensku, kam naši modeláři také jezdí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.557 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám