Stopalcovka
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Tedy zhruba takto:
"Soutěžící může opakovaně zapnout motor, například pro záchranu modelu, let se v tom případě hodnotí nulou. Tuto možnost může využít soutěžící pouze v případě použití takového výškoměru, který při opakovaném zapnutí motoru jednoznačně indikuje chybu a nezaznamenání výšky.".
Tohle je dost podstatné, třeba Altis V3 s FW2.1(2.2) se v tomto ohledu chová naprosto perfektně, u jiných zařízení to ale není úplná samozřejmost, ostatně se i na loňských soutěžích "s tolerovaným restartem" objevily v tomto směru jisté spory. A koneckonců i Altis s jiným firmware a zapojení s Y-kabelem se nebude chovat korektně. Prostě restart podle mě minimálně v "malé kategorii" ano, ale musí se napsat i do specifikace výškoměru, aby v tom byl pořádek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Sorry, ale kde bereš tu jistotu? Podle mě je nesmysl učit se létat v malé kategorii jinak než jak to platí ve velké. Já hlasoval pro kopii F5J, ne pro "kopii"...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Naopak se ani nedá říct, že by se s restartem šlo na větší riziko, cílem je naletět maximum a pokud někdo s myšlenkou lehké záchrany modelu bude dělat nějaké "šílenosti", tak mu tím výrazně roste pravděpodobnost, že bude zapnutí motoru opravdu potřebovat a tedy "získá" nulu.
U "velké" F5J se dá se zákazem restartu žít, ale u národní kategorie v tom vidím docela problém. Jaká je asi pravděpodobnost, že bude ochoten létat dále člověk, který kvůli tomuto pravidlu přijde u model? U mezinárodní kategorie je jistý předpoklad, že ji budou létat "dost velcí šílenci", kteří se s tím srovnají, ale u domácí kategorie to bude problém daleko větší...
Takže bych to klidně povolil, ale s tím zdůrazněním, že v tom případě musí mít soutěžící výškoměr, který umí i tuto funkci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Jen mi přijde logické, aby se malá i velká kategorie létala podle stejných pravidel, už jen kvůli jednotnému zapojení a nastavení výškoměru. Pokud by byl restart přijat pro F5J, automaticky by se pak dostal i do 100".
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
A kdyz dusledne bezpecnost, pak by to chtelo doplnit do pravidel vsech vetronu F3 odstavecek "Je povoleno pouzit elektromotor pro zachranu. Let se v tom pripade hodnoti nulou".
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
ja si myslim.ze stopalcovky maji byt taky "low-cost" kategorii pro siroke masy lidi (a ne jen pro ty,co maji skvely zrak a padaji z 450 metru 10 minut k zemi) a jak pise Tomas, tak taktika letu se nemeni. ja letim proste tak jak si troufnu. jestli pro ero pujdu (=0) nebo si priletim zpatky (taky =0) je mi fuk, protoze proste mam blbou nulu a to je oc tu bezi.
ztrata modelu me akorat nasere a pul roku nebudu mit s cim letat a priste uz neprijdu.
restart tak jako tak musi znamenat nulu. primotorovavani = opet nula.
staci to nejak dostat do drobnych uprav pravidel.
navic na rozbeh techto soutezi je treba udelat par bodu pravidel, kteryma se budou ridit organizatori tech prvnich pokusnych soutezi a tak musi byt jednoduche jak pro ne,tak i pro piloty.
cist 12 stranek s bezpecnostnimi koridory, restarty, plosnym zatizenim a kdo vi cim jeste akorat vetsinu potencionalnich pilotu odradi.
to si myslim já
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Ivan Horejsi napsal: A kdyz dusledne bezpecnost, pak by to chtelo doplnit do pravidel vsech vetronu F3 odstavecek "Je povoleno pouzit elektromotor pro zachranu. Let se v tom pripade hodnoti nulou".
No, když jsme u té bezpečnosti, tak se nijak netajím názorem, že by vůbec nebylo od věci přistání dále než 75m penalizovat i jako safety incident a nejen nulou za let... Prostě pokud někdo vyhrotí let tak moc, že sedá bez kontroly do pole (a v horším případě třeba na silnici), tak to prostě v pořádku není. U elektrokategorií bych se vůbec nebál dokonce restart motoru penalizovat méně než přistání mimo - když má model motor, tak tu žádný důvod k ohrožování okolí není a pokud někdo bude honit termiku tak dlouho a nízko, až si nebude moci troufnout ani zapnout motor, tak to je už opravdu jen a pouze jeho nezodpovědnost
Ale tohle je čistě offtopic poznámka, riziko, že by se tento názor dostal do pravidel je asi nulové. Ale osobně to zkrátka takhle vnímám...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
kdo se hlasi dobrovolne ?
nakonec to budu delat asi ja co
Petr Kurjan si myslí, že je lepší přejmout slovenské F5J400-ALTI
Já bych se asi přimlouval k FAI-F5J, jen omezit rozpětí a vypustit pro začátek "buzerační věci" typu startoviště tak a tak, směr startu atp.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Kurjan
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 107
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.