E-RES
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
moc děkuji za diskusi. Zdá se, že jsme schopni se shodnout jen na spínači. Z pravidel potom může vypadnout spousta "balastu" týkajícího se záznamu výšky, kontroly výšky, penalizací apod. V podstatě zbude jen možnost kontroly nastavení spínače. Souhlas?
Další věcí, co jsem navrhl, je zkrácení pracovního času na 7 minut, při letovém 6:30. Co vy na to?
Dík, H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Co se týče ERES, já bych fakt pravidla naopak zjednodušil u penalizace (a možná trochu "zesložitil" o podrobnější výpis legálních zařízení a jejich nastavení).
Ad pracovní čas - to je otázka, zda to má být svébytná kategorie anebo opravdu jen mutace RES. V druhém případě bych pracák nezkracoval, u RES se holt počítá s plnohodnotným opakováním, kdy pořád je šance na maximum a zkrácení by vedlo k značné odlišnosti taktiky. Pokud je nám ale tohle jedno, tak pak klidně zkrátit.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Vladislav Plichta
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
1) ERES je primárně pro mladý lidi - začínající modeláře - juniory.
2) čím víc to bude složitější, tím víc tuhle cílovou skupinu odradíme, to souvisí i s financemi .... roli hrají někdy i ty 4stovky rozdílu v ceně výškoměru...
3) závody které proběhly byly vcelku OK, i když mi Honza Kubica vysvětlil taktiku "stačí počkat až ti to ostatní najdou a pak letět a je to" - tady bych se opravdu zamyslel nad délkou pracovního času. ALE - mladý kluk co je potřetí na závodech a vidí že tam nic není chce opakovat spěchá dolů a rozmlátí letadlo jen kvůli tomu, že musel rychle přistát a znovu letět. Proto je tam těch 9 minut i když to původně kopíruje RES pravidla.
4) osobně bych nechal pravidla tak jak jsou, jen bych doladil různá stavební omezení tak, aby byla v souladu s RES. teď myslím konstrukce ocasu etc. však všichni víte. Dále pak bych povolil 3D tištěné drobnosti atd.
víc mě asi nenapadá, jen bych apeloval na to - nedělejme z toho RCEV. Je to kategorie pro juniory a ty co si občas chtějí zazávodit. Je mi jasné, že se vyskytnou dospělí, kteří budou kralovat a vymakají vše podle pravidel a nikdo je neporazí. Tak to je ale ve všech kategoriích. Tady si nejvíc cením konstrukčních omezení a rozumné ceně za létající aparát.
víc už mě v tuto chvíli fakt nenapadá

vlastně napadá - OSOBNĚ BYCH FINÁLE ZRUŠIL

...
Clouseau
aktuálně RES / ERES
bývalý pilot RCV2,RCEA, RCAS a RCEV
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
U RES je trochu otázka, jak se budou při losu skupin respektovat týmy - to je na jinou debatu, kterou bych sem netahal, důvodů pro finále ale může být více. Ale u elekter je možné losovat zcela volně a finále pak aspoň na menších akcích není nutné určitě.
Ad výškoměry - já bych to právě ještě zjednodušil o to, že by se ani nekontrolovala výška po přistání a bral prostě jen tu výšku vypnutí. Jde právě o to "neodrazování", tohle je taková "nášlapná mina", kdy pilot může zaletět skvěle a pak najednou mít nulu (v RCEP, kde je zkušeností více, už to vytočilo více lidí).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Vladislav Plichta
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
Vlastně navrhuješ zrušit FAI výšku.
Byl k tomu jen jeden důvod.
Namotorovaný stroj díky kinetické energii vyletí po vypnutí třeba o 50 metrů výš. Samozřejmě pokud bude mít dostatečnou hmotnost etc.
Clouseau
aktuálně RES / ERES
bývalý pilot RCV2,RCEA, RCAS a RCEV
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Tak naokraj - pokud bych chtěl reálně létat ERES (zatím mám jen RES), tak si model asi značně přemotoruji, ale ani náhodou ne kvůli zoomu, daleko důležitější je možnost vypnout se třeba 300 metrů daleko...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
mám radost, že tu píšete.
Zoom je opravdu velkým problémem "pevné výšky" a podle mě neřešitelný, o tom už jsme diskutovali mockrát. Můj návrh, který má Láďa v počítači (a který dozná změny) s tím bojuje cestou penalizací a výškoměru ukazujícího FAI výšku. Jak to vidím teď, tak spínač může být alternativní cesta. Ovšem za cenu zoomu, což může taky pěkně bolet.
Z vlastní zkušenosti - líný pohon (stoupavost 5-6 m/s) mi s antizoomem stabilně dává výšku okolo 91 m, ten nadupanější pohon (za cenu přírůstku asi 3 g na váze) už se stejným antizoomem přestřeluje na 96 m. To je podle mě pořád ještě akceptovatelné. Když bude ve stejném modelu spínač vypínající v 90 m, budou výšky 100+ metrů, konzistentně, bez nějakého zvláštního snažení se o zoom.
Osobně se domnívám, že zavedení nějakého stylového rozhodčího, který bude hodnotit způsob startu, je úplně špatně. To už je pro mě přijatelnější zoom, i když rozdíl ve výškách může být značný a proto může vést k "power race", kdy se budou pořizovat nadupané a drahé pohony.
Dále, díval jsem se na specifikaci RESitch - ten současným pravidlům neodpovídá, o přijímači Jeti vím jen to, co má Vláďa na stránkách, ale zdá se mi, že to také není záznamník. Což je vlastně další důvod ke zjednodušení pravidel a zavedení čistých výškových spínačů.
Zdá se mi také, že cena Altisu oproti spínači se může snadno vyrovnat v ceně pohonu (stačí vrtule

Nevím, uvidíme, k čemu se nakonec přikloní trenér.
Finále nemám rád, napsal jsem do návrhu, že by si pořadatel mohl vybrat, jestli se bude létat finále a škrtat nejhorší kolo.
K definici modelu jsem se nevyjadřoval vůbec. Pokud budou mezinárodní pravidla RES, tak bych je převzal sakumprásk bez úprav i pro naše ERES.
Dík, H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Tomas Hruby napsal: Tak naokraj - pokud bych chtěl reálně létat ERES (zatím mám jen RES), tak si model asi značně přemotoruji, ale ani náhodou ne kvůli zoomu, daleko důležitější je možnost vypnout se třeba 300 metrů daleko...
Právě - ona si většina lidí myslí, že RES je E + RES, ale to vůbec není pravda. Způsob startu určuje model i taktiku létání s ním. Pokud se ERES ujmou, tak budou za pár let vypadat úplně jinak než čisté větroně a létat se s nimi bude také jinak.
Už jen ta možnost obletět už na motor "půl okresu" násobně zvyšuje pravděpodobnost nalezení termiky.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Malér je ale v tom, že těch 20m je naopak úplně běžný "ústřel" při vypnutí ve stoupáku, v kombinaci s minimálním 10m zoomem jsme nad 30m

A tohle je ta blbá relace - vynaložíme velké úsilí s vizí, že nás někdo "podvede" o 20m, ale odnášet to mohou i slušní piloti vypínající korektně, ale zato dobří v hledání termiky už na motor???
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

Mimochodem mě Vláďa také upozornil, že jak RESitch, tak JETI přijímač umožňují vyčíst FAI výšku pomocí JETI boxu, omlouvám se za omyl.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP Prostějov 1 (1 Příspěvky)
- Ahoj Všechny příznivce pevné výšky zveme na naši jarní soutěž, která se koná v sobotu...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 15. dub 2025 06:57
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (8 Příspěvky)
- Díky moc, ikdyž chybička se vloudila. A to počasí je v našem případě vždycky klíčová...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 14. dub 2025 11:59
-
-
-
- RCEP Česká Třebová 2025 - Memoriál Jaroslava Tupce... (1 Příspěvky)
- Ahoj, v průběhu soutěže jsem pořídil na mobil několik záběrů ze soutěže. Jsou to jen...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- 13. dub 2025 22:19
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.