file MC-20 Hott

Více
19. dub 2017 05:55 #18549 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Tilia 25
Měl si napájení jenom přez výškoměr?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. dub 2017 07:39 #18562 od Martin Veleba
Odpověděl Martin Veleba pro téma Tilia 25
Jestli je dotaz od Martina míněn na mě, tak v tomto modelu jsem měl napájení zdvojené, tak jak tady na stoupáku bylo prezentováno. Servo MKS DS 6125H má psáno napájení 4,8 -5,5 V, takže zde by také neměl být problém.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. dub 2017 08:21 #18567 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Tilia 25
S MKS6125H rozhodně nejsi první ani jediný, kdo měl problém, tohle se debatovalo mockrát (třeba rcmania). Průserová bylo právě více sérií z řady 6125, pozdější MKS už leccos vychytaly.
Futaby 3150 (3155/3156) sice na papíře nevypadají tak skvěle, ale spolehlivostí jsou úplně jinde, v tomto ohledu asi lepší serva vůbec neexistují (myslím v této velikosti a aspoň trochu rozumné ceně, neuvažuji zatím hodně drahé topnovinky někdy již s BLDC motory a hall snímači).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. dub 2017 08:47 #18569 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma MC-20 Hott

Ivan Horejsi napsal: Tome, psal jsem samozrejme o jmenovitem napeti. Tech 3,7 V prece take neni pravda. Dulezite je, ze vykon je umerny druhe mocnine napeti. Prirustek vykonu mezi jmenovitymi 7,4 a 8,4 je pak (8,4/7,4) na druhou, to je cca 1,3, takze prirustek vykonu je 30%. Zadna malickost.
Taky mi to bylo divne, proc se nehodi pripojivat serva na 2S naprimo ale radeji pred BEC. Pak jsem prevzal nazor Dualsky: Jak pro RC system, tak pro pilota je vhodne, kdyz je napajeci napeti konstantni.


Psal jsi 8,4V, tak reaguji na 8,4V :-)

Ale teď vážněji - když si otevřeš specifikace HV serv, tak většina z nich naprosto jasně udává napětí do 8,4V (Bluebird 105 8,2V, což se pořád reálně nepřekročí, ale u jiného Bluebirdu je dokonce udáno 8,5V!), až na výjimky se tam nepracuje se jmenovitým napětím.
A v této souvislosti prostě nemohu tvou argumentaci akceptovat, pokud servo má s 8,4V problém dokonce i v krátké počáteční špičce než to opadne, tak je zkrátka specifikace lživá a je třeba před daným výrobcem varovat a ne ho omlouvat, napájení z pohonného dvoučlánku je svým charakterem hluboko pod udanými specifikacemi. Trochu na diskusi by byl samostatný dvoučlánek jen pro RX, ale to asi v F5J nemá nikdo.

Sám aktuálně nikde HV napájení nepoužívám, ale důvod je v tom, že se mi v F5J v minulosti úplně neosvědčily pohony na dvoučlánek (s tím, co užívám nyní by to asi šlo, ale zatím nebyla morálka na hlubší testy). Nicméně z hlediska bezpečnosti to u F5J má své výhody, hlavně eliminací BECu. Když si člověk projde typické varianty selhání, tak to vychází vlastně vždy lépe nebo to zůstane nastejno, možnost zhoršení příliš nevidím.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. dub 2017 08:55 #18570 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma MC-20 Hott
Zdravím.

Jen pro odlehčení krušných myšlenek. Používám zásadně Futabu a serva GO 03-09 za 130 Kč.- a zatím jsem neměl žádný problém. Chce to jen trochu odvahy. Dovoluji si upozornit na Red Bull, kde použili na potah křídel, žraločí kůži. Výkony jsou překvapivé. Už to čeká jen na nás. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. dub 2017 12:58 #18585 od Jiří Kotrba
Odpověděl Jiří Kotrba pro téma MC-20 Hott
***tak mě napadlo ( ale přiznám se , že jsme o tom mluvili u Hnízdila ) , jestli bychom se neměli zase
vrátit k analogovým servům.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2020 09:07 #22683 od Jan Sykora
Odpověděl Jan Sykora pro téma MC-20 Hott
Ahoj, mohl bych poprosit o zaslání souboru na Graupner Hott MX 20 na F5j model ... taky se s tím peru .. pomohlo by se něčeho chytit.... Předem moc díky... Honza Sýkora, Písek Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2020 15:21 #22684 od Pavel Hloušek
Odpověděl Pavel Hloušek pro téma MC-20 Hott
Ahoj, těžká věc. Moc lidí tady asi Graupnera nemá, bo je to rádio slušně řečeno nic moc. Navíc seš ve vlákně pro MC-20 a já nevím, jestli mezi nima není nějakej rozdíl v softwaru. Další věc je, jak to lítáš. Pokud pravá ruka křidýlka s výškovkou a levá směrovka s klapkama, tak ti to pro mc-20 můžu poslat. Motor je na vypínač+boční poťák a celý křídlo nahoru (klapky+křidýlka) pro přeskok mám na spínač (ten co se musí držet) Nejsu ale F5J odborník, třeba se ozve někdo povolanější. Kdyžtak dej vědět

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2020 17:38 #22685 od Jan Sykora
Odpověděl Jan Sykora pro téma MC-20 Hott
Ahoj Pavle , Díky moc za zprávu . Ano ano rozumím .. ale musím se s tim poprat a neměnit proto radio. Co jsem se tu dočetl, software by měl být stejný pro soubory.

Doted jsem rekreacne lital klapky na 3 polohovym prepinaci... a vím že tudy cesta nepovede. Rád bych se chytil nějakého osvědceného zpusobu .

Lítám Mod 1 - plyn na pravo plus kridylka.

Budu vděčný ža každou radu.

Honza Sýkora

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2020 18:30 #22686 od Pavel Hloušek
Odpověděl Pavel Hloušek pro téma MC-20 Hott
Tak to ti ten soubor asi moc nepomůže. Spíš bude lepší, když si to sestavíš sám. Kvůli tomu módu. Osobně bych doporučil anglický manuál, ten český překlad je k prdu a sou k němu německý obrázky.

Předpokládám ale, že si už na tom rádiu teda nějaký éra programoval? Takže základní část nebude problém? Tedy přidělit ovladače, vybrat typ ocasek a typ křídla a naprogramovat fáze letu? A jde ti spíš o to jak co ovládat?
Pokud ano, tak já tam kde míváš třeba u motoráku plyn, mám ovládání ,,klapek" Přepínačem volím fázi letu a tím i funkci tohohle kniplu. Pro kroužení-1. fáze, jdou klapky i křidélka dolů, maximální výchylka je cca 10 st, záleží na profilu. Pokud přepnu na brždění-2.fáze, jdou klapky dolů na max cca 70 st a křidélka nahoru max cca 10 st ( butterfly). K tomu se ještě mixuje nelineárně výškovka. 3. fáze je rychlost, tzn celá odtokovka nahoru podle typu profilu. Na tohle všechno je to tam nachystané a dá se tím podle manuálu prokousat. Jednotlivý fáze jdou samozřejmě samostatně trimovat. Pokud ještě potřebuješ k motoru namixovat výškovku, použiješ volný mix.

Další kapitola bude ovládání motoru. Já to udělal přes volný mixér-vyp+potenciometr. Vypínačem zapnu motor a otáčky ovládám potenciometrem podobně jako u spalovacího motoru. Je to proto, abych si omylem nevypnul motor při stažení plynu. Co ty na to?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.454 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám