file technicke novinky na rok 2012 (elektronika, ne modely)

Více
21. lis 2011 18:08 #6056 od bohuslav majercik
Treba obmedziť rozpätie a dať tam výškomer ,tie výšky ktoré je vidno na Eurocupoch sú šialené . Veľa krát v malej kategorií je vidno lety kde pilot za celých 10 minút neurobí ani len jednu zátačku , aj na pristátie si mnohý zacúvajú . Jedno čo je isté že tento motor nezhorí a to sa za tých 100 e oplatí .

B.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 18:14 #6057 od Aleš Krátký
no ta veta je silne protichudna ... tim ze udelas brutalni motor jen podporis masakralni vysky.

"mno jsem nespokojen, mohu protestovat, nesouhlasit s tim, ale to je tak vse co mohu udelat"

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 18:34 #6058 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: no ta veta je silne protichudna ... tim ze udelas brutalni motor jen podporis masakralni vysky.

"mno jsem nespokojen, mohu protestovat, nesouhlasit s tim, ale to je tak vse co mohu udelat"


To je relativní - já bych řekl. že je poměrně běžné, že se problém začne řešit až poté, co zesílí :D
Ale vážně - problém to je, to se neokecá.
A taky je to opět námět k zamyšlení kolem ceny výškoměrů - cena Altis je o 30 ojro menší než cena motoru, který tu "hrozí" a to jsme přitom v "malé a levné" kategorii...
Uvidíme příští rok, tady to chce trochu času a ověřit v praxi, se změnami bych nespěchal (narozdíl od "vekých" F5J Euro, které bych klidně stopnul rovnou).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 19:00 #6059 od Radek Novotny
Někteří se mohou domnívat, že výškoměr je všelék, i pro RCEK... Já ale myslím, že to tak rozhodně není. Možná pro pár jedinců, ale ne pro celou masu dnes létajících cca 90 pilotů. Nedovedu si představit, že všichni půjdou do výškoměrů v RCEK s blikáním nebo čtečkou, nebo snad dokonce s laptopem na letišti. V současných RCEK je právě výhoda použití pouze stopek, a to je ta jednoduchost, která láká tolik pilotů... :ugeek:
A to vůbec nezmiňuji technická omezení co ce týče přesnosti výškoměrů. To je dost veliký současný problém pro F5J dle FAI. O něm se ví, ale nikdo to zatím nechce (a vlastně ani technicky nemůže...) řešit. Už vidím, jak se ze zásilky výškoměrů vybírá ten trošku "lepší"... A o úpravě a překalibrování už radši nemluvím vůbec... To se snad nebude týkat našich soutěží, ale o fair-play na větších akcích už bych se bál... :ugeek:
AW z Contest Modellsport mne poprosil o znění pravidel RCEK (F5J-400 Euro) a i o velkou kategorii. No uvidíme, třeba z německa přivane nějaký nový RCEK vítr.
Zatím jsem dostal rekaci, že to je "velmi zajímavé"... :ugeek:

No a na ty naše pravidla a RCEK motory, asi by to chtělo už povolit samoúpravy motorů, nebo tu ostane jen jeden Slovenský výrobce, bez další konkurence. Nebylo by pak nic jednoduššího, než AXIku nebo jinému motoru shodit vinutí, a dát tam nové... Magnety i konstrukce jsou dobré, a jediné omezení stejné pro všechny by byla jen v rozměrech statoru, a vnějších rozměrech motoru.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 20:43 #6061 od Tomas Hruby
Víš Radku, o té přesnosti výškoměrů všichni s odpuštěním plkají, ale v praktických testech moc problémů není. Já sám jsem si už také ověřil paralelní let Altis a Unilog - rozdíl prakticky nulový, podobně vycházejí i další testy - do 200m se pohybuješ v odchylce 1-2m. Překalibraci můžeš čelit triviálně tím, že v každé skupině strčíš někomu do modelu nezávislý výškoměr s baterkou - cca 5g hmotnost a pak porovnat hodnoty - při vědomí možnosti podobného testu si to každý rychle rozmyslí ;)

Ale zpátky k RCEK... Já bych také s výškoměry nespěchal - zatímco ve "velké" kategorii je přínos jasný, tak u "malých" to nevidím tak jednoznačně. Ohledně motorů se kloním ke stejnému názoru jako ty - tedy úpravy raději povolit ať jsou šance vyrovnány, navíc si leckdo motor přemotá sám a vyjde ho to mnohem levněji než nějaký "rádobytovární" speciál.
Uvidíme po příští sezóně - pokud stoupavost z letošních 12-13m/s stoupne na 15-17m/s, tak to není ještě taková tragédie - holt se zkrátí průměrné motorování o cc 5s, to pořád ještě jde. Problém bych ale viděl v okamžiku, pokud by více lidí začalo stoupat přes 20m/s, to už by se začalo termické létání trochu moc vytrácet - bodová penalizace za let do "stratosféry" ve stylu RCEN by byla už příliš malá.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 20:49 #6062 od Aleš Krátký
ono si myslim ze by velke rozdily ve vyskach vedly k dost velkemu odlivu lidi z teto kategorie :(
je silne demotivujici jet na soutez s tim,ze me nejaky frantisek dobrota polita v kazdem kole o 10 vterin i kdybych lital jako buh

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 20:52 #6063 od Radek Novotny
No, Tomáši, v případě že se RCEK masa přesune na stoupání někam např. i k 16 mps, není jednoduššího řešení než začít při "Motor STOP" mačkat na stopkách tlačítko mezičasu, a od celkového času letu tak odečíst např. 2 body za každou sekundu motoru, aby se více vyrovnal poměr sekundy motoru, a sekundy kluzu... :ugeek: Stopky by se samozřejmě pouštěly se signálem začátku pracovního času, a nebo vypuštění modelu z ruky...

Hale nepředbíhejme vývoj, haž čas to hukáže... ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. lis 2011 17:04 #6081 od Radek Novotny
Tak jsem oprášil loňskou kacířskou myšlenku ohledně vlastní malosériovky motorů. Trochu mne tedy nakopla situace ohledně možného použití výše uvedeného motoru MiHo. S tímto motorem by byli všichni nuceni koupit 1 až 2 tyto motory, dle počtu modelů, aby nemuseli hned po startu trpět handicapem.
A navíc být ještě závislí jen na jednom výrobci, no fuj... ;)
Sám mám své motory a technologii z předloňských pokusů odzkoušené, a opravdu jsou vlastní konstrukce a způsob vinutí na výkonech znát.
Dnes jsem odzkoušel nové vzorky v modelu, stoupání s Pichusem je kolem 18mps.

Je ale potřeba pro větší výkony dát větší baterku, schopnou dát potřebný proud. Rozdíly mezi 1250mAh a 1800mAh jsou už znát. Motory to vše snáší naprosto v pohodě.
Uvidíme, jak se situace kolem MiHo vyvine, ale když bude chuť a MiHo by se opravdu objevil v modelech, tak na jaře udělám výkonnou malosériovku a nabídnu to samozřejmě i na e-shopu.

Cena bude max. 1 500,- Kč. :ugeek:

Určitě budou min. 2 typy. Jeden s vinutím optimalizovaným pro menší baterky kolem 1200mAh, s mírně větší účinností, a jeden pro tvrdší větší zdroje, jako MiHo.
Označení typů MMG28-26/Race6 a MMG28-26/Race7. MMG28-26/Race8 ještě musím otestovat v modelu.
Nejradši bych stejně ale byl pro seznam povolených motorů a typů, který by byl "zmražený" vždy pro celou sezónu, aby nedocházelo k velkým výkyvům v pohonech v průběhu sezóny, a kategorie kladla důraz především na létání, a ne na stoupání a padání, a kdo trhne zbytek nějakým superpohonem... :ugeek:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. lis 2011 18:15 #6082 od Aleš Krátký
jak jsem psal vedle : mam radost :) dekuji. Kazdopadne jak je prispevek vyse, tak vice bodu za vterinu by bylo ok v pripade,te by vsichni stoupali 18ms a ne jen 4 lidi z 35 startujiich. tim by se vse jeste zhorsilo

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. lis 2011 19:28 #6083 od bohuslav majercik

Radek Novotny napsal: Cena bude max. 1 500,- Kč. :ugeek:



Ahoj Radku

No som zvedavý či za 1500 czk to budeš vedieť robiť legalne,znamená predávať to cez dáky shop , platit DPH riešiť prípadné reklamacie,financovať další vývoj atd ...

Ale aspon bude další motor na porovnanie .


Bohuš

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.695 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám