- Příspěvky: 560
- Obdržená poděkování 16
RCEP a nebo něco podobného
- Pavel Hloušek
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Proč něco vymýšlet, když máme bezesporu kvalitní a spravedlivé kat. RCEV a F5J? Protože je jen málo klubů, které jsou ochotné je pořádat. A jak na potvoru to máme na všechny RCEV víc jak 200 km a F5J jsou na nás zatím tak trochu vysoko. Jsou dvě cesty, buďto přesvědčit kluby z ostatních koutů republiky aby zkusily pořádat tyto soutěže, nebo vymyslet něco, co by se dalo létat s minimálním úsilím pořadatelů a navíc i při relativně malém počtu soutěžících. V podstatě taková sesterská kategorie k vcelku životaschopné RCEO.
Jedna snaha vzešla od Ondry Matuly, ale domnívám se že je tam pár bodů, které nejsou řekněme nejšťastnější. Bádal sem a došel sem k návrhu, který přiložím. Vychází tak trochu z RCEV , RCV2 a Ondrova návrhu. Hlavní rozdíl od Ondrova návrhu, který jste asi četli je v tom, že vypínací výšku si nastaví každý dle uvážení tak, aby tzv. F5J výška v žádném případě nepřesáhla 175 m. Kontrolovala by se po každém letu a pokud by ji soutěžící překročil, byl by pokus hodnocen nulou. Dále pak bez rotace na startovištích, kontrolních výškoměrů atd.
Nakonec ještě prozradím, že se 10. dubna v Náměšti nad Osl. předběžně chystáme udělat takové malé polétání, kde by sme oba návrhy chtěli vyzkoušet a porovnat v praxi
Pokud to tedy budete mít chuť přelouskat, tak mě můžete sdělit co si o tom myslíte.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Bečvář
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 89
- Obdržená poděkování 1
Je to "učesaný" Ondrův návrh. Tam mi moc neseděla pevně daná vypínací výška vs maximální F5J výška. Přecejen každý den jsou podmínky jiné a volba vlastní výšky mi přijde fajn.
Pročítal jsem to zatím jen jednou, ale přijde mi, že se v textu občas opakuješ. Celkově této kategorii fandím, Očka mám rád pro tu příjemnou atmosféru a tohle může být důstojný nástupce.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Snad by stálo za pokus překonat tu neochotu a nějakou tu soutěž v kvalitní a spravedlivé kategorii uspořádat, hned budete mít jednu soutěž o 200km blíže a nemusíte nic nového vymýšletPavel napsal: ...Proč něco vymýšlet, když máme bezesporu kvalitní a spravedlivé kat. RCEV a F5J? Protože je jen málo klubů, které jsou ochotné je pořádat. A jak na potvoru to máme na všechny RCEV víc jak 200 km...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Hloušek
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 560
- Obdržená poděkování 16
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Hloušek
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 560
- Obdržená poděkování 16
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Na jihu Anglie létají výškoměry bez uvažování výšek pod 200 m. Jednoduše, když je výška ukázaná FAI výškoměrem pod 200 m, neodečítají se žádné body za výšku, nad 200 m se za každý metr odečtou 3 body. Zooming to řeší beze zbytku. Pokud by někdo chtěl zkusit soutěž s pevnou vypínací výškou, přijde mi toto jako velmi rozumné, výškoměr a jeho nastavení je stejné jako v F5J, nastoupání po vypnutí motoru je „zohledněno“ .
Furt ještě mi to přijde jako rozumné. Samozřejmě, nepokutovanou výšku lze nastavit libovolně, 100, 150, 175... podle potřeby.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Hloušek
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 560
- Obdržená poděkování 16
To nastavení výškoměru je u mého návrhu od F5J maličko odlišné. Je tam právě možnost zvolit si a nastavit i vypínací výšku tak, aby tzv. F5J výška byla při kontrole po přistání co nejblíže max. povolené výšce, v mém případě 175 m. Mělo by to vést k tomu, že všichni začnou klouzat ze stejné počáteční výšky. A mělo by se to potom v praxi hodně podobat kat. RCV2, akorát místo pomocí šňůry se dostaneš nahoru na motor
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Alois Hrabáček
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 439
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 9
Proto doporučuji létat s výškoměrem jak kdo chce vysoko, ale za výšku vyšší než 150 m za každý metr -1 bod. Výška by se zaznamenala po vypnutí motoru a začátku letového času, jako v RCEO. V RCV2 po výstřelu bývá výška od 135 do 180 m podle počasí. U F3J často ještě míň z důvodu 3 vteř. vleku. S ohledem jaké máme plochy vzdálenost přistávacích bodů od sebe by stačila 10 m.
Pokud se dohodneme na nějakých pravidlech, jsem ochoten ještě letos uspořádat soutěž v Sázavě u Lanškrouna.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Hloušek
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 560
- Obdržená poděkování 16
ono i když to nevypadá, tak to co sem stvořil jednoduchý je. Pravda, je to trochu kostrbatě poskládaný, jak už tady zaznělo tak se tam i opakuju, ale princip je jednoduchej. A bude opravdu stačit tužka a papír. Rozdíl oproti V2-kám bude jen v tom, že časoměřič koukne na displej a zkontroluje, jestli nepřešvihls F5J výšku. Stejně jako ti může u V2-jek změřit šňůru. Když je delší, máš smůlu. Jo a začátek letovýho času se bere od hození éra. Ono by se časoměřičům těžko určovalo, kdy se vypnul motor. Taky potom není kam spěchat, máš na stoupání 30 sec. a tím pádem ani nepotřebuješ super motor atd. Věřím že by sme na tu tvoji soutěž s Kamilem a klukama dorazili
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
- Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.