file RCEP a nebo něco podobného

Více
31. bře 2016 09:03 #16481 od Rudolf Rada

Miroslav Rišo napsal: Neviem ako u Vas s RCEV ale u nas pri F5J-400 co je podobna kategoria sa odlahcuje resp prichadzaju nove lietadla s lepsimi profilmi. A ak nie tento rok na nabuduci sa zacnu modely tejto kategorie pohybovat velmi blizko hmotnostnemu limitu 500g.

Každý na to může (a musí) mít svůj názor, ale tohle je přesně to, co mě osobně začíná u národní kategorie celkem vadit. V podstatě nutnost pořízení speciálu v ceně 10 a více tisíc za prázdné éro (Geronimo 12, slovenská éra po přepočtu mnohdy násobně více, Daidalos nesehnatelný a nedělám si iluze že Tilia po zahájení oficiální, tj. zdaněné, výroby bude stát méně). Hmotnostní limit pak dává u takovéhle "domácí" kategorie čím dál větší smysl.
Živě si vzpomínám na debatu (spíše při) s Radkem N. někdy před dvěma lety, kdy se s velkou slávou u RCEV rušila min. hmotnost (tuším 500g) jako stejně nedosažitelná a tudíž zbytečná. Netrvalo to ani moc dlouho a ta hmotnost je na dosah. Nechtěl bych být špatným prorokem ale mám obavu, že na tohle RCEV časem dojede.
Podle mého by u národní "termické" kategorie měla být stanovena taková min. hmotnost aby umožňovala soutěžení téměř všech běžně dostupných konstrukcí.

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2016 09:07 - 31. bře 2016 09:07 #16482 od Miroslav Kopecký
Rudo, v tomhle s tebou naprosto souhlasím a už jsem tady něco podobného jednou psal.
Poslední změna: 31. bře 2016 09:07 uživatelem Miroslav Kopecký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2016 09:10 #16483 od Aleš Krátký
Ale přece ta hmotnostní hranice není důležitá.... Letadla pod 500 gr tady jsou již léta. Poslední 3 roky jsem musel dovažovat abych byl nad 500gr. a s nástupem RCEV jsem začal letadlo dosypávat na 750 gr, protože to prostě letá lépe pokud chci lítat takticky. Tady už nejde o RCEK kde se stálo na místě z výšky (tudíž mi stačilo lehké letadlo) ale musí se oblítat velikánská plocha,a to s lehoušem jde docela blbě.

Ano jsou chvíle, kdy to hraje roli (ráno, večer) ale to se u RCEV moc často neděje "díky" jednodenním akcím, které končí max ve 3 hodiny

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2016 09:53 #16484 od Rudolf Rada
Aleši, z duše bych si přál abys měl pravdu.
Bohužel mě zkušenosti z 2 sezon RCEV přesvědčují o naprostém opaku.

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2016 10:01 #16485 od Aleš Krátký
Asi je to region od regionu. Dost záleží na soupeřích, kteří tě nutí :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2016 10:32 #16486 od Ivan Horejsi
K tomu slouží jednaci rad komise.
Podejte někdo oficialni navrh, komise se jim bude muset zabývat.
Osobne bych konzultoval s Jurajem Bačiakem a Laszlem Marko. Jejich stanovisko samozrejme není pro nas zavazne, ale muze byt zajimave a dohodli jsme se spolu, ze se budeme o změnách (u nas RCEV) informovat a pokud možno "harmonizovat".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2016 10:44 #16487 od Tomas Hruby
Hlavne uz konecne zapomente na tu kravinu s minimalni hmotnosti - pokud limit, tak musi byt na plosne zatizeni!!!
Limit hmotnosti treba 750g totiz okamzite definitivne vyrazuje vsechna levna "kacka", coz jiste neni cil. O plosnem zatizeni se samozrejme mluvit da, nazor na to jasny nemam, ale alespon to uz neni principialni nesmysl.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2016 10:48 - 31. bře 2016 11:54 #16488 od Petr Koláska
Asi takhle.... já mám v pouzdrech v křídle nastálo 40g závaží. Pokud fouká, přidávám dalších 40 + ocelovou spojku. Daidal tak váží mezi 750-860g. Méně nikdy. Mohl by, klidně dostanu hmotnost toho letadla na 600g. Ale nechci. Zjistil jsem, že to prostě lehčí lítá hůř. A nevšiml jsem si, že by to v uplynulé sezóně nebylo konkurenceschopné letadlo (žebříček za loňskou sezónu je tady na stánkách). Soupeři mě nepřelítávali kvůli toho, že měli nějaký speciál, ale proto, že to prostě umí líp.

Do F5J jsem loni nakouknul s vlastnoručně stavěným letadlem. Hned první soutěž, co jsem s ním letěl, skončilo 21 z 35 účastníků. A že tam byli machři, česká F5J špička... Čekal jsem dvě tři místa odspodu tabulky. Pro mě fenomenální úspěch, domácí dřevák se držel v konkurenci továrních výrobků a špičkových pilotů. Ve stejném stoupáku bylo dokonce schopné přestoupávat Storka. Podle teorie o speciálech a drahých letadlech by to nemělo být možné.... (pilot Storka asi zrovna usnul, jinak si to nedovedu vysvětlit :lol: )

Co z toho všeho pro mě plyne? Mnohem více než kolik váží letadlo jde v těchhle kategoriích o to, kdo a jak s ním lítá.... Celou dobu se bavíme samozřejmě o letadlech stavěných či vyráběných pro danou kategorii na míru, tedy o jakš takš srovnatelných modelech (byť s propastnými cenovými rozdíly). S bublinkovou Betou asi nikdo F5J lítat nepůjde, že....

Toť můj názor, neříkám že správný....
Poslední změna: 31. bře 2016 11:54 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2016 11:11 #16489 od Luboslav Nagy
Otazka: Ako rychlo na sutazi skontrolovat plosne zatazenie?
Myslim ze rozpatie + hmotnost asi skontroluju rychlejsie, samozrejme ostava v platnosti aj podmienka plosneho zatazenia.

Ľuboslav Nagy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2016 17:59 #16490 od Jan Kubica

Tomas Hruby napsal: Hlavne uz konecne zapomente na tu kravinu s minimalni hmotnosti - pokud limit, tak musi byt na plosne zatizeni!!!
Limit hmotnosti treba 750g totiz okamzite definitivne vyrazuje vsechna levna "kacka", coz jiste neni cil. O plosnem zatizeni se samozrejme mluvit da, nazor na to jasny nemam, ale alespon to uz neni principialni nesmysl.


Tomáši. mně to jako kravina nepřijde. Dovedu si představit, že se dohodneme a třeba od roku 2018 bude minimální hmotnost třeba 1200-1500 g (pro RCEV myslím). Oněch 750 opravdu význam nemá ;-). Kontrola plošného zatížení je podle mě obtížně realizovatelná. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.458 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám