file RCEP a nebo něco podobného

Více
29. úno 2016 14:03 #16272 od Pavel Hloušek
Jj, už sem si to ujasnil, viz výše. dík

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. bře 2016 17:12 #16370 od Pavel Hloušek
Zdar pánové,
tak jak sem avizoval v úvodu vlákna, chystáme se udělat testovací polétání podle pravidel, které sme tu společně probírali. Vzhledem k tomu že někteří z Vás naznačili, že by to přijeli zkusit, přikládám pozvánku a pravidla. Tak na shledanou :)

Soubor přílohy:

Název souboru: pozvnkaRCVEM10.4.pdf
Velikost souboru:451 kB


Soubor přílohy:

Název souboru: pravidlaRCVEM.pdf
Velikost souboru:230 kB

.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. bře 2016 18:19 #16433 od Pavel Hloušek
Zdravím všechny experimentátory,
Využili sme volného odpoledne, a udělali si zkrácenou klubovou soutěž, aby se odzkoušelo vybavení a pravidla na naši testovací soutěž 10. dubna. A samozřejmě na ni taky trochu potrénovali. Létali sme čtyři. Dva letěli a dva měřili. Pár poznatků. Především se zdá, že by to mohlo fungovat a vůbec to nebylo špatný . Foukalo 5m/s a byla termika. Já měl nastaveno vypnutí ve 160 m a F5J výšku sem měl mezi 168-171,5m. Kamil s Radkem měli nastavenou vypínací 165m a bylo to moc, párkrát to přešvihli a nasbírali penalizace. Všichni tři sme lítali s érama o rozpětí cca 2,5m a váhou od kila do 1,3 kila. Mirek měl větší a línější éro, takže vypínal na čas. Dosahoval F5J výšek okolo 100m.
Ještě dodám, že během debaty ve Strážnici sme se shodli na tom, že je možné lítat s výškoměrem Altis 3, který vybliká výšku pomocí ledky. Myslím, že kvůli tomu ani není třeba zasahovat do pravidel. Podle mého jde také o optické zobrazení výšky a není to tedy v rozporu. Předpokládám, že byl prodáván s částí pro připojení k PC, kvůli případné kontrole nastavení, ale o tom ještě hodíme řeč. Další poznatek se týká obav, že si někdo nastaví nouzové zapnutí motoru a když bude krachovat, tak si nenápadně pomůže motorem. Vyzkoušeli sme, a pokud to někdo udělá, tak se mu nezobrazí F5J výška, tudíž má smůlu.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. bře 2016 06:59 #16438 od Petr Koláska

Pavel Hloušek napsal: .... Vyzkoušeli sme, a pokud to někdo udělá, tak se mu nezobrazí F5J výška, tudíž má smůlu.


...Joooo, Pavle, tohle my dávno víme i z RCEV..... a jaké se kvůli toho strhávaly debaty, že restart je zlo a bude se podvádět a tak podobně :lol: :whistle: ...

Hele, plus body za to, že jen nesedíte a nekecáte a jdete to vyzkoušet, to chválím. Je to jednoduchý a pro toho, kdo nemá nebo nechce tahat na letiště haldu techniky je to fajn (něco o tom vím, souteže zařizuju komplet s vlastní technikou a vím, že to není úplně sranda).

Jen mě teď tak napadlo, jak se řeší počasí? Souvisí to s tím, že není uplatňován přepočet na 1000 v každém kole (kvůli jednoduchosti, chápu): když letí více skupin - třeba 4 - v proměnlivém počasí. Piloti první skupiny mají výbornou termiku a většina nalétá maxima, piloti 4 skupiny mají už ale "sračky" a popadají hluboko pod maximem.... To není nereálná situace, to se stává velmi často....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. bře 2016 08:44 #16446 od Petr Dušek

Pavel Hloušek napsal: ...tak si nenápadně pomůže motorem. Vyzkoušeli sme, a pokud to někdo udělá, tak se mu nezobrazí F5J výška, tudíž má smůlu.

Ano, s určitým výškoměrem a určitým FW to tak funguje, ale na jiném výškoměru to fungovat nemusí a pravidla to neřeší. Není to tak jednoduché, jak to na první pohled může vypadat. Legální F5J firmware budou mít s jistotou všichni výrobci, ale při požadavku na nějakou specialitu jste limitováni ochotou výrobce Altisu a ostatní mají smůlu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. bře 2016 15:27 #16448 od Pavel Hloušek
Jasně, to počasí je trochu loterie. Trochu se to kompenzuje tím škrtacím kolem. Je to prostě daň za tu jednoduchost. Prostě takový Vé dvojky.
Jo Petře, může se objevit i někdo s jiným výškoměrem, ale většina má asi Altisy a na nich bude mít fw 2.0 nebo ten pro F5J, a tím pádem je není třeba tolik sledovat, a zbyde větší prostor na kontrolu těch ostatních. Tyhle věci budem asi ladit a zjišťovat během těch testovacích soutěží. Až se to toho 10.4. odlítá, tak udělám nějakou analýzu a dám vědět jak se to vyvíjí. Snad i účastníci se podělí o dojmy.
Pro zajímavost, už mě došel dotaz od kluků ze Slovenska a je možný že dorazí. Taky mám dvě přihlášky ze severu čech, no přiznám se, nečekal sem takový rádius, a potěšilo mě to. Dík za podněty

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. bře 2016 17:20 #16450 od Tomas Hruby
Víkend před velikonocemi nás zase pár létalo v režimu výškového spínače spolu s větroňáři v Poříčí - ten seriál je sice "srandaakce", ale přitom konkurencí docela drsný zimní tréning za účasti prakticky celé české F3J reprezentace...

Mám ale dvě poznámky méně pozitivní.
Zaprvé jsem si i s ohledem na tuto diskusi po každém letu kontroloval F5J výšku (přímo na akci to jinak neřešíme) a rozptyl mi nepřijde zanedbatelný. Měl jsem nastaveno vypnutí ve 162m a nejvyšší "F5J výška" byla cca 10metrů navíc. Když uvážíme, že jsem létal s klidovým Storkem, který má poměrně slabý pohon a na této akci ještě přibržděný studenými LiPOL nabíjenými v zimě na menší napětí, který se do vypínací výšky tak akorát vyškrábal, tak mi to tedy přijde až dost, odhaduji, že synátorův Shock by klidně letěl výše o 25-30 metrů a to je pořád ještě F5J, žádný hotliner...

Druhá poznámka je trochu obecná a spíš k zamyšlení. Při té soutěži bylo bezvětří a docela to nosilo, výsledkem ovšem byla velmi drsná přistávací soutěž, 10 minut jsem přirozeně z vyšší vypínací výšky bez potíží uletěl já s ultralight Storkem i F3J reprezentanti s klasickými "jéčky", ale obvykle i rekreačnější piloti s těžkými modely. Doporučuji se podívat na výsledky na lomcovak.cz/wp_cze/rcvn/2016/03/sobota-a-zimni-liga/ , podle mě docela zvěrstvo - byl jsem "až" pátý s přepočteným výsledkem 99,77% (což tedy za kompletní F3J reprezentací není tak špatné). Ale vážně - tohle fakt chcete? Kdyby se v daném počasí létalo něco s bodováním jako F5J, tak živě vidím, jak by se "experimentovalo" už někde od výšek 80-90m, což by se taky občas nepovedlo a hned by z toho byla napínavá termická soutěž, jenže při normalizované vypínací výšce to bylo termicky dost o ničem. Jako zimní srandaakce klidně, ale jako vážně míněná elektrokategorie mi to připadá jako značný krok zpět :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. bře 2016 18:46 #16454 od Pavel Hloušek
K první poznámce - právě proto chci nechat na každým, ať si nastaví vypínací výšku jakou chce. Rozhodující je F5J výška. Co je nad 175m, to je penalizováno.
K druhé poznámce - ano kdo trochu umí lítat termiku, tak to naletí levou zadní. Když je teda termika. Jenže je dost kluků, kteří třeba nemají až takový zkušenosti, nebo neholdují érům za desetitisíce. Kdyby vyrazili na některou vaši F5J soutěž, tak tam budou se svým ,,brusem" za lamy a nějakou dobu na soutěžení nebudou mít náladu. Nebo už mají třeba slabý srdce a kroužení v nulce někde v deseti metrech by je mohlo skolit :)
Jestli to chceme? No minimálně to zkusíme. Uvidíme jestli to bude lidi bavit. Když se podíváš kolik soutěží RCEO je v kalendáři a kolik lidí to lítá......a při tom je to přece jen taková kategorie o prdu, že? Každej sme prostě jinej a máme různý ambice. Pro někoho je taková modelářská soutěž málem otázka života a smrti, někdo si chce jen v klidu s kámošema zasoutěžit a pobejt.
Teď jak to píšu sem si vzpoměl, jak sme s Čoudou Vatanenovi narušovali svojí absolutní soutěžní nezodpovědností jeho repre tým. Jarda Tupec by mohl vyprávět. Jó to byly časy :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. bře 2016 19:16 #16455 od Tomas Hruby
Jenže RCEO (či RCEN) jsou kategorie, které si na nic nehrají - prostě kategorie pro pobavení a získání zkušeností. To je naprosto v pořádku, mám sice jisté výhrady proti tomu, proč vznikly dvě kategorie a ne jedna, ale vlastní princip je absolutně správný.

Jiná otázka je ale pro mne vznik nové termické kategorie, zejména v momentu, kdy je založena na něčem, co prostě vývoj překonal a zas tak skvěle se neosvědčilo (fakt s tím nejste první, věř mi :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. bře 2016 07:05 #16458 od Miroslav Rišo
Zdravim pani,
trochu sa pokusim zapojit do tejto diskusie aj ja svojim nazorom. Ano mozno je RCEP uz prekonane ale treba sa na to pozriet ako na velmi dobreho "predskokana" pre F5J. Pozrime sa co sa deje v F5J, kazdy rok su to len lahsie a lahsie vetrone lebo vypinacia vyska sa stale znizuje a to znamena stale nove a nove lietadla. Po pravde nic lakave pre zaciatocnika ktory sa elektrovetronom chce zacat venovat na sutaznej urovni. Kdezto pri pevne stanovenej vyske uz sa da uvazovat ze model mi vydrzi aj niekolko sezon a nepotrebujem hned najdrahsi brus. Ano vsetci tu pisu kolko ludi lieta tu ci onu kategoriu ale pozrime sa na to kolko novych ludi za posledny rok / roky pribudlo do F5J?
Ja drzim palce RCEP a ked budem moc tak do Namesti pridem si to vyskusat.

P.S.: Ak sa pozrieme do sveta velkych lietadiel aj RedBull Air Race ma svojho predskokana vo forme RedBull Air Challenge preco by RCEP nemohla byt predskokan do sveta F5J/RCEV?

S pozdravom
Miroslav Riso

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.611 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám