file RCEP a nebo něco podobného

Více
31. bře 2016 18:27 #16491 od Tomas Hruby
Ano, kontroluje se to blbě, což je důvod proč se do toho nehrnout :-( Ale prostě nemůžeš dát fixní hmotnost pro modely s různou velikostí, tím okamžitě tlačíš konstrukci jistým směrem (větší plocha) a ostatní modely zabiješ. Kolik ti asi zůstane soutěžících, když jim modely fakticky "znepoužitelníš"??? Tohle už tu taky v jiných kategoriích bylo, třeba kdysi v F5B, kde změny pravidel vedly k likvidaci celkem nových modelů a vliv na počet soutěžících byl naprosto mimo diskusi.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2016 18:44 #16492 od Alois Hrabáček
Něco k váze. Skoro ve všech pravidlech větroňů i elektro je dané minimální a maximální plošné zatížení 12-75 g/dm2. Tak nevidím důvod o tom polemizovat, tyto váhy platily možná už kolem r. 1980. V F5Jéčkách by Perfektion musel vážit 840 g!!! Daidalos 2,3 m cca 420 g. Takže jsou ještě rezervy, ale nevím jak by to létalo. Mám Daidalose 2,3 m a váží s "házedlovým" trupem 486 g. Ale radši létám s druhým trupem, kde se případně vejde výškoměr a závaží. V tomto složení to létá svižněji a hmotnost může být od 540 až 720 g. Což je zatížení od 15,5 g/dm2 až 20,5 gúdm2. Před 15 cti lety jsme létali na plošné zatížení kolem 30g/dm2. A létalo to k naší spokojenosti také!!!! Neřešte váhu a radši si pořádně osahejte letadlo co máte a uvidíte, že to plošné zatížení jestli je 15 nebo 22 g/dm2 není tak podstatné.
Zdravím všechny a těším se na nějaké shledání na závodech, ne u počitačů. :) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2016 07:55 #16493 od Ivan Horejsi
Jestli dovolite, jen par poznámek:
1. Cena eroplanu je v primem rozporu s jeho hmotnosti. Apropo, nejnovejsi biaxialni uhlik ma hmotnost 15 g/m2.
2. Taky jsem si myslel (u RCEK) ze pronikavost je dulezitejsi nez hmotnost. Byl jsem velmi rychle vyveden z omylu. Totez ukazala nejnovejsi osobni zkušenost Supra vs. Perfection.
3. Eroplan s rozpetim 2,5 lita uplne jinak, nez eroplan s rozpetim 2m. Tudiz, pro RCEV jsou vseobecne receno mensi eroplany propadajici a nebudou se používat.
4. Zatizeni v pravidlech nemusi byt takova blbina. Nejde o to, ze by se každý eroplan kontroloval, ale aby byla MOZNOST kontroly v pripade pochyb, pro viteze atd. Spocitat zatizeni trva cca 15 minut. Něco o tom vim, protože po kazdem ME a MS se kontroluji 3 vitezne eroplany.
Zavery? Ode mne zadne.
Poděkovali: Rudolf Rada

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2016 08:12 #16494 od Jan Kubica
Podle mě omezení hmotnosti a rozpětí funguje, protože existuje optimum hloubky křídla. Podobně bude existovat i optimum pro omezené rozpětí a plošné zatížení, takže by fungovala obě omezení. Ale určitě by to chtělo prozkoumat/propočítat do větších podrobností, pokud by se o něčem takovém uvažovalo. A určitě každá možnost povede k jiným modelům.

A v tom vidím kámen úrazu, protože zatím všechny odpovědi jsou "to nejde". Podle mě je potřeba vykašlat se na kontinuitu, použitelnost stávajících modelů, bez toho se prostě nic nezmění. Taky se mi zdá, že RCEV už teď ztrácí smysl, jako předstupeň k F5J určitě. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2016 08:54 #16500 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: Taky se mi zdá, že RCEV už teď ztrácí smysl, jako předstupeň k F5J určitě. H.


Musím přiznat, že jsem dospěl k velmi podobnému názoru (že bychom se asi hodně lišili v názoru na vhodná řešení je jiné téma).
Sám jsem při vzniku RCEV hodnotil pozitivně, ale postupně k tomu "chladnu" a dokonce si zvolna začínám klást otázku, zda tato kategorie není naprostým omylem :-( Tím F5J bodováním to nutně musí vést k velkému tlaku na výkony jak pilotů. tak i modelů. Tím přirozeně roste cena modelů, které sice zůstanou levnější než F5J, ale rozdíl se ztenčí docela hodně.
Sice moc nesouhlasím s konceptem RCEP, ale důvody pro poptávku po této kategorii v podstatě docela chápu, ono by pro hodně lidí asi bylo spíš než "plnohodnotné F5J, jen s menším rozpětím" byl atraktivní spíš koncept "easy F5J, kde klidně mohou být modely velké, ale s mírnějším bodováním". Zatím jsem nenašel dost morálky (a možná i jisté odvahy) toto ventilovat výrazněji a případně formou nějakého návrhu, ale pouhé naznačení obecného osobního pocitu mi snad bude prominuto...
Poděkovali: Jan Kubica

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2016 10:03 #16502 od Karel Mrázek
Tak nevím co si o tom všem mám myslet. Nebýt RCEV, tak jsem se k soutěžení určitě vůbec nedostal. RCEK, RCEN a RCEO mi nikdy nic neříkaly. Termiku jsem létal a létám rád, ale s větroni 4m+ a 6kg+, až po přečtení pravidel RCEV v roce 2014 mi přišlo smysluplné zkusit i soutěžit. Letos, po dvou sezónách v RCEV, mám v plánu i soutěže F5J, už jsem si na to pořídil i stroj. Třeba jsem ale výjimka. Pokud to takto půjde dál, asi zvážím po této sezóně, zda soutěžení nebylo už dost, hlavně kvůli věčnému dohadování kolem toho, a budu pokračovat v dál pouze v létání pro radost bez soutěžení jako dříve.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2016 10:21 #16503 od Aleš Krátký
Karle ser na to co se tu říká... lítej co tě baví, a dělej co tě baví.
Nějaká pravidla na to nemají vliv.


Já lítám co se mi líbí, a jestli se tam dá nějaký limit nebo ne ? to je fuk, přidám nebo uberu olovo, o nic víc nejde.

Navíc tato 11ti stránková diskuse začíná pomalu upadat do offtopicu

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2016 10:39 #16504 od Jan Kubica
Jasně, nejlepší bude diskusi na Stoupáku zavřít, alespoň pro nesouhlasné názory :-). Přeháním, ale předpokládám, že většinu lidi, kteří to sem chodí číst a občas něco napíší, to "baví". Takže ty výzvy "létejte a nepište" se snad minou účinkem. Navíc, jak už několikrát upozornil Ivan, na diskusním fóru pravidla nevznikají, od toho máme proceduru přes KLeM. Takže "létejte a pište", jsou to dvě různé věci ;-).

Jinak souhlas s Tomášem, RCEV je podle mě slepá ulička, Easy F5J by bylo lepší řešení a míval jsem představu, že RCEV takové budou. Na druhou stranu vracet je k již překonané koncepci pevné výšky je taky přinejmenším sporné, pokud mám z RCEP nějaký závěr, tak je to "hlad" po jednodušší (než F5J), ale ne zase jen přistávací kategorii. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2016 10:50 - 01. dub 2016 10:50 #16505 od Tomas Hruby
Hlavně klid, tohle je klasická diskuze mimo sezónu, až se začne létat, tak se to uklidní samo od sebe.
I případné reálné návrhy změn pravidel se vyjasní více po pár soutěžích daleko lépe, než dokud se o tom jen mluví.

Na druhé straně si ale myslím, že se se změnami počítat musí. Elektrokategorie procházejí jasně největší evolucí ze všech oblastí soutěžení a bylo by spíš divné, kdyby se pravidla neměnila častěji, než je obvyklé třeba u volných A3... Kategorie RCEJ je prakticky mrtvá, RCEK jsou na dobré cestě ji následovat, výškoměry taky nemáme až tak dlouho aby bylo vše vyjasněné - myslím si, že nějaká konsolidace dříve či později nastane.
Poslední změna: 01. dub 2016 10:50 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2016 10:56 #16506 od Ivan Horejsi
Jen bych ještě upresnil zalezitost ceny.
Ta je umerna plose kridla a vychazi to dost presne, az jsem se divil.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.561 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám