file RCEP a nebo něco podobného

Více
16. zář 2016 19:50 - 16. zář 2016 20:13 #17344 od Radek Novotny
Pavle, díky za pozvání, ale jestli bude čas, tak s klukem jedem na pohodu na N-ka do Roudnice. On je to vlastně úplně hezký příklad toho, o čem je řeč. Vůbec to není o přistávání na lajnu, nebo na bod, ale nejsou nikde v okolí výškoměry, tak si asi pojedeme zalítat na pohodu.

Možná tam (teda v to doufám...) budou vidět brusy i jako Easystar, až třeba po Pikouše, a i domácí tvorba.
Jsem si naprosto jistý že vůbec nebude nikomu vadit, když tam přijede někdo z F3J a nebo z F5J, a nikdy jsem ani nezaznamenal, že by někdo za celou dobu existence enek chtěl úpravou pravidel jakkoli omezovat jakýkoliv model jiné kategorie, ať už plošným zatížením, a nebo rozpětím tak, aby se nemohl zúčastnit, a nebo musel dovažovat či jinak upravovat.
Podle mne když pohodová kategorie pro všechny, tak přeci pro všechny a taky pro všechny elektromodely. A když přijede náhodou (a určitě to nebude pravidlem) někdo s brusem, tak je to sakryš jen dobře, že je taky vidět, jak takový éro může lítat, a když k tomu přibudou i dobrý ruce, tak je to snad ještě lepší, ne?
Ale jestli tohle někoho demotivuje a odrazuje, místo aby to motivovalo a povzbuzovalo, tak teda vidím problém někde úplně jinde...
Poslední změna: 16. zář 2016 20:13 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2016 20:10 #17345 od Pavel Hloušek
Hezky si to shrnul, tady mě tak nějak nezbejvá, než ti dát ve všem za pravdu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2016 06:11 - 19. zář 2016 06:14 #17351 od Petr Koláska
Jak si to tak pročítám, tak musím s Radkem souhlasit ve všech bodech obhajoby (nebo obžaloby? :) ).

Pomaličku pozoruju, jak se objevují omezení vyřazující letadla F5J, teď už skoro i vyřazující letadla RCEV (btw - Pavle, neboj, kilové RCEV je úplně normální stroj, prvočinitele se nekonají :D - klidně předvedu osobně, co to s touhle váhou ve vzduchu zvládne ;) ), vyřazující piloty co umí termiku odspodu... Já vám nevím, chlapci, abyste to s tou profilací kategorie nepřehnali.... Jasně, i jiné kategorie mají specifické omezení, ale ono mi to nejde dohromady s tím proklamovaným "Jednoduchá kategorie pro všechny"....

A nebojte se, ony jsou totiž dva možné scénáře - buď se ta kategorie rozmůže a potom jsou veškerá omezení nahouby, poněvadž i dobří piloti si pořídí stroj přesně na míru pravidel a kdo bude chtít uspět, bude se muset snažit, poněvadž limity pilotní (ne)umění nezachrání. Takže ta "demotivace dobrými piloty" vás stejně dostihne... To je ale pořád ta lepší varianta. Dobří piloti v kategorii znamenají, že je motivace k tomu se zlepšovat a dohnat je.

Ta horší varianta potom je, že to bude pro pár nadšenců, co se budou plácat po zádech jak dobře lítají a kolikrát už byli na bedně... Což mi připomíná scénu z filmu "Nekecej a pádluj" - "Vsadím se, že na foukací harmoniku jste borec" "Ano, to jsem....... ale jen když není poblíž nikdo, kdo to opravdu umí"...

Takže bacha na to. Jo, omezení 3m - proč ne. Omezení váhou - proč ne. Jenže oni ti kluci z F5J nejsou dobří proto, jaké mají letadlo, víme? Takže jestli přijdou a budou lítat s něčím menším, tak budou kategorii ovládat stejně, letadlo neletadlo... Jen aby přišli... jen aby přišli.....
Poslední změna: 19. zář 2016 06:14 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2016 07:32 #17354 od Tomas Hruby
Radek si zasluhuje uznání za to, že se odhodlal napsat zcela natvrdo to, o čem se v "ústraní" debatuje již delší dobu. Během roku se různé věci kolem pravidel drbaly na akcích mockrát a názory na pojetí RCEP byly jemně řečeno "ne zcela pozitivní". A zdůrazňuji že zdaleka ne pouze u skupiny "F5J Eurotour" pilotů, kde by se to celkem čekalo, zas tak velké nadšení to nebudí ani u lidí zaměřených spíše na RCEV a jiné národní akce. Myslím si, že by některým propagátorům RCEP opravdu prospěla trocha sebereflexe :(

Jinak si ale myslím, že hlavní problém je v tom, že pokusné akce spíš jen potvrdily to, co jsem psal už před delší dobou na základě historických zkušeností se spínačovými kategoriemi, totiž velkou problematičnost spínačů jako takových, viz poznámky Pavla Hlouška o tom, kolikrát mu model bez nejmenší snahy podvádět uletěl nad limit, kde by byla diskvalifikace atd. Je docela zábavné sledovat, jak to Petr Bořil vzápětí zlehčuje, že vlastně o nic nejde - ale jde, celý F5J koncept vznikl do značné míry právě proto, že vlastně nikdo nedokázal FXJ rozumně vyřešit...
Pavel v RCVEM myšlenkou penalizace a čtení klasické F5J výšky alespoň rozumně vyřešil případné trapasy s diskvalifikacemi atd., za to zaslouží ocenění, pořád tam ale zbývá několik háčků vycházejících z toho, že současné firmwary moc nepočítají s jinou soutěží než F5J a vše ostatní funguje spíše "mimochodem", což přináší určité možnosti "fint" (nechci dávat nikomu návod). Nicméně si myslím, že i přes tyto výhrady návrh RCVEM celkem hlavu a patu má a po dalším doladění si to jako národní kategorii "pro všechny" umím představit poměrně reálně. Dokonce jsem kdesi prohlásil (za což mne zrovna Radek Novotný vůbec neměl rád), že by to možná bylo smysluplnější než stopalcovky - opravdu mě lze jen těžko vinit z toho, že bych různé nové nápady zavrhoval automaticky...
U RCEP ovšem podobný pocit nemám ani náhodou, sorry :( :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2016 07:50 #17355 od Pavel Hloušek
No, myslím že je třeba odlišit RCEP a RCVEM. Asi založím nové vlákno speciálně pro RCVEM, snad to Aleš skousne :)

Snaha u RCVEM je opravdu nikoho nevylučovat, (doporučuju si ty pravidla přečíst) Myšlenka s omezením váhy měla základ jinde. Objevují se čistě karbonové brusy za nemálo peněz a ne každý na to má, teď myslím peníze, nikoliv pilotní umění. Ale stejně zůstalo jen u myšlenky.
Včera sem byl na soutěži RCEP. Až budu mít chvilku, tak sepíšu svoje postřehy. Byl sem tam myslím trochu za rebela, přesvědčoval, vysvětloval......no snad to k něčemu bylo, uvidíme. Dost mě překvapilo, že málokdo věděl, co všechno v těch pravidlech je nebo není. Je ale pravda, že je až panická hrůza z toho, že tam dorazí borec s F5J brusem, nechápu to. Na můj argument, že zatím na těchhle soutěžích nikdo s velkým érem nevyhrál sem dostal odpověď, že je to proto, že to byli jen průměrní piloti a né F5J špička. No co na to říct. Když je někdo špička, tak si asi zaslouží vyhrát, si myslím.

K té kilové stopalcovce, já s takovou lítám a považuju to za rozumnou váhu. Mě šlo o ty karbony s váhou někde okolo 600 g a rozpětím 2,5 m

Takže i s tebou Petře v podstatě souhlasím. Zároveň ale dodávám, že myšlenka Vé dvojek s elektromotorem je životaschopná. Přes všechno co tu píšu sme si včera pěkně zalítali a soutěž to byla dle mého vydařená. Možná proto, že se to lítalo spíš podle toho, co si všichni mysleli že v pravidlech RCEP je než podle toho, co je tam skutečně napsáno ;)

A tu scénu z filmu si jasně vybavuju :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2016 08:03 #17356 od Tomas Hruby

Pavel Hloušek napsal: No, myslím že je třeba odlišit RCEP a RCVEM. Asi založím nové vlákno speciálně pro RCVEM, snad to Aleš skousne :)


Asi to fakt udělej, viz můj předchozí příspěvek, kde jsem tě docela chválil a právě se snažil pravidla RCVEM a RCEP odlišit...

Jinak k té účasti F5J pilotů - ono je to dost mimo realitu, já sám jsem byl letos na 8mi závodech Eurotour, k tomu MČR a dvoudenní Dub, to je 10 víkendů mimo domov. Vedle toho jsem zvládl jen dvě "normální jednodenní" F5J soutěže v ČR a jedinou akci RCEV pro zpestření. A to nejsem nejaktivnější, někteří další jsou na tom ještě hůře. Fakt chci vidět, jak se třeba Malča team vrhne na objíždění RCEP/RCVEM - velmi komická představa. Možná se tu a tam nějaký pilot z F5J špičky ukáže na nějaké jednotlivé soutěži na kraji sezóny, ale pravidelná účast je skutečně velmi nepravděpodobná. Naopak se ale limitem 3 metry bezpečně vyloučí účast kohokoli, kdo si relativně za pár šupů koupil třeba starého olétaného F3J Erasera s hmotností dost přes dvě kila - je to opravdu účelem??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2016 08:04 #17357 od Pavel Hloušek
Díky Tome, s těma fintama asi vím kam míříš. Přimotorování u RCVEM z důvodu nutnosti zobrazení F5J výšky snad nehrozí, to sem zkoušel. Ještě musím zkusit prověřit těch 30 s.

Paradox je v tom, že RCVEM posledně lítalo 7 lidí a včera RCEP lítalo 17. Je tam kolem Olomouce solidní základna. Vysočina a jižní čechy asi nemodelaří bo co :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2016 08:09 #17358 od Aleš Krátký
Olomouc je tak uprostřed, kde se sjedou kluci s Ostravy, Litovle, a kdo ví odkud.... jinde je stav vyloženě tragický (např jižní Čechy).
A mi je zcela jedno co je to za kategorii, pokud je volno jedu ať je to cokoliv :-). Pokud mě vyloženě nebude chtít někdo vyštípat blbými pravidly, tak jezdím kam to jde.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2016 08:47 #17359 od Tomas Hruby
Jižní Čechy bývaly velmi silné v době hlavní slávy RCEN, z různých důvodů (něco je jasné, něco už méně) tam ale prakticky vůbec nenastal přechod na "novější elektrokategorie".
Na Vysočině a hlavně "nad ní" (Česká Třebová atd.) převládají pro změnu "čisté větroně" a postupně tam přibývá zájemců o F5J, národní kategorie je dost míjejí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2016 18:30 #17363 od Pavel Hloušek

Pokud mě vyloženě nebude chtít někdo vyštípat blbými pravidly, tak jezdím kam to jde.

Tak to se na tebe Aleši budeme v sobotu těšit :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.502 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám