- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
FAI - F5J
- Piotr Laskowski
-
- Offline
- Začátečník
-
OK. To be sure if I understand. On this example I marked with cursors (2 yellow, dotted vertical lines) time from probably time of motor switch off to next 10s (9.63s in this example). If variometer would be connected to motor channel using Y cable, we would see change of the value on the PPM channel (white line on the bottom).Aleš Krátký napsal: basic is detect if user motor switch off, and then wait 10 sec and log max height from start to this point.
Next we move first cursor to the highest altitude marker (cross with number on the altitude graph) and read difference of altitudes (14,2m in this case). Right?
In very simple way I can reset reference altitude 10s after detecting signal change. This place become altitude 0, Altitudes above it will be positive, altitudes below will be negative. After landing you will have message for example "Altitude -210m". It will mean, the reference point 10s after motor off was on altitude 210m.
Or maybe you will need it more automatized?
One more question:
Do you want to have this parameter spoken by voice, or just enough will be read it from graph after landing and reading logs?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
In very simple way I can reset reference altitude 10s after detecting signal change. This place become altitude 0, Altitudes above it will be positive, altitudes below will be negative. After landing you will have message for example "Altitude -210m". It will mean, the reference point 10s after motor off was on altitude 210m.
Or maybe you will need it more automatized?
this isnt way

you must have TOP height from 0 (hand launch) to motor switch off + 10 sec.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Piotr Laskowski
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
OK. Understand.Aleš Krátký napsal: you must have TOP height from 0 (hand launch) to motor switch off + 10 sec.
So 10s after motor is off I can tell alarm message "Pozor! Vyska xxx metry".
Alarm message, because it has no time limits like normal messages (without "Pozor!" on the begin). Normal messages can't be spoken one after another, it must be some time between them. Alarm message has highest priority and can be spoken at any time.
All voice samples used to this method are present in variometer's flash memory. Just to add timer and one bit in configuration to enable this mode. It is possible to do.
Will it be enough for you?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2077
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Citát pochází z jiného vlákna, ale myslím že to patří sem...Jiří Veselovský napsal: ...Po pravdě víc mi vadí v pravidlech F5J odstavec o zákazu opětovného spuštění motoru, byť se o tom diskutovalo dost dlouho předem a většinový názor se ustálil na možnosti "ano, spustit znovu" a nakonec to SW Altíků také umožňuje. Teď stačí, aby někdo ráno na nástupu řekl, že chce lítat přesně podle pravidel a na potenciální problém je třeba zaděláno.
Upřímně řečeno, nevím proč by někdo měl lítat jinak, než přesně podle pravidel. (Samozřejmě s výjimkou nějaké cvičné propagační klubové soutěže). Znění pravidel je jasné, a v tomto bodě myslím jiný výklad nepřipouští. V návrhu předkládaném na dubnové plénum CIAM (tzn. pravidla pro r. 2013) sice toto ustanovení vypadlo z textu pravidel, ale zůstává v příloze A - Specifikace výškoměru/časovače motoru. Většinový názor je tedy asi takový, i když se to řadě lidí nemusí líbit... Nechme se překvapit, třeba se to ještě v dubnu změní. Můj názor v tomto je celkem neutrální, ani jedna možnost mi nijak zvlášť nevadí.
Pro letošní rok ovšem upřímně doporučuji použít na soutěži zařízení (resp. instalovat fw/sw) takové, které odpovídá platnému znění pravidel, a také ho správně zapojit, tzn. do série s regulátorem

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
No, kdyby tohle platilo obecně, tak máme ráj na zemi.Petr Dušek napsal: Upřímně řečeno, nevím proč by někdo měl lítat jinak, než přesně podle pravidel.

Ale k věci. Pokud si dobře vzpomínám, tak ten "můj problém" se tady ventiloval před nějakým časem a z toho jsem tenkrát pochopil, že většinový názor je, aby funkce opětovného zapnutí motoru byla aktivní. Pokud se nepletu (to ale fakt nevím), tak i loni se létaly soutěže např. na Slovensku s touto funkcí. Dokonce (bohužel ta paměť) se snad mluvilo o tom, že pravidla tuto změnu vezmou v potaz. Než vyjdou. To se tedy nestalo a je fakt, že to určitě s mojí dvoumetrovkou nějak přežiju, i kdybych měl někde spadnout do města.
Jinak jsem samozřejmě zastáncem dodržování pravidel (ale ne fanatický, to bysme si loni, a nejen loni, nezalétali ani jednu soutěž), dokonce se snažím jezdit v obci padesát, ale je fakt, že se mi to většinou nedaří.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Napadla mě ale jiná věc, jaký bude trest za a) spuštění motoru za letu, b) za možnost spuštění motoru za letu.
Příklad 1: ve třetím kole pustím podruhé motor, abych se dotáhl na plochu. Můj výklad je nula za 1. až 3. start.
Příklad 2: po soutěži se zjistí, že bylo možné motor spustit (aniž by soutěžící tuto možnost využil). Můj výklad je nula za celou soutěž (což ovšem i mně zní dost krutě, ale je to létání s modelem neodpovídajícím pravidlům). Možná by bylo fajn mít na toto nějaký názor, než přijde obleva a začneme létat

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4

Tvůj dotaz chápu, ale záměrně se k němu nevyjádřím, protože to opravdu není moje parketa. Stačí mi plechovky a stříďáky. Na to určitě něco napíše Tomáš.Jan Kubica napsal: Napadla mě ale jiná věc, jaký bude trest za a) spuštění motoru za letu, b) za možnost spuštění motoru za letu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Luděk Mareš
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 10
- Obdržená poděkování 0
Brzy se oteplí, tak leštěte stroje.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Kdyby někdo přimotorovával,tak se to stejně pozná z grafu (pokud se loguje i chod motoru samozřejmně)
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Ty píšeš:
S tím samozřejmě souhlas, ale.....Luděk Mareš napsal: Ale pravidla jsou pravidla a létejme podle nich.
Tak nevím, protože v příloze A se jasně hovoří:Luděk Mareš napsal: samozřejmě si možnost znovu zapnutí motoru při krizovce nechám dostupný
h) Zařízení nesmí dovolit žádný další nový start motoru.
Tak jo, nebo ne?

Tuhle otázku ber jen jako řečnickou, já debatu končím.


Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (8 Příspěvky)
- Díky moc, ikdyž chybička se vloudila. A to počasí je v našem případě vždycky klíčová...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- Dnes 11:59
-
-
-
- RCEP Česká Třebová 2025 - Memoriál Jaroslava Tupce... (1 Příspěvky)
- Ahoj, v průběhu soutěže jsem pořídil na mobil několik záběrů ze soutěže. Jsou to jen...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- Dnes 22:19
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.