- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
FAI - F5J
- Radek Novotny
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Co se děje, že se nikdo nepřihlásil...? :ugeek:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Týden po Holíči je F5J v Dubnici (jedu - zprávu podám) a další týden potom dvoudenní soutěž (čt, pá) v Trnavě před F3J (so, ne). H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Radek Novotny napsal: Hle, kdo se ozval... No nicméně, kdybych byl býval fanouškem F5J FAI, tak bych asi určitě jel na jednu z největších akcí tohoto druhu, a vyměnil si názory a myšlenky právě s Angličany, Francouzy, Maďary, Slovinci... Asi bych nespoléhal, že většina zahraničníků bude v Trnavě a Dubnici... :ugeek:
Jsem fanouškem Autonomy . Na Slovensko jedu se ženou a na dovolenou a podívat se na kamarády (ostatně průnik mezi euro a F5J na Slovensku je skoro 100%). A už vůbec netoužím po vojenských manévrech, kdy se bude po letišti motat 60 pilotů s pomocníky a někdo na ně bude pořvávat tlampačem (což je ještě otázka, čeho se naději v Dubnici ).
Jinak F5J je FAI kategorií, tam už si názory vyměňovat (Tvými slovy "tlachat a teoretizovat") netřeba. To spíše vy, pravověrní "eurocupisti" byste si měli udělat pořádek v tom, jak se teď vaše "závody ve zbrojení" budou jmenovat (neměl bys přejmenovat www.f5j.cz ?). H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jan Kubica napsal: Jinak F5J je FAI kategorií, tam už si názory vyměňovat (Tvými slovy "tlachat a teoretizovat") netřeba.
Ne tak docela - má to statut prozatímních pravidel, což znamená možnost dost rychlých změn, které vzniknou právě praxí. Viz třeba F3K - před jejich "odprozatímněním" se velmi podstatně změnil seznam úloh atd. Fakt je, že té nulová účasti z ČR je docela škoda - přeci jen tuhle kategorii je na místě sledovat. Já sám do Holíče nemůžu, ale kdybych mohl, tak bych F5J-FAI prakticky jistě létal (třeba jen s RCEK Ambrosií), právě pro získání poznatků z praxe.
Mimochodem nutno dodat, že se příští rok klidně mohou zapisovat oficiální soutěže do kalendáře SMČR, odpadá jakákoli procedura na SMČR se schvalováním pravidel, lze to vyhlásit podle FAI. Jestlipak se najde nějaký pořadatel?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
-extremni narocnost na stroj (s nejakym ubohym daidalem tam nemas sanci)
-technicka vybavenost (nechci spat do era nejaky dalsi bazmek?)
-pořadatel musi zajistit techniku pro "sviště" .. at uz mit treba 15 kousku na pujceni pilotum,tak ctecky atd
proste je to uz moc F1 (ktera se vyhrava v depech)
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Přeji všem účastníkům zájezdu do Holíče spolehlivou techniku, silnou termiku, dobré pomocníky a hlavně pevné nervy. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Aspekt sportovní: pokud není omezená výška stoupání, nejde o termiku, nýbrž o soutěž v přistávání.
Aspekt finanční: Eurocup je "arm race" (závod ve zbrojení). Právě kvůli tomu, že není omezená výška, jde o to, dostat se co nejvýše za co nejkratší dobu, a proto je nutné všechny díly využívat do krajnosti. A to stojí peníze, jak v pořizování si co nejdražších pohonů (investice), tak ve "ždímání" komponent (baterky).
Když zůstanu u velké kategorie: model je stejný, ale namísto motoru za desítky tisíc stačí dát do modelu "čínskou oběžku" za 1000. Jen za ten rozdíl v pohonech lze pořídit výškoměrů několik.
U malých outrunnerů to asi nebude cenově tak výrazné, i když to o "ždímání" platí i zde. A co se postavení F3J oproti Daidalovi týká, to je určitě nesmysl a určitě vznikne F5J-2m nebo něco podobného (už se to létá v UK a I).
A ještě: nikdo nikomu nic nebere, nikdo nevydá nařízení ve smyslu "létejte A, za B bude vězení". Čas ukáže, zda F5J nebo Eurocup, já bych si vsadil na F5J (na Autonomy stejně ani F5J nemá )
Jo, na Slovensku chystají nový spínač - v prodeji od září: http://www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J-FAI_14.html .
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
http://stoupak.cz/portal/forum/viewtopic.php?f=8&t=106&start=170
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
- Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.