file FAI - F5J

Více
21. srp 2011 09:01 #4946 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J
Já se sice taky přimlouvám za možnost zapnout motor pro záchranu modelu, za cenu anulování letu. Nějak ale nechápu ta silná slova kolem toho.
Autoři pravidel prostě chtěli nějakou ochranu proti tomu, aby si někdo v dálce nedovoleně (a nepřiznaně) nepřimotoroval. To je všechno, nikoho bych neobviňoval ze záměrných protibezpečnostních pravidel...

PS: ...tohle je jako auto bez startéru, to může klidně bezpečně dojet do cíle, auto bez brzd je trochu něco jiného :roll:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2011 09:15 #4947 od Jaroslav Nezhyba
Odpověděl Jaroslav Nezhyba pro téma FAI - F5J
Souhlasím s názory Honzy K. a Petra D.Autoři návrhu prozatímních pravidel F5J FAI zřejmě také s vlastních zkušeností předpokládali,že se už běžně v F5B-F-D používají wattlimitery-motor se vypne a už není nárok na opětné zapnutí .Každý pilot by měl při soutěžním létání používat také hlavu,t.zn.že nebudu létat na vzdálenost ,odkud už není možnost bezpečného návratu na letištní plochu.Pokud zde bude možnost opětného zapnutí motoru-ztrácí tato kategorie prvek taktického myšlení.Nějaký pátek se už tento prvek běžně létá ve výše uvedených kategoriích,ale zatím jsem nikdy na soutěžích neviděl,že by někdo přistával do pole daleko od letiště.Můj názor=jsem zásadně proti zapínání motoru.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2011 09:19 #4948 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J

Petr Dušek napsal: Já se sice taky přimlouvám za možnost zapnout motor pro záchranu modelu, za cenu anulování letu. Nějak ale nechápu ta silná slova kolem toho.
Autoři pravidel prostě chtěli nějakou ochranu proti tomu, aby si někdo v dálce nedovoleně (a nepřiznaně) nepřimotoroval. To je všechno, nikoho bych neobviňoval ze záměrných protibezpečnostních pravidel...

PS: ...tohle je jako auto bez startéru, to může klidně bezpečně dojet do cíle, auto bez brzd je trochu něco jiného :roll:


Petře promiň, ale píšeš nesmysl... V pravidlech je požadován spínač se záznamem ukazující "FAI výšku" - ten přece může vyhodnotit to "zapnutí v dálce" exaktně, podvod je tím vyloučen - co na tom chceš řešit?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2011 09:25 #4949 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J

Jaroslav Nezhyba napsal: Souhlasím s názory Honzy K. a Petra D.Autoři návrhu prozatímních pravidel F5J FAI zřejmě také s vlastních zkušeností předpokládali,že se už běžně v F5B-F-D používají wattlimitery-motor se vypne a už není nárok na opětné zapnutí .Každý pilot by měl při soutěžním létání používat také hlavu,t.zn.že nebudu létat na vzdálenost ,odkud už není možnost bezpečného návratu na letištní plochu.Pokud zde bude možnost opětného zapnutí motoru-ztrácí tato kategorie prvek taktického myšlení.Nějaký pátek se už tento prvek běžně létá ve výše uvedených kategoriích,ale zatím jsem nikdy na soutěžích neviděl,že by někdo přistával do pole daleko od letiště.Můj názor=jsem zásadně proti zapínání motoru.


Doporučuji se zajít podívat na ty F3J - ty modely do pole prostě padají a to i hooooodně velkým borcům. Srovnávat to s F5B/F je velmi sporné, s těmito modely nikdy nepoletíš tak extrémně daleko.
Ale hlavně - já pořád nechápu tu logiku, jak opětné zapnutí motoru ovlivní taktické myšlení. Pokud v F5J zapnu motor, tak mám nulu - žádnou penalizaci, ale úplnou nulu a tedy jsem prohrál a mé taktické myšlení selhalo... Je to úplně stejné jako v F3J, kde za pád dál než 75m od startoviště mám nulu taky - nevrátil ses, prohráls. Jen jaksi při existenci elektromotoru v F5J mohu v této situaci vyloučit škody jak vlastní, tak hlavně pro okolí - co je na tom divného?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2011 09:40 #4951 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J
Třeba jsem magor, ale:

Podle mě je "úkolem" pilota se vrátit na místo startu. Vědomí, zda si může nebo nemůže pomoci motorem podle mě významně ovlivní strategii i taktiku letu. Nebo ještě jinak, pokud možnost zapnutí motoru mít nebude, bude se pilot chovat odlišně. Už třeba jen u vědomí možnosti poškození modelu nebo dlouhé procházky do neznáma.

Takže, co se bezpečnosti týká - odpovědný je pilot a měl by mít dost "rozumu", aby nikoho neohrozil. Právě nemožnost zapnutí motoru tuto "mez rozumnosti" posouvá a to podle mě právě k vyšší bezpečnosti, protože pilot ví a podle toho se chová.

Možnost spadnout do pole je taktický prvek, vracím se z dálky, mám to akorát na dokluz, času spoustu ;) , najednou brnknu křídelem o možná stoupák, když zkusím zatáčku a nevyjde to, už se nevrátím. Mám zatočit nebo ne?

Myslím si, že F5J mají být "navijáky v čumáku" bez možnosti restartu. Jako u čistých větroňů.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2011 09:59 #4952 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J

Jan Kubica napsal: T
Myslím si, že F5J mají být "navijáky v čumáku" bez možnosti restartu. Jako u čistých větroňů.

H.


Ano - a ty čisté větroně (F3J) padají na soutěžích do pole, to není na diskusi, ale je to fakt (oni totiž lidi prostě chtějí vyhrát)... Jenže u F5J je stejné padání zbytečné a požadovat ho "zákonem" je právě to, co neváhám označit za "magořinu" :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2011 11:22 #4953 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J
No a co? Tak padají. Tak budou padat i v F5J.

Aby bylo jasno, mě na F5J znění pravidel "vadí" (pokud se to tak dá nazvat) jediná věc - že když přistavu ve 3. minutě, nemohu letět znovu. Pokud bude povolené nebo zakázané opakování motoru, tak je mi to celkem jedno. Přizpůsobím se. Jen si myslím, že jsou dva odlišné přístupy a že povolení zapnutí motoru je konec konců nebezpečnější, než když je zakázáno (jak je to s těmi auty ? - v autě bez brzd pojedu opatrněji :lol: ).

Mimochodem, teď je v pravidlech napsáno (Petr mě případně opraví), že výškoměr musí spuštění motoru zablokovat. Pokud si někdo dá výškoměr na Y-kabel nebo si motor namixuje do jiného kanálu a za letu spustí motor, není na to v pravidlech sankce.

Další k tomuto tématu je anglicky na RCGroups - http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 47&page=85 . V podstatě se tam probralo to, co tu řešíme my teď. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2011 14:55 #4964 od bohuslav majercik
Odpověděl bohuslav majercik pro téma FAI - F5J

Jan Kubica napsal: No a co? Tak padají. Tak budou padat i v F5J.


Sorry ale nedá my to,odporúčam všetkým tým čo sú proti opätovnému zapínaniu motora začať rozmýšľať nad cenou modelu , na MS F3J v Turecku skončilo počas celého trvania majstrovstiev viac ako 20 modelov v olivových hájoch . Niekoľko modelov sa nenašlo,a toto naozaj chcete??? V druhej časti tohoto fóra sa sťažujete na cenu modelov a tu popierate ich bezpečný návrat na letovú plochu ,aj za cenu 0 výsledku ...Toto je trošku protichodné

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2011 16:22 #4965 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J
Cituji z RCGroups (link výše):

Pokud se pilot rozhodne jít na samou mez, je to jeho vlastní rozhodnutí, které činí s vědomím si následků, pokud udělá chybu.

Osobně se s tímto přístupem naprosto ztotožňuji, protože to platí pro jakékoliv konání (včetně psaní na diskusní fóra ;) ). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. srp 2011 16:58 #4966 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J

Jan Kubica napsal: Cituji z RCGroups (link výše):

Pokud se pilot rozhodne jít na samou mez, je to jeho vlastní rozhodnutí, které činí s vědomím si následků, pokud udělá chybu.

Osobně se s tímto přístupem naprosto ztotožňuji, protože to platí pro jakékoliv konání (včetně psaní na diskusní fóra ;) ). H.


Jsi prostě magor... Já tě varoval, že jsem to komukoli ochoten říct i do očí (či napsat). A ještě něco - to co píšeš se velmi snadno plká v diskusi, ale až budeš řešit na soutěži pojistnou událost (v krajním případě i vážný úraz - stačí pád na silnici, kde jede auto), tak pak tě to "hrdinství" přejde. Shodou okolností jsem tohle (naštěstí bez úrazu,jen majetek) zažil na jedné soutěži F3J, kde jsem makal jako časoměřič - pořadatelé i soutěžící si pěkně užili. A je docela rozdíl, když se to stane u F3J, kde se už nedá nic dělat a mezi tím, způsobit podobnou nehodu v F5J jen proto, že si někdo v pravidlech postavil hlavu :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.421 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám