file FAI - F5J

Více
18. srp 2011 19:11 #4908 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J
Může mi prosím někdo přiblížit, jaké odchylky od oficiálních pravidel se v Trnavě aplikovaly ??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. srp 2011 19:52 #4910 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J

Petr Dušek napsal: Může mi prosím někdo přiblížit, jaké odchylky od oficiálních pravidel se v Trnavě aplikovaly ??

Petře, byly tři:

a) motorovací okno 30 sekund, na jeho konci musely být všechny modely ve vzduchu s vypnutým motorem a začínalo měření 10 min kluzu; prý aby nebyl hromadný start, což někdo považuje za nebezpečné.

b) referenční startovací výška 200 m, při vypnutí pod touto výškou se ke skóre přičítaly kladné body, nad tuto výšku se odečítaly; důvodem byla možnost záporného skóre dle FAI

c) 1 bod za metr pod i nad 200 m, nad tím jen kroutím hlavou, že to někoho napadlo, protože to popírá základní princip F5J, ale asi to vyplývá z té referenční výšky

Tedy, když někdo motorovat do 180 m, dostal by podle FAI minus 90 bodů, v Trnavě plus 20. Když někdo motoroval do 220 m, dostal by podle FAI minus 160 bodů, v Trnavě jen minus 20. Taky se podle výsledků létalo až do 300 m. Dobrá věc je, že se ví a už to nikdo touto cestou zkoušet nebude :-) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. srp 2011 20:03 #4912 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J
Dík za vysvětlení. Průkopníků slepých uliček není nikdy dost, sám se k nim občas počítám, někdo to vyzkoušet musí... ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. srp 2011 20:25 #4913 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J

Petr Dušek napsal: Průkopníků slepých uliček není nikdy dost, sám se k nim občas počítám, někdo to vyzkoušet musí... ;)


To mi povídej (anglicky je to zigzag approach) :lol:

Vážně: podle mě ale ty dva první body za zvážení stojí, důvody, proč to v Trnavě vyzkoušeli, se mi zdají být celkem rozumné. I když je mi v podstatě jedno, jestli bude referenční výška nula nebo jiná, a s hromadným startem taky problém nemám, i když zrovna varianta "Trnava" mi přijde náročná na organizátora - musí ohlídat, že v daný okamžik už nikdo neletí na motor a to může být potenciálně zdroj sporů. Podle FAI hlídá 30 sekund motoru výškoměr a stopky pouští všichni na startovní sirénu, takže je to jednoduché.

Jo, vlastně byla ještě jedna změna - povolení spuštění motoru za cenu nehodnocení letu (tak se létalo i v Dubnici). Tedy, s tím vnitřně nesouhlasím, i když chápu důvody, proč chce někdo tuto možnost mít.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. srp 2011 21:01 #4914 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J

Jan Kubica napsal: ... i když zrovna varianta "Trnava" mi přijde náročná na organizátora - musí ohlídat, že v daný okamžik už nikdo neletí na motor a to může být potenciálně zdroj sporů. Podle FAI hlídá 30 sekund motoru výškoměr a stopky pouští všichni na startovní sirénu, takže je to jednoduché...


Čas se měří (dle FAI) od startu modelu z ruky, nikoliv od sirény, to jen pro pořádek :!:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. srp 2011 06:02 #4916 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J

Petr Dušek napsal: Čas se měří (dle FAI) od startu modelu z ruky, nikoliv od sirény, to jen pro pořádek :!:


Jasne, mas pravdu, hanbim se :oops: , jedinou omluvou mi muze byt to, ze oba okamziky vetsinou ;) splyvaji. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. srp 2011 09:34 #4920 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma FAI - F5J
Na okraj k téme FAI-F5J v Trnave (podľa sponzorom modifikovaných pravidiel :oops: ) :

Pre nasledujúci rok chystá usporiadateľ rovnaký model súťaže - teda FAI-F5J ako predsúťaž F3J...
Jedinou zmenou bude mód pre hodnotenie - výsledky sa budú počítať podľa PURE FAI ;)
Predpokladá sa tiež, že termíny dubnickej a trnavskej súťaže budú opäť v rozpätí nie viac ako 6 dní.

Palo

Mimochodom - do hodnotenia trnavského seriálu sa aj v tomto roku výsledky počítajú podľa PURE FAI.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. srp 2011 03:28 #4929 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J
Koukám, jak se nám ty názvy rozrůstají, už tedy máme F5J, F5J FAI, F5J Pure FAI, F5J Trnava FAI :lol: . Rozumím tomu, hledá se a zkouší optimální model, od toho prozatímní pravidla jsou.

Dubnici si do plánu na příští rok zase dám, Trnavu asi zase ne. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2011 07:05 #4943 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J

Jan Kubica napsal: Jo, vlastně byla ještě jedna změna - povolení spuštění motoru za cenu nehodnocení letu (tak se létalo i v Dubnici). Tedy, s tím vnitřně nesouhlasím, i když chápu důvody, proč chce někdo tuto možnost mít.

H.


Já tedy musím říct, že absolutně nechápu, jak může být někdo proti tomu spuštění motoru (samozřejmě za nulu). Mě naopak přijde jako neskutečná zhovadilost ten požadavek na to, aby motor zapnout nešel - to fakt někdo chce, aby modely padaly v lepším případě do pole (v horším třeba do vesnice) jako se celkem běžně děje v čisté F3J????

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale záměrně omezovat bezpečnost okolí může jen magor - tohle klidně ocituji komukoli do očí...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. srp 2011 07:55 #4945 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma FAI - F5J

Tomas Hruby napsal: Ať se na mě nikdo nezlobí, ale záměrně omezovat bezpečnost okolí může jen magor - tohle klidně ocituji komukoli do očí...

Konečně to někdo napsal na plnou hubu... :o
Stavím se vedle tebe a svým tenkým hláskem říkám totéž.
P.S.
Jdu se podívat do auta, jestli mi náhodou při garančce nevymontovali brzdy. :roll:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.405 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám