FAI - F5J
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Já osobně v tomto bodu nic neřeším a zařídím se podle pořadatele, když bude řečeno "striktně podle FAI", tak restart v reglu zruším, když bude povolen, tak si ho aktivuji, notebook bych vozil tak jako tak Pokud se k tomu takhle postaví všichni, tak bude vše v pohodě...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Sportovní řád FAI zná “Místní pravidla” (viz B.5.2.), která může vyhlásit (a nechat si předem schválit) pořadatel mistrovství světa, která nicméně nesmí měnit specifikaci modelů nebo soutěžní pravidla.
Náš sportovní řád zná “Povolené odchylky od pravidel FAI při soutěžích v České republice” (viz kapitola 7), které platí pro národní či místní soutěže dle pravidel FAI. Ty však nevyhlašuje pořadatel, ale jsou součástí Sportovního řádu.
Za sebe nevidím způsob, jak by se to pravidlo o nemožnosti zapnout znovu motor dalo obejít nějakou “místní úpravou”, leda snad dohodou všech zúčastněných, že to nikomu nevadí a že to nikde nikomu neřeknou . H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Na http://www.esoaring.net/forum/viewtopic ... 8856#p8856 jsme našel vysvětlení nepovolení restartů od Martina Bella (takto člena pracovní skupiny pro F5J).
Pracovní skupina zvažovala povolení restartů, ale nakonec je zamítla z následujících důvodů:
1) Bezpečnost časoměřiče při měření výšku po letu. Prý nejdůležitější bod.
2) Nový strategický prvek v létání. Pokud by byl restart dovolen, létali by někteří piloti nízko a daleko s vírou, že když stoupák nenajdou, pomohou si zpátky motorem. To by však změnilo celou dynamiku soutěže.
3) Ukazuje se, že některým 2.4GHz soupravám se nelíbí určité kombinace malé výšky, modelů, orientace, terénních podmínek a počasí. Proto je lépe létání nízko a daleko nepodporovat.
4) Díky programovatelným vysílačům není jasně daná mez vypnutí motoru. Když výškoměr zjistí pulz 1.2 mikrosekundy, spustí 30 s časovač. Když pilot stáhne plyn pod 1.2, výškoměr motor zastaví. Stejně tak zastaví motor po uplynutí 30 s. I když restart v rámci oněch 30 sekund by byl možný, mohlo by se stát, že se motor zastaví v důsledku vypršení 30 sekund, ale pilot bude na vysílači držet plný plyn. To by si výškoměr vysvětlil jako restart a nebyla nalezena logika, která by toto dokázala ošetřit.
5) Rovněž se nepovedlo najít způsob detekce restartu pod úrovní 1.2 mikrosekundy (malý plyn).
Jediným způsobem jak zabránit podvodům a administrativním problémům při soutěži je restarty nepovolit.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
prumerne 70m coz je masakr docela
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bohumil Janák
- Offline
- Pokročilý
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jan kadlec
- Offline
- Pokročilejší začátečník
Výsledky: http://www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J_IT ... Scores.htmBohumil Janák napsal: je někde odkaz na tu soutěž?
Jan Kadlec
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
K těm výškám, nejlepší sice jsou i pod 70m, ale průměr je kolem 90m. Pokud byl na konci australského léta pěkný termický den, tak proč ne. Ostatně taky časů blížících se maximu je ve výsledcích výrazná menšina.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
a vyslo mi teda neco jineho
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jan kadlec
- Offline
- Pokročilejší začátečník
V noci před soutěží prý měli obrovskou bouřku a tak soutěžili jen ti, kteří přijeli den předem. Ostatní zůstali doma.
Ještě jedna maličkost - ve výsledcích za kolo jsou spojené obě dvě skupiny
Létalo se 4 + 3, resp dvě rundy po 3 + 3 (jeden řešil během dvou kol technické problémy).
Proto jsou v každém kole dvě tisícovky
Jan Kadlec
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- 20. lis 2024 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.