file FAI - F5J

Více
12. úno 2012 17:30 #6461 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J
Nutno dodat, že je v pravomoci pořadatele vyhlásit místní úpravu, zejména z hlediska bezpečnosti. A pokud má organizátor například v okolí letiště oblast, kde je pád modelu po nedolétnutí vážným rizikem, tak jsem přesvědčen, že je plně v jeho pravomoci restart motoru povolit. Pokud to řádně vyhlásí při úvodní rozpravě (nebo ještě lépe už v propozicích), tak nemá s protestem nikdo šanci...

Já osobně v tomto bodu nic neřeším a zařídím se podle pořadatele, když bude řečeno "striktně podle FAI", tak restart v reglu zruším, když bude povolen, tak si ho aktivuji, notebook bych vozil tak jako tak ;) Pokud se k tomu takhle postaví všichni, tak bude vše v pohodě...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. úno 2012 17:36 #6463 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J
Tomáši, prosím dej sem odkaz na pravidla, kde je napsaná ta místní úprava. Dík, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. úno 2012 10:12 #6470 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J
Nikdo neodpoví?

Sportovní řád FAI zná “Místní pravidla” (viz B.5.2.), která může vyhlásit (a nechat si předem schválit) pořadatel mistrovství světa, která nicméně nesmí měnit specifikaci modelů nebo soutěžní pravidla.

Náš sportovní řád zná “Povolené odchylky od pravidel FAI při soutěžích v České republice” (viz kapitola 7), které platí pro národní či místní soutěže dle pravidel FAI. Ty však nevyhlašuje pořadatel, ale jsou součástí Sportovního řádu.

Za sebe nevidím způsob, jak by se to pravidlo o nemožnosti zapnout znovu motor dalo obejít nějakou “místní úpravou”, leda snad dohodou všech zúčastněných, že to nikomu nevadí a že to nikde nikomu neřeknou :) . H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. úno 2012 18:51 #6471 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J
Hele, to není diskuse, když mám tři přispěvky za sebou ;)

Na http://www.esoaring.net/forum/viewtopic ... 8856#p8856 jsme našel vysvětlení nepovolení restartů od Martina Bella (takto člena pracovní skupiny pro F5J).

Pracovní skupina zvažovala povolení restartů, ale nakonec je zamítla z následujících důvodů:

1) Bezpečnost časoměřiče při měření výšku po letu. Prý nejdůležitější bod.

2) Nový strategický prvek v létání. Pokud by byl restart dovolen, létali by někteří piloti nízko a daleko s vírou, že když stoupák nenajdou, pomohou si zpátky motorem. To by však změnilo celou dynamiku soutěže.

3) Ukazuje se, že některým 2.4GHz soupravám se nelíbí určité kombinace malé výšky, modelů, orientace, terénních podmínek a počasí. Proto je lépe létání nízko a daleko nepodporovat.

4) Díky programovatelným vysílačům není jasně daná mez vypnutí motoru. Když výškoměr zjistí pulz 1.2 mikrosekundy, spustí 30 s časovač. Když pilot stáhne plyn pod 1.2, výškoměr motor zastaví. Stejně tak zastaví motor po uplynutí 30 s. I když restart v rámci oněch 30 sekund by byl možný, mohlo by se stát, že se motor zastaví v důsledku vypršení 30 sekund, ale pilot bude na vysílači držet plný plyn. To by si výškoměr vysvětlil jako restart a nebyla nalezena logika, která by toto dokázala ošetřit.

5) Rovněž se nepovedlo najít způsob detekce restartu pod úrovní 1.2 mikrosekundy (malý plyn).

Jediným způsobem jak zabránit podvodům a administrativním problémům při soutěži je restarty nepovolit.


H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2012 19:54 #6568 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma FAI - F5J
vcera (26.6) se v australii lital prvni zavod intertour,a co me udivilo byly vypinaci vysky.
prumerne 70m coz je masakr docela

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2012 20:14 #6569 od Bohumil Janák
Odpověděl Bohumil Janák pro téma FAI - F5J
je někde odkaz na tu soutěž?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2012 21:00 #6570 od jan kadlec
Odpověděl jan kadlec pro téma FAI - F5J

Bohumil Janák napsal: je někde odkaz na tu soutěž?

Výsledky: http://www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J_IT ... Scores.htm

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2012 21:04 #6571 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J
Těm výsledkům nějak nerozumím. Vždy první dva v každé rundě mají zapsanou tisícovku, přestože mají výrazně jiné výsledky??

K těm výškám, nejlepší sice jsou i pod 70m, ale průměr je kolem 90m. Pokud byl na konci australského léta pěkný termický den, tak proč ne. Ostatně taky časů blížících se maximu je ve výsledcích výrazná menšina.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2012 21:17 #6572 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma FAI - F5J
ja to preklikal do sorgu (jako autora me az samotneho prekvapilo jak to bylo rychle a snadne :-D DD )

a vyslo mi teda neco jineho

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2012 21:46 #6573 od jan kadlec
Odpověděl jan kadlec pro téma FAI - F5J
Pořadí modelů: AVA PRO 4, Radian, Pulsar, Q11/Radian, home made, Raptor, Pulsar

V noci před soutěží prý měli obrovskou bouřku a tak soutěžili jen ti, kteří přijeli den předem. Ostatní zůstali doma.

Ještě jedna maličkost - ve výsledcích za kolo jsou spojené obě dvě skupiny
Létalo se 4 + 3, resp dvě rundy po 3 + 3 (jeden řešil během dvou kol technické problémy).
Proto jsou v každém kole dvě tisícovky :-)

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.474 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám