file Daidalos - dotazy ke stavbě

Více
24. zář 2013 06:56 #10959 od Ivan Horejsi
Sejmu kuzel. Palcem a ukazovakem leve ruky udelam "O" a trup sevru hned za tramkem.
Kusem DREVA uhodim do hridele. A je to. Jen pozor, aby rana byla primerena a trup neletel ocasem do země. Nestalo se to, ale clovek nikdy nevi.
Ještě lepsi je podlozit konce tramku a podlozit necim "tvrdym" - třeba celistmi sveraku. Ale leva ruka je casteji při tuce.
Nicmene, není to idealni. Stahovaky se delaji uz asi tak rok :-)

Kuzel pro obezky 28: staci bohate 32. Odpovídající motorove přepážky mame taky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2013 07:39 #10962 od Jiří Kotrba
Mám doplňující dotaz k ovládání VOP/SOP pomocí uhlíkových táhel / kevl.nití / lanek :
zkusil někdo zvážit rozdíl když používám bovden se strunou 0,6mm - u VOP/SOP je zoubek
a u serva pájená vidlička ? Není ten rozdíl hmotnosti vůbec zanedbatelný a je tam znatelný?
Jinak u sundavání turbokuželů Pohodalet jsem před " bouchnutím " použil také Silikon spray a
chvíli počkal - pak to šlo. Ale jednou jsem ze zoufalství uříznul hřídel motorku, nešlo to jinak.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2013 07:45 #10963 od Jiří Veselovský
Koukám, že osvěty co se týká sundávání kuželu ještě nebylo dost.
Za celé roky (cca 15, spolupracoval jsem s Honzou Dvořákem - Pohodalet - na vývoji prvních kuželů, i "turbo" lepených) jsem nikdy nepotřeboval do ničeho klepat ani stahovákovat.
Po zakoupení kuželu jsem udělal vždy jedinou věc a to, že jsem ty kónické plochy uvnitř kuželu (na "patronce" a trámci) namazal takovou akorát vaselinou, konkrétně bílou od Simpropa (ale je to fuk jakou). No a pak jsem jen dodržoval zásadu neutahovat na krev :whistle: , protože se dural kouše. Už Werich s Burianem říkali "... přiměřeně, přiměřeně, ...".
Vzhledem k tomu, že tak jako tak přijde někdy situace, že je vrtule potřeba sundat, tak toho využívám ke kontrole, že tam ještě nějaké mazivo je.
P.S.
Pokud by už došlo na nejhorší a nešlo to dolů, tak jsem někde slyšel, že stačí dát místo toho předního šroubu nějaký delší a šroubovat a ono se to sesmekne samo. Je to ale bez záruky, protože jsem to nepotřeboval.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2013 09:13 #10964 od Ivan Horejsi
Pokud by už došlo na nejhorší a nešlo to dolů, tak jsem někde slyšel, že stačí dát místo toho předního šroubu nějaký delší a šroubovat a ono se to sesmekne samo. Je to ale bez záruky, protože jsem to nepotřeboval.


Pokud by už došlo na nejhorší a nešlo to dolů, tak jsem někde slyšel, že stačí dát místo toho předního šroubu nějaký delší a šroubovat a ono se to sesmekne samo. Je to ale bez záruky, protože jsem to nepotřeboval.

... a sroub jsem ukroutil a kuzel vyhodil.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2013 09:42 #10965 od Jiří Veselovský

Ivan Horejsi napsal: ... a sroub jsem ukroutil a kuzel vyhodil.

Tak určitě existují i tvrdší šrouby, ale tudy určitě cestička nevede. To už je průser hotový.
Mimochodem, na jakém principu funguje stahovák? Mám takový dojem, že úplně stejně. Někde se o něco opře a pak se točí šroubem (tvrdým). Ale jak už jsem psal, je lepší to ošetřit hned zkraje.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. zář 2013 07:51 #10994 od Vladimír Čermák

Jiří Michálek napsal: Serva v křídlech se připojují pájením "na věčné časy", nebo máte konektory někde zamáčknutý ?

Konektory můžou být zdrojem poruch, doporučuji připájet. Dělám to takto vis. příloha
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. zář 2013 08:20 - 25. zář 2013 08:23 #10995 od Jiří Veselovský
Konektory můžou být zdrojem poruch, doporučuji připájet. Dělám to takto vis. příloha
"Má pravdu, předsedo....!"
Žádné další konektory a pájet hezky pod jednu smršťovačku, aby tam nebyla bakule.
A ještě poznámku k uspořádání v šachtě (servo - kabel). Kabel odstřihnout cca 4 až 5 cm od serva (pokud teda nejste borci, že byste nový kabel napájeli přímo na desku serva) a dalších pár centimetrů nechat u přívodního servokabelu. To proto, aby při případné výměně serva byla rezerva na pohodlnou práci. Tu rezervu složím jako smyčku vedle serva kde to nepřekáží, popř. vyhlodám malou drážku do polyše, aby se to vešlo tak, jak já potřebuju.
Poslední změna: 25. zář 2013 08:23 uživatelem Jiří Veselovský.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. zář 2013 14:38 #11022 od Miroslav Kopecký
Omlouvám se za možná "základní" dotaz, ale Daidalos je první letadlo s motýlem, které stavím, tak nechci nic pokazit. Už mám skoro hotovo, zbývá jen pár posledních věcí. No a jedna z nich je ovládání motýla. Budu mít táhla (struna 0.8+lanovody), vedená trubkou. No a nevím, jestli je lepší (a jestli to vůbec půjde) vyvést táhla až na konci nebo jestli bude potřeba provrtat ocas. trubku a vyvést táhla někde před motýlem (pak by asi páky musely být zvrchu motýla?). Na straně serva plánuju mít blimpy, na straně u motýla jen Z-ohyb. Jde mi o to, abych to udělal tak, aby nikde nic nedrhlo - ani při "výlezu" lanovodu z ocasní trubky, ani na pákách.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. zář 2013 16:17 - 26. zář 2013 16:27 #11023 od Jiří Veselovský
Pokusím se ti odpovědět, ale ber to jen jako doporučení.V tomto případě existuje několik variabilních řešení a všechna jsou funkční. Ty sis vybral lanovody, dobře, ale hned zpočátku mám poznámku ohledně velikosti. Na trhu jsou k mání i tzv. mikrobovdeny se strunou 0.6 mm a je vyzkoušeno, že VOP v tahu i v tlaku zvládne. To jen na okraj.
Začnu od zadu. Vývody z trubky budeš muset udělat téměř určitě někde v oblasti poloviční hloubky stabilizátoru VOP, pokud tu strunu nehodláš znásilňovat skoro šíleným způsobem. Pak to vyjde skoro v přímém směru. Trubku lehce provrtáš špičatým kulatým jehlovým pilníkem (!! malou dírku) a pak ji budeš zvětšovat tím pilníkem na potřebný průměr, ale zároveň už také v patřičném sklonu. Vyjde ti odhadem 5 až 6 mm dlouhá škvíra, kterou pak protáhneš bovden a zalepíš. Nenakydej tam moc lepidla, protože třeba budeš muset udělat nějakou korekci, tak abys to rozdělal.
Páčky do VOP zalepíš už v patřičném úhlu. Představ si, jak ta struna za ni tahá (tlačí) a uvidíš tu geometrii dráhy.
Ohyby na struně nedělej žádný zetka. Zajedno je to zbytečně složité a za druhé, až budeš potřebovat, tak to z páčky nevyndáš. Uvědom si, že celá VOP je napevno přilepená k trupu. Udělej jen obyčejné "elko" (do pravého úhlu, cca 5 mm) a na to potom dáš malý kousek bužírky. Ta tam je ale stejně jen na ozdobu a kvůli svědomí, protože ta struna je tak předpružená, že neexistuje, aby vypadla z páčky.
U serva nedávej "blimpy", je to řešení sice pohodlné, ale výškově náročné. V malé gondole Daidala asi nebudeš mít tolik výšky k dispozi.. Buď se ti povede na struně opět stejný ohyb jako vzadu (jen do "L") a zbytek doladíš subtrimem (tak do 10%) nebo tam připájej na konec struny 2 mm mikrokoncovku MP JET (má do sebe díru 0,8 mm) a na ni natoč mikrovidličku černou MP JET. Získáš naprosto elegantní řešení a ještě ke všemu funkční, budeš moct délku struny štelovat.
A poznámka nakonec. Ty bovdeny budeš muset v trupové trubce nějak uchytit, aby se neprohejbaly. Já jsem to udělal tak, že jsem z EPP vyříznul malá kolečka, do nich jsem z boku zalepil bovdeny a to celé jsem šoupnul do trupu. Lepit se to nemusí, protože EPP pruží samo o sobě.
V příloze je provedení sice se šňůrkama, ale aspoň budeš mít představu o umístění páček na VOP.
Přílohy:
Poslední změna: 26. zář 2013 16:27 uživatelem Jiří Veselovský.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. zář 2013 16:42 #11024 od Miroslav Kopecký
Děkuji za vyčerpávající odpověď! Zkouším si to tady kreslit a uvažuju správně, když mi vychází, že lanovody budou vycházet z trubky v její horní část a tím pádem i páky budou zalepené do VOP zvrchu? Nemám to teď u sebe, takže to nemůžu změřit, ale zdá se mi, že kdyby byly vývody na boku trubky, tak že by musely být páky hrozně dlouhé.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.343 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám