Daidalos - dotazy ke stavbě
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Kusem DREVA uhodim do hridele. A je to. Jen pozor, aby rana byla primerena a trup neletel ocasem do země. Nestalo se to, ale clovek nikdy nevi.
Ještě lepsi je podlozit konce tramku a podlozit necim "tvrdym" - třeba celistmi sveraku. Ale leva ruka je casteji při tuce.
Nicmene, není to idealni. Stahovaky se delaji uz asi tak rok
Kuzel pro obezky 28: staci bohate 32. Odpovídající motorove přepážky mame taky.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Kotrba
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 178
- Obdržená poděkování 0
zkusil někdo zvážit rozdíl když používám bovden se strunou 0,6mm - u VOP/SOP je zoubek
a u serva pájená vidlička ? Není ten rozdíl hmotnosti vůbec zanedbatelný a je tam znatelný?
Jinak u sundavání turbokuželů Pohodalet jsem před " bouchnutím " použil také Silikon spray a
chvíli počkal - pak to šlo. Ale jednou jsem ze zoufalství uříznul hřídel motorku, nešlo to jinak.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Za celé roky (cca 15, spolupracoval jsem s Honzou Dvořákem - Pohodalet - na vývoji prvních kuželů, i "turbo" lepených) jsem nikdy nepotřeboval do ničeho klepat ani stahovákovat.
Po zakoupení kuželu jsem udělal vždy jedinou věc a to, že jsem ty kónické plochy uvnitř kuželu (na "patronce" a trámci) namazal takovou akorát vaselinou, konkrétně bílou od Simpropa (ale je to fuk jakou). No a pak jsem jen dodržoval zásadu neutahovat na krev , protože se dural kouše. Už Werich s Burianem říkali "... přiměřeně, přiměřeně, ...".
Vzhledem k tomu, že tak jako tak přijde někdy situace, že je vrtule potřeba sundat, tak toho využívám ke kontrole, že tam ještě nějaké mazivo je.
P.S.
Pokud by už došlo na nejhorší a nešlo to dolů, tak jsem někde slyšel, že stačí dát místo toho předního šroubu nějaký delší a šroubovat a ono se to sesmekne samo. Je to ale bez záruky, protože jsem to nepotřeboval.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Pokud by už došlo na nejhorší a nešlo to dolů, tak jsem někde slyšel, že stačí dát místo toho předního šroubu nějaký delší a šroubovat a ono se to sesmekne samo. Je to ale bez záruky, protože jsem to nepotřeboval.
... a sroub jsem ukroutil a kuzel vyhodil.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Tak určitě existují i tvrdší šrouby, ale tudy určitě cestička nevede. To už je průser hotový.Ivan Horejsi napsal: ... a sroub jsem ukroutil a kuzel vyhodil.
Mimochodem, na jakém principu funguje stahovák? Mám takový dojem, že úplně stejně. Někde se o něco opře a pak se točí šroubem (tvrdým). Ale jak už jsem psal, je lepší to ošetřit hned zkraje.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Vladimír Čermák
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 424
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Konektory můžou být zdrojem poruch, doporučuji připájet. Dělám to takto vis. přílohaJiří Michálek napsal: Serva v křídlech se připojují pájením "na věčné časy", nebo máte konektory někde zamáčknutý ?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
"Má pravdu, předsedo....!"
Žádné další konektory a pájet hezky pod jednu smršťovačku, aby tam nebyla bakule.
A ještě poznámku k uspořádání v šachtě (servo - kabel). Kabel odstřihnout cca 4 až 5 cm od serva (pokud teda nejste borci, že byste nový kabel napájeli přímo na desku serva) a dalších pár centimetrů nechat u přívodního servokabelu. To proto, aby při případné výměně serva byla rezerva na pohodlnou práci. Tu rezervu složím jako smyčku vedle serva kde to nepřekáží, popř. vyhlodám malou drážku do polyše, aby se to vešlo tak, jak já potřebuju.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Kopecký
- Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 246
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Začnu od zadu. Vývody z trubky budeš muset udělat téměř určitě někde v oblasti poloviční hloubky stabilizátoru VOP, pokud tu strunu nehodláš znásilňovat skoro šíleným způsobem. Pak to vyjde skoro v přímém směru. Trubku lehce provrtáš špičatým kulatým jehlovým pilníkem (!! malou dírku) a pak ji budeš zvětšovat tím pilníkem na potřebný průměr, ale zároveň už také v patřičném sklonu. Vyjde ti odhadem 5 až 6 mm dlouhá škvíra, kterou pak protáhneš bovden a zalepíš. Nenakydej tam moc lepidla, protože třeba budeš muset udělat nějakou korekci, tak abys to rozdělal.
Páčky do VOP zalepíš už v patřičném úhlu. Představ si, jak ta struna za ni tahá (tlačí) a uvidíš tu geometrii dráhy.
Ohyby na struně nedělej žádný zetka. Zajedno je to zbytečně složité a za druhé, až budeš potřebovat, tak to z páčky nevyndáš. Uvědom si, že celá VOP je napevno přilepená k trupu. Udělej jen obyčejné "elko" (do pravého úhlu, cca 5 mm) a na to potom dáš malý kousek bužírky. Ta tam je ale stejně jen na ozdobu a kvůli svědomí, protože ta struna je tak předpružená, že neexistuje, aby vypadla z páčky.
U serva nedávej "blimpy", je to řešení sice pohodlné, ale výškově náročné. V malé gondole Daidala asi nebudeš mít tolik výšky k dispozi.. Buď se ti povede na struně opět stejný ohyb jako vzadu (jen do "L") a zbytek doladíš subtrimem (tak do 10%) nebo tam připájej na konec struny 2 mm mikrokoncovku MP JET (má do sebe díru 0,8 mm) a na ni natoč mikrovidličku černou MP JET. Získáš naprosto elegantní řešení a ještě ke všemu funkční, budeš moct délku struny štelovat.
A poznámka nakonec. Ty bovdeny budeš muset v trupové trubce nějak uchytit, aby se neprohejbaly. Já jsem to udělal tak, že jsem z EPP vyříznul malá kolečka, do nich jsem z boku zalepil bovdeny a to celé jsem šoupnul do trupu. Lepit se to nemusí, protože EPP pruží samo o sobě.
V příloze je provedení sice se šňůrkama, ale aspoň budeš mít představu o umístění páček na VOP.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Kopecký
- Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 246
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- 20. lis 2024 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.