file Daidalos - dotazy ke stavbě

Více
05. bře 2014 09:04 #11938 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: No pokud vynecháš klapky, tak to bude "nieco ine" i ve výsledcích se obávám :)


Zase ty klapky tak nedramatizuj, zcela zásadní přínos jsou při přistání, to ale "nesoutěžícího" trápit nemusí, na zem se dostaneš snadno i bez nich.
Přínos přímo za letu například v termice je daleko spornější a popravdě řečeno si dovolím odhadnout, že výkonnostní ztráta bez klapek bude u Daidala velmi blízká nule.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. bře 2014 09:12 #11939 od Petr Dušek
Doporučuji prostudovat pěkný obrázkový návod na stavbu Daidala od Jirky Veselovského na stránkách YPSI, tam je vše podstatné: model.ypsi.cz/index.php?option=com_conte...atest-news&Itemid=58

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. bře 2014 09:14 #11940 od Aleš Krátký
Tome na zem se dostaneš vždy...
Ale až ti letadlo uletí v termice někdo do druhé vesnice řekneš si, že možna nebyly úplně od věci i pro nesoutěžní použití. Stejně tak jako když půjde pro letadlo na strom protože přeletěl letiště, nebo s tim na rychlosti mlaskl o zem (neboť nehohl brzdit) nebo půjde pro letadlo 456 metrů před letiště ,neboť se neudržel v termice atp atp. Neříkám, že je to nutnost ale u letadla, které s klapkováním počítá od samotńeho návrhu, klapky ma vyřezané a já je tam nedám, tak to mi příjde jako nelogické.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. bře 2014 09:18 - 05. bře 2014 09:28 #11941 od Branislav Kasala
Ziadne sutazenie. Ja som taky viac pasivny pilot. Ani ziadne extremne prehananie sa po oblohe.
Zdvihnem hore a zostanem visiet proti vetru, to je to co mam rad :) .
Vyskovku vytrimujem tesne na max vztlak hlavneho kridla az pokial uz model nejde do hupaku a korigujem uz len smerovkou a vyskovkou.
Kridelka pouzivam len na extremne zmeny smeru, lietadlo pri pouziti kridelok dost straca vysku.

A k tomu chodeniu za modelom, tak radsej sa prejdem ako by som ho mal nasilu trestnut o zem pri seba akoze som dobry pilot a viem to uriadit.
Toto ma uz nastastie preslo a myslim si ze aj samotne lietadla sa potesili ;) .

RC glider Fling
MiniCorado
Daidalos 230
Poslední změna: 05. bře 2014 09:28 uživatelem Branislav Kasala.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. bře 2014 09:22 #11942 od Aleš Krátký
ok rady jsi dostal, dělej jak uznáš za vhodné :) každému vyhovuje něco jiného

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. bře 2014 11:27 #11944 od Tomas Hruby
Aleši, mám dost nalétáno s Q10, která brzdí jen křidélky a fakt není problém to dostat dolů, hlavně když si mákneš na nastavení, že jsi schopný dát křidélka nahoru daleko víc, než je zvykem - tohle mám fakt z praxe, žádná teorie.
A pokud někdo plácne o strom proto, že neumí přistát bez klapek s 500g letadlem, tak to je fakt jen jeho problém, nic jiného (něco jiného je to třeba u Optimy či jiných hot/warm linerů, ale to sem nepatří) :-)

K té výkonnosti - ono se dá říct, že klapky ti absolutní výkon daného profilu prakticky vždy zhorší, zlepšení je jen velmi výjimečné. Tady jde o něco trochu jiného, totiž o to, že klapkami lze teoreticky posunout maximální výkon do jiné rychlosti, získa například lepší vlastnosti při kroužení na minimální rychlosti atd. Háček je ale v tom slovu "teoreticky". V praxi se ale při pohledu s jistým nadhledem dobereš spíš k podobným poznatkům jako Roman - lomcovak.cz/wp_cze/f3b/2013/04/krouzeni/ a pozor - Roman k tomu došel u F3B, kde by teoreticky měl být přínos přeci jen větší. Popravdě u lehkého Daidala jsem téměř přesvědčen o tom, že jde fakt spíš o placebo efekt, kdy model na pohled trochu zpomalí, což na tebe udělá dojem "to je ono", ale kdybys zkoumal skutečné opadání, tak by tě možná nadšení trochu opustilo.
Prostě prioritní důvod pro osazení klapek je to naprosto přesné přistání na bod v přesném čase a když už je tam proto máme, tak si logicky hrajeme i s dalšími možnostmi, ale pořadí je přesně takto :-)

Osobně bych se docela vsadil o to, že kdyby se třeba v RCEV s ohledem na zásadní vliv výšky hodnocení přistání úplně škrtlo a stačilo by jako v RCH sednout v jistém čase po maximu do čtverce, tak by se velmi brzy objevily modely bez klapek (a občas i bez křidélek), přínos čistšího křídla není zanedbatelný :-)

Mimochodem ale s tou absencí křidélek už s Branislavem tolik nesouhlasím, točit slušnou zatáčku jen směrovkou je poměrně problém a tady už bych řekl, že jejich absence na škodu je. Hlavní problém je v momentu, kdy je potřeba přejít svižně z jedné zatáčky do druhé, to je bez křidélek pomalé a obvykle i méně efektivní z hlediska opadání. Ustálené kroužení by problém nebylo, to se letět "jen na směrovku" dá v pohodě, ale s tím se obvykle celý let nevystačí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. bře 2014 11:42 #11945 od Branislav Kasala
Ved kridelka budu. To je jasne. Nepisal som ze ich neurobim.
Hovorim len ze ja ich pouzivam iba na extremne zatocenie ked na pomale otacanie smerovkou nie je cas napr. pri pristati.

RC glider Fling
MiniCorado
Daidalos 230

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. bře 2014 11:52 #11946 od Aleš Krátký
No ale toto je sekce (a Branislav se ptá i přímo konkrétně) o Daidalovi. S tím mám zase nalétáno dost já, a troufnu si řící, že není moc lidí, kteří by o něm věděli více než já... Od začátku ale opakuji, že nejsou nutnost ! jen mi příjde zcela nelogické je tam nedávat. A ty důvody které jsem uvedl ty platí ať chceš nebo ne.
tobys totiž nevěřil jak je 150 metrů dráhy i na malého lehkého Daidala málo kolikráte.

Samozřemě je to vždy o pilotovi a třeba p.Váňa létal naprosto excelentně bez klapek(a snad i křidélek).

To je celý...nenutím je, ale když tam jsou ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. bře 2014 13:09 #11947 od Radim Barč
Taky mám něco s 2,3 Daidalem nalétáno. Odtokovku dolů jsem zakřivoval pouze v případě, kdy bylo potřebné éro přibrzdit, případně i "zacouvat" po větru. Několikrát jsem vše i měřil ale zlepšit výkony se mi tímto způsobem nepodařilo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. bře 2014 14:10 #11948 od Aleš Krátký
no vidíš, a my zase letáme jen s klapkama. Kolikrát jsem s Martinem řešil poláry atp. a prostě křídlo je dělané pro kompromis mezi stoupáním (pronikavostí) a vztlakem. Ať je to tak či onak, s vyklesáváním z termiky (nebo prostě obecně z výšky), nebo pouhým zpomalením letadla se mnou ale souhlasit musíš, když už tedy ne s klapkováním :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.314 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám