file Daidalos - dotazy ke stavbě

Více
26. zář 2013 20:22 #11026 od Jiří Veselovský
Já bych to teda svrchu nedával. Zajedno se mi to nelíbí už ze zásady a za druhé si myslím, že pokud vyjedeš s bovdenem dejme tomu přesně v ose trubky uprostřed jejího průměru na boku (šílená slovní zmatlanina, prostě pod stabilizátorem VOP), tak struna bude asi jen mírně "dokopečka" k páčce a bude to OK.
Ono ale popravdě na tom zase až tak moc nezáleží. Já ti píšu jen doporučení a možná ukazuju cestičku, kudy by to šlo. Pokud se rozhodneš, že dáš táhla vrchem, tak až budeš na bedně, tak nikoho nebude zajímat kudy je vedeš. Na tom obrázku v mém minulém příspěvku sis mohl všimnout (třeba si to trochu zvětši), že je všechno hezky schované vespod a je to takové "učesané". Tím se nechválím, měl jsem jen dobré učitele a 50 roků praxe.
A opět poznámka nakonec. S délkou páček u kormidel a serv opatrně, protože výsledkem špatné úvahy může být potřeba neúměrně velké dráhy serva a to může způsobit potíže.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. zář 2013 13:03 #11035 od Miroslav Kopecký
Právě že mne se páky na horní straně taky moc nepozdávají. Nejvíc by se mi líbilo řešení,které je právě na obrázku - nic nevrtat a vytáhnout to vzadu z trubky. Ale to se obávám, že se bude lanovod hodně ostře lámat. No dnes večer budu mít čas to vyzkoušet...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. zář 2013 18:42 #11037 od Jiří Veselovský
Jak vidím, tak je shoda v umístění a tím pádem dávám formou doporučení další nápad, který jsem realizoval sice i jinýho eroplánu, ale povedlo se. Není to nic světoborného, napadlo by tě to za chvilku taky.
Tak tedy, klasika je, že se trubka většinou zakončí na úrovni konce stabilizátoru a pohyblivé plochy jsou za ní. Pokud by ti to vyhovovalo vzhledově, tak můžeš konec trubky zalepit třeba do 3/4 hloubky (nebo i jinak daleko) stabilizátoru a tím vyzískáš prostor pro vyklonění strun do páček. Není to nic proti ničemu, protože pokud by ti měla při ráně odejít celá VOP, tak ať spadne a nevybourá kus trupu. Pak je i oprava jednodušší.
Tak zatím zdar tvému konání.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2013 12:40 #11048 od Jiří Michálek
Můžete mi prosím prozradit, na jaký úhel se asi vyklápějí klapky Daidala při přistání? Ze svaháků F3F jsem zvyklý vyklápět na 90 st, protože tam naložený a rozjetý éro jinak dost nezpomalím, ale tady tuším, že tolik asi nebude potřeba a že by asi při přivření klapek došlo k pádu ?
V křídlech mám Dymondy D60 a D47, můžete mi prosím někdo změřit, jak daleko máte osu otvoru od křídla v pákách křidélek a klapek ? A to samý na servech ?
Moc děkuji
PS: Kdyby se našel obětavec, který by vyfotil klapku i s náhonem v obou krajních používaných polohách, chrochtal bych blahem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2013 14:24 #11049 od Jiří Veselovský
Pokud máš zkušenost s klapkama ze svaháků, tak tady to pro tebe bude brnkačka. Myslím si, že je téměř zbytečné, aby ti to někdo takhle dopodrobna oměřoval, protože to má každý udělaný jinak. Tím mám na mysli třeba provedení "spodní", popř. "vrchní". No a jak ses už zmínil, tak u svaháku jsi to měl na devadesát a tak to tady udělej taky a hotovka. Ve finále můžeš pomocí subtrimu nebo mechanicky trochu ubrat, protože opravdu stačí vyklápět klapky na míň než devadesát. Ale pozor, důvodem není to, že by se to při zavření vylilo a někam upadlo, to ani náhodou. Zajedno máš možnost si na vysílači klapky zpomalit a za druhé, a to hlavně, musíš je mít na plynovém knyplu (společně s křidýlky) a tím máš k dispozici celou jeho dráhu, abys klapky ovládal tak jak potřebuješ. Tohle určitě víš.
Rekapitulace. Pokud si představíš geometrii požadovaného pohybu (dráhy) klapky, tak se zkušeností z F3F nemůžeš udělat chybu, ať už se rozhodneš, že povedeš táhlo vrchem nebo spodem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2013 16:24 #11090 od Miroslav Kopecký
Tak i díky vašim radám je Daidalos dokončený a čeká na zálet. Jen bych se chtěl ještě zeptat-jaké nastavit výchylky na motýlu?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2013 18:38 #11091 od Jiří Veselovský
Hele, vzhledem k tomu, že jsem sice měl eroplány s motýlem, ale nikdy jsem nebyl přesvědčený, že mám toto uspořádání dobře seřízený (ono to sice létalo, copak o to...), tak moje dnešní "rada" ti trochu zamotá hlavu a hlavně sežere dost času. Pokud chceš funkci motýla pochopit, tak holt musíš samostudovat a na to ti tady dávám pár odkazů. Dle mého tam je všechno co potřebuješ. Jak se dočteš hned zpočátku, tak seřídit motýla je fakt běh na dlouhou trať a co je docela průšvih, i opravdoví borci (např. F3B) mají rozdílné názory. Pokud budeš mít trpělivost, tak tě čeká několik desítek zkušebních letů a hlavně seřizuj vždy jen jednu "položku", aby ses v tom neztratil (výchylky, diferenciace - pokud to tvůj Tx umí, exponenciály, popř. mix s křidýlky, atd.).
No, myslím si, že jsem tě vystrašil dost :) a teď tedy šup na to:
www.pina.cz/2010/03/04/nastaveni-vychylek-modelu-minicorado-e/
www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=38&t=154
jio-faq.blogspot.cz/2009/01/nastaveni-modelu-f3b-f3j.html
P.S.
Celý tento postup se dá zefektivnit tím, že požádáš opravdu zkušeného kolegu (přes motýly) a půjčíš mu Daidala na páčky. Nezapomeň potom slušně poděkovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2013 19:38 #11092 od Miroslav Kopecký
Díky za odkazy, zkusím se do toho ponořit :) . Mezitím jsem narazil na webu na návod ke Q10/Q11, kde se píše, že výchylky na motýlu by neměly přesáhnout 8 mm. Když jsem se pídil dál, tak jsem se dočetl, že může dojít k odtržení proudnic a neřiditelnosti modelu. Takže tohle info vezmu jako odrazový můstek a teď hurá na studium uvedených odkazů. Ještě jednou díky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2013 20:38 #11094 od Jiří Veselovský
Tak ještě malou poznámku k velikosti výchylek. Ty milimetry, které jsou uvedené u Q11 jsou jistě v pořádku, ale vždy jsem dodržoval takovou obecnou zásadu (hlavně u těžších a rychlejších modelů) a to, že na zálet jsem dával výchylky větší. To pro případ, že by nastala krizovka a bylo by třeba za to vzít pořádně. Pak by se mohlo stát, že by výchylka nestačila a éro by skončilo na zemi.
Tebou zmíněných 8 mm bude pro zálet Daidala určitě stačit. Moje poznámka je míněna spíš opravdu obecně. Je to hodně blbej pocit, když cejtíš jak ohýbáš knypl a ono to nestačí. Z mé zkušenosti tě mohu uklidnit v tom, že se ti v praxi asi nepovede utrhnout proudnice na VOP. Možná se pletu anebo jsem měl zatím kliku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2013 17:05 #11095 od Tomas Hruby
Jirko, u RCEK to asi fakt neurveš, ale můžu ti říct, že start s Optimou s moc velkou výchylkou na VOP byl jeden z mých divočejších zážitků a urvat se to dalo děsně snadno. Dostat to na zem bylo docela šílené :-( Proto bych byl s těmi většími výchylkami pro zálet radši opatrný. Možná to má smysl u nějakého modelu vlastní konstrukce, kde nevíš, co to udělá, ale když jde o něco ověřeného, kde se už navazuje na vyzkoušené hodnoty těžiště a seřízení, tak tam bych to moc nezvedal.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.432 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám