file Stavba F5j větroně

Více
04. led 2016 18:52 #15947 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Pane Hořejší, děkuji za rady. Přiznávám se že řezat do konstrukce plné žeber, uhlíkového nosníku a nějakých výztuh si neumím představit. Torsně je to na konstrukční křídlo dost pevné. Balzový potah je v celé ploše zevnitř přelaminovaný, odtokovka vystužená uhlíkem pod 45°, hlavní nosník dělaný technologii jako v F3B. Jde o 2mm na konci jedné poloviny. Mám pocit, že by to snad mohlo jít "utáhnout" fólii. Ale nejspíš by pomohlo nějaké předpnutí nastudeno, na té překroucené polovině ještě před nažehlením. Ale nechám rád si poradit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. led 2016 21:22 #15948 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně

Ivan Horejsi napsal: Když se to neopravi, eroplan bude zatacet a mozna dokonce doprava i doleva podle okamzite rychlosti. Let bude nejspis v "esickach", tim se ale prodluzuje draha letu a uleti se mensi draha.


Důsledkem (který ale paradoxně může být i mírnou výhodou) by téměř jistě bylo to, že by model v termice na jednu stranu točil jednoznačně lépe než na druhou. Koneckonců Ivan by o tom mohl jako někdejší mistr světa (nebo Evropy?) F1A vyprávět z volňásků, kde se to dělalo záměrně :-)
U RC modelu to přirozeně není až tak vítaný stav, na druhé straně ale stejně většina lidí radši točí jednu zatáčku než druhou a pokud by se do toho překroucení trefilo, tak to může být i příjemné. Ale pokud to jen trochu půjde, tak bych samozřejmě doporučil spíš tu nápravu, chování bude dost o náhodě a už podle zákona schválnosti by to určitě vyšlo přesně opačně, než by člověk chtěl...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. led 2016 10:27 #15949 od Bohumil Janák
Odpověděl Bohumil Janák pro téma Stavba F5j větroně
Ahoj,můžu se zeptat,jak děláš ten nosník a jaké jsou použité materiály?
Děkuji za informaci.
Boban

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. led 2016 12:11 #15950 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Je lisovaný v ocelovo-laminové formě, v tomto případě široké 12mm, vysoký podle konců, tj. trnů, přesně podle profilu a na spojku 6x8mm, v ose nosníku. Uhlíkový roving nahoře i dole, jádro z balzy omotané skelnou páskou. Na uši to samé akorát ten trn, jenom jeden a na druhém konci kostka potřebné výšky pro koncové žebro. Tady mám dělané trny pro spojku nakloněnou o 1,25°dozadu na středovém nosníku i na uchu. Proto, aby šlo použít spojku jenom s jedním lomením-vzepětím. Nosník ucha a středu svírá teda úhel 2,5°. Konstrukčně pro mne nejjednodušší varianta. A po destrukci modelu loni na jaře, kde jsem dělal podle spousty článků a postupů dohledaných na internetu, podstatně pevnější varianta i když množství uhlíku je zlomkem toho, co jsem dával kdysi dávno do F3J a F3B. Samozřejmě je to těžší. Celý nosník včetně spojek, mi vyšel na 170g.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. led 2016 12:45 #15951 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Stavba F5j větroně
Světa, Tome. Ale jen asi 3x ve družstvech. V jednotlivcích az 2,3,4, atd.

To kridlo: Nakonec - když bude nejhur, říznout se to muze kdykoliv, i s potahem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. led 2016 20:53 - 05. led 2016 20:53 #15952 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Je možné dodat uhlíkové pásnice nosníků prakticky pro jakýkoliv rozměr nosníku.
3,5m F3J má pro inspiraci rozměry 11x1,5>8x1,5 + 8x1,5>4x1,5.
Lisované a temperované při 12/80st materiál IMS nebo UMS.
Poslední změna: 05. led 2016 20:53 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. led 2016 11:53 #15970 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Trup se vším je původní, ale křídlo bude nové - těžší. Je nějaký zajímavý odzkoušený motor podobný tomuto: www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_vie....asp?idProduct=30348
Který bude mít větší tah? Napájím 3čl. LiFe.
Nesmí mít větší průměr. Prohledávám to tam, ale jsem naučený používat stejnosměrné. Stříďákům stále moc nerozumím.
Oblíbil jsem si tento motor: www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_vie....asp?idProduct=42046 ale je o dost těžší, tak hledám jiný.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. led 2016 12:45 #15999 od Bronialav Wojtaszek

Petr Maňásek napsal: Zdravím,
pane Koláska
je možné získat plánek na to krásné f5J Alegria co jste stavěl ?





Také by se mi líbilo, dá se sehnat plán? Děkuji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. led 2016 12:58 - 13. led 2016 13:03 #16000 od Petr Koláska
Poslední změna: 13. led 2016 13:03 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. led 2016 15:52 #16001 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma Stavba F5j větroně
Zdravím - křivé křídlo.

Pokud dobře rozumím, jedno křídlo je rovné a druhé "křivé." Možná, že by stálo za úvahu, udělat ještě jedno rovné a druhé křivé a sesadit podle příslušnosti. Bylo by to bez poškození a byly by k disposici dvoje křída . S dalším trupem dva modely. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.526 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám