- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Stavba F5j větroně
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
Myslím že tak nějak to bylo. Ale přiznávám, neměřil jsem to.Ivan Horejsi napsal: Kolik se Ti vychylovaly brzdy? Musí to byt minimalne 70 stupnu, radeji vic. Jinak moc nefunguji.
Asi to bylo nejspíš míň. 70 stupňů je dost.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
-
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 500
- Obdržená poděkování 17
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Škoda pěkného modelu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Třeba tady:
f3j.in.ua/en/supra-expert-family.html?#tab2
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Ta původní "siri" měla letovku 1450g. Tady počítám ze slušným nárustem... Lítal jsem s ní jenom dva týdny i tak mě uchvátilo řízeni šesti servy v křídle. Tyhle "komplikace" mě baví...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
Prostě a jednoduše, když jsou klapky na polorozpětí 3 tak musí mít jednotlivě menší účinnost. To je pak už lepší mít klapky 4. Navíc je to další přidávání hmotnosti na konce uší - do těch nejdůležitějších míst celého křídla, dále je s tím spojená i menší torzní tuhost ucha a náchylnost k fletru. Podle mě je to blbost bylo pár výrobců co to zkoušeli a vrátili se ke klasice, není to dlouho třeba F3B Roxy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4

S diferenciací jsem opravdu problém neměl. Začal jsem nastavením na 70% a při zalítávání jsem to snižoval na 50%. Skončil jsem u 40% a mixu se směrovkou, ve všech režimech. Brzdění? Nevím co tím myslíš, protože nastavení jsem udělal jako u všech svých modelů co jsem kdy měl a zpomalit letadlo i ve velice slabém větru bylo dostatečné. Řízení na brzdách i ve větru taky bez problémů. Ale na sestup z termiky asi málo. Netvrdím, že to co jsem postavil je dokonalé, jenom se mi to líbilo a další bude dost podobné, v mnoha ohledech stejné, ale podstatně pevnější.
To co jsem měl v Hořicích je nejenom těžké, ale hmotnost je nesmyslně rozložena po celém rozpětí křídla a v ocase šíleného olova. Na soutěže F5J naprosto nevhodné. Proto jsem původně zvažoval, jestli vůbec lítat. Ve vzduchu se kymácí a diferenciace je téměř neúčinná.
Proto mi 10g navíc v uchu nepřišlo jako tragicky moc, při celkové velice slušné hmotnosti.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal Cink
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Michal Cink napsal: Nenech se zvyklat a zustaň u 6ti serv. Je to pak sice náročnější na vyladění, ale výhody převažují.
Možná převažují, akorát nikdo moc netuší, v čem ty výhody spočívají...
Přesně to napsal Tomáš Hlavinka - byl to už před nějakou dobu spíše módní výstřelek pár výrobců, od kterého se vesměs v tichosti upustilo. Určitě to tu a tam někdo zase vytáhne, viz Vixen, ale celkově to je velmi nepřesvědčivé.
Podle mě existuje jediný trochu smysluplný důvod pro tuto variantu - možnost udělat vícekrát lomené křídlo s větším vzepětím. Teoreticky by to mohlo být přínosem, v praxi je to ale spíš placebo, u F5J navíc ještě s nevýhodou vyšší hmotnosti (u pevnějších F3J to asi tak horké není).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- Včera 17:22
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (2 Příspěvky)
- Zapomněl jsem zmínit, že bude uplatněno vzájemné měření soutěžícími - tzv....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- Včera 11:19
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.