- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 1
Stavba F5j větroně
- Milan Macinga
-
- Offline
- Začátečník
-

Trup sa p. Svobodovi skutocne vydaril.
@Petr: daj potom prosim info ako to dopadlo a samozrejme drzim palce!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Kopecký
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 246
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Petr Koláska napsal: Já mám táhla uložená v "obalu" z vnitřní trubičky bowdenu po celé délce, tedy i v oblasti výstupu z trubky. Bovden je tady zalepen směsí epoxidu, mikrobalonů a uhlíkového prachu, a ještě přetažen 50g sklem. Nedrhne to téměř vůbec - váha samotné výškovky je schopná pohnout táhlem - takže chodí dostatečně volně. Je tedy fakt, že výstupní drážky mají délku okolo 10cm, aby nedocházelo k přílišnému ohybu táhla, mírný radius mu nedělá problémy, ale zásadnějším ohybům je potřeba se vyhnout.
Tak jsem zase trochu postoupil při stavbě 2,5 metrovky a osazuju táhla. Trochu mi zarazila zvýrazněná věta výše. Znamená to, že v trubce je 10 cm "šlic" skrz, který je pak zalepený epoxidem a mikrobalóny? Nedovedu si totiž představit, jak se do tenké stěny trubky dělá 10 cm pozvolná drážka tak, aby nebyl prudký ohyb táhla.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
To následné zalepení a přeplátování je vzhledem k délce výřezu nutnost, pokud by se neprovedlo, značně to trubku oslabí. Takže žádné volné protahování kdyby náhodou bylo potřeba bovden měnit!


Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Kopecký
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 246
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20

První dojem byl, že je to příšerně divoké, jenže za to mohly částečně poryvy větru a hlavně moje prasácké výchylky plovoucí výškovky


Co se pronikavosti týče, teď to bylo úplně prázdné (tedy základní letová váha bez dovažování) a tendence k couvání jsem ani v čerstvém větru, kdy byl větrný ukazatel vodorovně s plochou, nezaznamenal. Na kompozity to v těchhle podmínkách mít nebude, ale soutěžně použitelné to jak se zdá bude docela dobře


Ještě se s tím musím pořádně sžít, lehce to poladit, ale myslím, že to nebude úplně stroj k zahození

Níže je graf z výškoměru z prvního pobytu ve vzduchu (na přistání jsem musel sice dvakrát opakovat zapnutím motoru, ale jednak jsem to fakt ještě neměl v ruce a kdo někdy létal na Dinu v turbulentním větru, ví, o čem to je), pak jedna portrétní od Petra Kurjana (díky




Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Macinga
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Kormidla drzi pozici naprosto dokonale. ALE uz podruhe se po tvrdsim "pristani" znicila prevodovka serva smerovky. Vyskovka nic.
Tak jsem ted uhlik nahradil beznym plastem 2mm s ocelovou strunou 0,8. Smerovka je uz "pruznejsi", tak snad to pomuze. Jestli ne, nezbude nez vlozit pruzny clen. Nechce se mi zatim menit servo za vetsi, desticka je dost hluboko v trupu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4

A tak hezky to lítalo...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20


Tohle je věc, kterou budu muset u taky u Alegrie otestovat... Blbý je že tyhle testy můžou být taky to poslední, co letadlo zažije

S Daidalem mám ověřeno, že v případě potřeby se dá na plně vytažených brzdách klesat sestupným výkrutem čumákem kolmo dolů, aniž by letadlo zrychlovalo a tudíž vedl sestup k jeho destrukci.
Ovšem to F5J je přeci jen těžší a i když plocha brzd je díky 6-servovému křídlu značná (brzdí se čtyřmi z nich), takovýhle sešup kolmo dolů .... no nevím, nevím..... Zatím jsem testoval jen brždění ve víceméně vodorovném letu po rozjetí a tam to funguje výborně, ale úniky z termiky jsou přece jen něco jiného...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- Včera 17:22
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (2 Příspěvky)
- Zapomněl jsem zmínit, že bude uplatněno vzájemné měření soutěžícími - tzv....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- Včera 11:19
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.