file Stavba F5j větroně

Více
13. bře 2015 16:20 #14480 od Milan Macinga
Odpověděl Milan Macinga pro téma Stavba F5j větroně
Tak za mna ;) zalietane. Lieta to nadherne, stabilne, dobra prenikatelnost proti vetru, stabilne, nezaludne. Velka spokojnost. Uz dva tieto modely su zalietane vsetko s hmotnostou 1700gr +/- 20gr rozdiel v pouzitom motore.
Trup sa p. Svobodovi skutocne vydaril.
@Petr: daj potom prosim info ako to dopadlo a samozrejme drzim palce!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. bře 2015 10:21 #14529 od Miroslav Kopecký
Odpověděl Miroslav Kopecký pro téma Stavba F5j větroně

Petr Koláska napsal: Já mám táhla uložená v "obalu" z vnitřní trubičky bowdenu po celé délce, tedy i v oblasti výstupu z trubky. Bovden je tady zalepen směsí epoxidu, mikrobalonů a uhlíkového prachu, a ještě přetažen 50g sklem. Nedrhne to téměř vůbec - váha samotné výškovky je schopná pohnout táhlem - takže chodí dostatečně volně. Je tedy fakt, že výstupní drážky mají délku okolo 10cm, aby nedocházelo k přílišnému ohybu táhla, mírný radius mu nedělá problémy, ale zásadnějším ohybům je potřeba se vyhnout.






Tak jsem zase trochu postoupil při stavbě 2,5 metrovky a osazuju táhla. Trochu mi zarazila zvýrazněná věta výše. Znamená to, že v trubce je 10 cm "šlic" skrz, který je pak zalepený epoxidem a mikrobalóny? Nedovedu si totiž představit, jak se do tenké stěny trubky dělá 10 cm pozvolná drážka tak, aby nebyl prudký ohyb táhla.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2015 06:24 - 01. dub 2015 06:31 #14568 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Přesně tak, ona se tam nedělá žádná drážka, prostě se do trubky (Dremelem například) vyřízne díra 2,5x100mm, kterou se protáhne bovden a následně se to celé zalepí epoxidem a přetáhne sklem (nebo ještě lépe uhlíkem).



To následné zalepení a přeplátování je vzhledem k délce výřezu nutnost, pokud by se neprovedlo, značně to trubku oslabí. Takže žádné volné protahování kdyby náhodou bylo potřeba bovden měnit! :lol: Když měnit, tak i s trubkou ;)
Přílohy:
Poslední změna: 01. dub 2015 06:31 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2015 07:49 #14569 od Miroslav Kopecký
Odpověděl Miroslav Kopecký pro téma Stavba F5j větroně
Dík za upřesnění, právě toho oslabení jsem se bál. Takže o víkendu budu kuchat :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. dub 2015 18:00 #14627 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Zalítáno, teda první starty jsou úspěšně za mnou. Ale z "kopečka" jenom na brzdách :dry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. dub 2015 19:26 - 11. dub 2015 19:30 #14639 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Tak já už mám taky zalétnuto ;)

První dojem byl, že je to příšerně divoké, jenže za to mohly částečně poryvy větru a hlavně moje prasácké výchylky plovoucí výškovky :mrgreen: Po lehkém trimu se to začalo chovat o dost kultivovaněji a na to jaké byly podmínky (vítr víc než nepříjemný na létání, natož na zálet), to nakonec začalo reagovat velmi slibně i na termiku, která zdrhala po větru jak Bolt v nejlepší formě :mrgreen: .

Co se pronikavosti týče, teď to bylo úplně prázdné (tedy základní letová váha bez dovažování) a tendence k couvání jsem ani v čerstvém větru, kdy byl větrný ukazatel vodorovně s plochou, nezaznamenal. Na kompozity to v těchhle podmínkách mít nebude, ale soutěžně použitelné to jak se zdá bude docela dobře ;) No, uvidíme ;)

Ještě se s tím musím pořádně sžít, lehce to poladit, ale myslím, že to nebude úplně stroj k zahození :wink:

Níže je graf z výškoměru z prvního pobytu ve vzduchu (na přistání jsem musel sice dvakrát opakovat zapnutím motoru, ale jednak jsem to fakt ještě neměl v ruce a kdo někdy létal na Dinu v turbulentním větru, ví, o čem to je), pak jedna portrétní od Petra Kurjana (díky ;) ) a pár fotek ve společnosti dvouapůlmetrových Daidalů, které jsem fotil pro případ, že by se náhodou zálet nepovedl, tak abych měl aspoň památku :mrgreen: :mrgreen: :)










Poslední změna: 11. dub 2015 19:30 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2015 06:08 #14643 od Milan Macinga
Odpověděl Milan Macinga pro téma Stavba F5j větroně
Gratulujem Peter! Nech Ti to lieta ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2015 11:25 #14645 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Stavba F5j větroně
Necekany problem: Pri revitalizaci Supry jsem pro rizeni kormidel pouzil tahla z uhliku 2mm v plastu. Celkova delka cca 130 cm.
Kormidla drzi pozici naprosto dokonale. ALE uz podruhe se po tvrdsim "pristani" znicila prevodovka serva smerovky. Vyskovka nic.
Tak jsem ted uhlik nahradil beznym plastem 2mm s ocelovou strunou 0,8. Smerovka je uz "pruznejsi", tak snad to pomuze. Jestli ne, nezbude nez vlozit pruzny clen. Nechce se mi zatim menit servo za vetsi, desticka je dost hluboko v trupu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2015 14:03 #14646 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Odlehčování si vybralo svojí daň. Letěl jsem v tak silné termice, že za pár vteřin bylo letadlo na hranici viditelnosti. Dostat se z ní nešlo jinak, než potlačit na brzdách a jelikož to bylo vysoko nevím co přesně se odehrálo, ale vím, že to nezvládlo křídlo. Pak jsem už jenom zbíral trosky po okolních polích. Proto jsem se taky odhlásil ze soutěže v Hořicích, kam jsem se po 20-ti letech hodně těšil. :(
A tak hezky to lítalo... :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2015 14:34 - 12. dub 2015 14:36 #14647 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Ajajaj, to zamrzí :unsure: :pinch:

Tohle je věc, kterou budu muset u taky u Alegrie otestovat... Blbý je že tyhle testy můžou být taky to poslední, co letadlo zažije :unsure:

S Daidalem mám ověřeno, že v případě potřeby se dá na plně vytažených brzdách klesat sestupným výkrutem čumákem kolmo dolů, aniž by letadlo zrychlovalo a tudíž vedl sestup k jeho destrukci.

Ovšem to F5J je přeci jen těžší a i když plocha brzd je díky 6-servovému křídlu značná (brzdí se čtyřmi z nich), takovýhle sešup kolmo dolů .... no nevím, nevím..... Zatím jsem testoval jen brždění ve víceméně vodorovném letu po rozjetí a tam to funguje výborně, ale úniky z termiky jsou přece jen něco jiného...
Poslední změna: 12. dub 2015 14:36 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.829 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám