- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Stavba F5j větroně
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Jak se budu nudit, postavím si ještě jeden extra lehký trup
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Macinga
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 1
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bedřich Koros
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 77
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 2
Tak trochu mi z Tvého popisu stavby F5J uniklo jakou a od koho jsi použil uhlíkovou trubku na ocas.
Je fakt že nyní mám krásnou gondolu, ale musím ji doplnit trubkou s vnitřním průměrem cca.27,5mm.
Díky za informaci.
BK-HK
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Ale pokud tohle nevíš, na sesazení bys to na první pohled vůbec nepoznal, že je použitý "nesprávný" průměr trubky... jen je s tím víc práce.
Co se týče výroby správného průměru - zkus kontaktovat Tomáše (přispívá tady taky) a domluvit se, jestli má trn i na jiný průměr.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Peter Maňka
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 22
- Obdržená poděkování 0
Práve som nedávno kompletoval od T.Havlínka hádzadlo a pomerne veľkú vôľu som práve kompenzoval skrátením o cca 6 cm....
PS: niekoľko dní som tiež špekuloval, ako to vymedzím namotaním uhliku a pod., kým som objavil Ameriku...
![:-) :-)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Kedysi dávno aj autá, potom všetko možné, potom F3F a teraz F5J
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Peter Maňka
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 22
- Obdržená poděkování 0
Ešte by som si dovolil dať sem jedu vychytávku ako lepiť trubku a gondolu rozoberateľným spojom. Nevymyslel som, len som to okukal z HOKEJA
![:-) :-)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
![:-) :-)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Postup:
- napasovať trubku na gondolu tak akurát, ale nesmie "drhnúť"
- naniesť tavné lepidlo v tenkej vrstve na gondolu, špičkou pištole trpezlivo rozotierať
- nastaviť teplovzdušnú pištoľ na niečo vyše 100 st. a najlepšie nasadiť nástavec na trubky)
- striedavo ohrievať gondolu i trubku až sa lepidlo nataví (spriehľadnie)
- krúživým pohybom za stáleho nahrievania nasadiť trubku až nadoraz, prebytočné lepidlo vytečie cez spoj.
- nastaviť osi kormidiel natočením voči krídlam
- nie je problém nasadiť krídla, trošku ešte prihriať a doladiť.
- kedykoľvek je možné nahriatím spoja za pár minút doladiť, rozobrať.
PS: laminát v pohode znesie pár minút vyše 100 st.C
PS2: mám to už na dvoch lietadlách takto, na jednom (KAPPA) už vyše roka, no problem
Kedysi dávno aj autá, potom všetko možné, potom F3F a teraz F5J
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 555
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
![:whistle: :whistle:](/media/kunena/emoticons/whistling.png)
![:lol: :lol:](/media/kunena/emoticons/grin.png)
AD dorovnání průměru zkrácením trubky: ano, jistě že jde průměr takto doladit (sám jsem 10 cm ubíral, samo že ze širšího konce), jenže - vzhledem ke geometrii trubky 30-15-1040 je na změnu průměru o 1mm potřeba uříznout cca 7 cm.... takže bych ji musel zkrátit o 20 čísel, abych dosáhl vn. průměru 27mm, což bohužel při její max. výrobní délce 1040mm znamená, že délka ocasu pak nebude pro větroně o rozpětí 3,6m úplně ideální
![:unsure: :unsure:](/media/kunena/emoticons/unsure.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
![:-D :-D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Peter Maňka
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 22
- Obdržená poděkování 0
Pôvodne som pred sezónou chcel prelepiť koreň uhlíkovej trubky tou izolatérskou zrkadlovou tenkou páskou, ale nedostal som sa k tomu, a nič sa nestalo.
Kedysi dávno aj autá, potom všetko možné, potom F3F a teraz F5J
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
-
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
-
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
-
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
-
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
-
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.