- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Stavba F5j větroně
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-

Jak se budu nudit, postavím si ještě jeden extra lehký trup

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Macinga
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bedřich Koros
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 77
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 2
Tak trochu mi z Tvého popisu stavby F5J uniklo jakou a od koho jsi použil uhlíkovou trubku na ocas.
Je fakt že nyní mám krásnou gondolu, ale musím ji doplnit trubkou s vnitřním průměrem cca.27,5mm.
Díky za informaci.
BK-HK
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20


Ale pokud tohle nevíš, na sesazení bys to na první pohled vůbec nepoznal, že je použitý "nesprávný" průměr trubky... jen je s tím víc práce.
Co se týče výroby správného průměru - zkus kontaktovat Tomáše (přispívá tady taky) a domluvit se, jestli má trn i na jiný průměr.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Peter Maňka
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 22
- Obdržená poděkování 0
Práve som nedávno kompletoval od T.Havlínka hádzadlo a pomerne veľkú vôľu som práve kompenzoval skrátením o cca 6 cm....
PS: niekoľko dní som tiež špekuloval, ako to vymedzím namotaním uhliku a pod., kým som objavil Ameriku...

Kedysi dávno aj autá, potom všetko možné, potom F3F a teraz F5J
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Peter Maňka
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 22
- Obdržená poděkování 0
Ešte by som si dovolil dať sem jedu vychytávku ako lepiť trubku a gondolu rozoberateľným spojom. Nevymyslel som, len som to okukal z HOKEJA


Postup:
- napasovať trubku na gondolu tak akurát, ale nesmie "drhnúť"
- naniesť tavné lepidlo v tenkej vrstve na gondolu, špičkou pištole trpezlivo rozotierať
- nastaviť teplovzdušnú pištoľ na niečo vyše 100 st. a najlepšie nasadiť nástavec na trubky)
- striedavo ohrievať gondolu i trubku až sa lepidlo nataví (spriehľadnie)
- krúživým pohybom za stáleho nahrievania nasadiť trubku až nadoraz, prebytočné lepidlo vytečie cez spoj.
- nastaviť osi kormidiel natočením voči krídlam
- nie je problém nasadiť krídla, trošku ešte prihriať a doladiť.
- kedykoľvek je možné nahriatím spoja za pár minút doladiť, rozobrať.
PS: laminát v pohode znesie pár minút vyše 100 st.C
PS2: mám to už na dvoch lietadlách takto, na jednom (KAPPA) už vyše roka, no problem
Kedysi dávno aj autá, potom všetko možné, potom F3F a teraz F5J
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 564
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20


AD dorovnání průměru zkrácením trubky: ano, jistě že jde průměr takto doladit (sám jsem 10 cm ubíral, samo že ze širšího konce), jenže - vzhledem ke geometrii trubky 30-15-1040 je na změnu průměru o 1mm potřeba uříznout cca 7 cm.... takže bych ji musel zkrátit o 20 čísel, abych dosáhl vn. průměru 27mm, což bohužel při její max. výrobní délce 1040mm znamená, že délka ocasu pak nebude pro větroně o rozpětí 3,6m úplně ideální

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Peter Maňka
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 22
- Obdržená poděkování 0
Pôvodne som pred sezónou chcel prelepiť koreň uhlíkovej trubky tou izolatérskou zrkadlovou tenkou páskou, ale nedostal som sa k tomu, a nič sa nestalo.
Kedysi dávno aj autá, potom všetko možné, potom F3F a teraz F5J
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- Včera 17:22
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (2 Příspěvky)
- Zapomněl jsem zmínit, že bude uplatněno vzájemné měření soutěžícími - tzv....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- Včera 11:19
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.