file Stavba F5j větroně

Více
07. úno 2015 11:13 #14374 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Koukám na stránky Hobby Arény, že se u téhle gondoly povedlo posunout kozlík o 80mm dále od špice oproti původnímu modelu a zároveň zkrátit zadek o 25mm... tak tohle bude ideální kousek pro lehouše ;)
Jak se budu nudit, postavím si ještě jeden extra lehký trup ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. úno 2015 17:12 #14376 od Milan Macinga
Odpověděl Milan Macinga pro téma Stavba F5j větroně
Vyzera to super. Nase 3 trupy si vyzdvihnem v pondelok. Cesta zarubana.. ;) vyzera to luxusne. Ak p. Svoboda zachoval kvalitu bude to VYBORNE! Skoda len ta dlha doba od objednania. Ale darmo. Bol to vyvoj..ten trva..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. úno 2015 10:13 #14378 od Bedřich Koros
Odpověděl Bedřich Koros pro téma Stavba F5j větroně
Ahoj Petře.
Tak trochu mi z Tvého popisu stavby F5J uniklo jakou a od koho jsi použil uhlíkovou trubku na ocas.
Je fakt že nyní mám krásnou gondolu, ale musím ji doplnit trubkou s vnitřním průměrem cca.27,5mm.

Díky za informaci.

BK-HK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. úno 2015 19:39 #14379 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Trubku mi dělal Tomáš Hlavinka. Velmi kvalitně a velmi rychle :) Sice tedy s vnitřním průměrem 30mm, takže je na gondolu "naražená" o kousek dál než bylo původně počítáno a bylo potřeba gondolu v dosedacích partiích lehce upravit a doplnit distanční pásky uhlíku tak, aby trubka sedla i při tomhle průměru byť jinam, než výrobce zamýšlel, ale i přesto bez nějakých zásadních aerodynamických prasáren :) Celou tu anabázi jsem podstoupil proto, že trubku jsem měl dříve jak gondolu a mylně jsem se domníval, že je gondola na větší průměr trubky. A v momentě, kdy gondola došla, už byl na trubce kompletně osazený ocas...
Ale pokud tohle nevíš, na sesazení bys to na první pohled vůbec nepoznal, že je použitý "nesprávný" průměr trubky... jen je s tím víc práce.

Co se týče výroby správného průměru - zkus kontaktovat Tomáše (přispívá tady taky) a domluvit se, jestli má trn i na jiný průměr.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2015 22:25 #14388 od Peter Maňka
Odpověděl Peter Maňka pro téma Stavba F5j větroně
Iba pripomínam, že trubky sú kónické a väčšinou trochu dlhšie. Ak teda je dĺžková rezerva, tak najprv napasujeme trubku na gondolu postupným odrezávaním z hrubšieho konca, až sadne "na chlp. Potom až skrátime tenší koniec na konečnú dĺžku.

Práve som nedávno kompletoval od T.Havlínka hádzadlo a pomerne veľkú vôľu som práve kompenzoval skrátením o cca 6 cm....

PS: niekoľko dní som tiež špekuloval, ako to vymedzím namotaním uhliku a pod., kým som objavil Ameriku... :-)

Kedysi dávno aj autá, potom všetko možné, potom F3F a teraz F5J

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2015 23:08 #14389 od Peter Maňka
Odpověděl Peter Maňka pro téma Stavba F5j větroně
LEPENIE TRUBKY NA GONDOLU - ROZOBERATEĽNE:
Ešte by som si dovolil dať sem jedu vychytávku ako lepiť trubku a gondolu rozoberateľným spojom. Nevymyslel som, len som to okukal z HOKEJA :-) Hokejky existujú aj z vymeniteľnou čepeľou - lepené tavným lepidlom. Keď to vydrží hranie hokeja, tak tie naše "lietajúce hokejky" nemôžu mať problém..... a nemajú :-)

Postup:
- napasovať trubku na gondolu tak akurát, ale nesmie "drhnúť"
- naniesť tavné lepidlo v tenkej vrstve na gondolu, špičkou pištole trpezlivo rozotierať
- nastaviť teplovzdušnú pištoľ na niečo vyše 100 st. a najlepšie nasadiť nástavec na trubky)
- striedavo ohrievať gondolu i trubku až sa lepidlo nataví (spriehľadnie)
- krúživým pohybom za stáleho nahrievania nasadiť trubku až nadoraz, prebytočné lepidlo vytečie cez spoj.
- nastaviť osi kormidiel natočením voči krídlam
- nie je problém nasadiť krídla, trošku ešte prihriať a doladiť.
- kedykoľvek je možné nahriatím spoja za pár minút doladiť, rozobrať.

PS: laminát v pohode znesie pár minút vyše 100 st.C
PS2: mám to už na dvoch lietadlách takto, na jednom (KAPPA) už vyše roka, no problem

Kedysi dávno aj autá, potom všetko možné, potom F3F a teraz F5J
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. úno 2015 06:11 #14390 od Milan Chalupník
Odpověděl Milan Chalupník pro téma Stavba F5j větroně
Stejný princip se používá u lyžařských běžeckých holí u spoje uhlíková trubka-košíček s bodcem. Pokud se hrot bodce otupí (v létě na asfaltu to je brzy), nebo poškodí košíček je výměna bez problému a bývá i častá. Dobrý tip i pro rozebíratelný spoj u trupu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. úno 2015 07:19 - 10. úno 2015 07:34 #14391 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Hele, jen takový dotaz - poněvadž s tavným lepidlem taky lepím kde co (a zažil jsem dost zajímavé situace, kdy jsem takto lepenou věc měl na dovolené v Řecku :whistle: :lol: )... Jaká je pevnost tohoto spoje na dvoudenní soutěži, kdy je 35° ve stínu? Měl bych totiž značné obavy, že to lepidlo změkne natolik, že půjde ocas protočit (ale možná se pletu). Černá uhlíková trubka má po 5 minutách na slunku celkem zajímavou teplotu....

AD dorovnání průměru zkrácením trubky: ano, jistě že jde průměr takto doladit (sám jsem 10 cm ubíral, samo že ze širšího konce), jenže - vzhledem ke geometrii trubky 30-15-1040 je na změnu průměru o 1mm potřeba uříznout cca 7 cm.... takže bych ji musel zkrátit o 20 čísel, abych dosáhl vn. průměru 27mm, což bohužel při její max. výrobní délce 1040mm znamená, že délka ocasu pak nebude pro větroně o rozpětí 3,6m úplně ideální :unsure: ...
Poslední změna: 10. úno 2015 07:34 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. úno 2015 08:05 #14394 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Stavba F5j větroně
ty jsi ale dneska stouravy :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. úno 2015 22:53 #14396 od Peter Maňka
Odpověděl Peter Maňka pro téma Stavba F5j větroně
No Kappa má celú sezónu za sebou, nikdy to nepovolilo, ale zase medzi kolami som to nosil do tieňa...... Na druhej strane sa mi 2x odlepil držiak serva od trupu, pôvodne lepený sekunďákom, potom epoxidom.... oboje povolilo.... Riešenie ala Stork - šróbiky je istota... Zapichovanie má svoje následky.

Pôvodne som pred sezónou chcel prelepiť koreň uhlíkovej trubky tou izolatérskou zrkadlovou tenkou páskou, ale nedostal som sa k tomu, a nič sa nestalo.

Kedysi dávno aj autá, potom všetko možné, potom F3F a teraz F5J

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.004 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám