file Stavba F5j větroně

Více
23. pro 2014 15:33 - 23. pro 2014 15:37 #14198 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně

Petr Koláska napsal: Hmmm, to vypadá zajímavě.... když se to potáhne uhlíkovým plátnem 10g, pásnice z jednosměrky.... fakt by mě zajímalo, kolik by to vážilo hotové (váha jádra je sice pěkná věc, ale netroufám si odhadovat, kolik to nabere laminací).

Takže mi vrtá hlavou, kde je problém...

Dejme tomu, že se dá vakuovkou udělat lehčí ocas. Proč má tedy většina modelů typu AVA, Maxa, Supra apod. ocasky většinou konstrukční? :S Výškovka Maxy 4e váží 34g, když by šla udělat lehčí, proč by proboha letadlu za 60 tisíc dávali záměrně těžší ocas?

Na druhou stranu není nikde dáno, že sériový výrobci produkují vždy to nejlepší, ale prostě mě tenhle kontrast jen zaujal - opravdu jsme my šikovní čeští modeláři schopni dělat to lépe? (pokud jo, tím líp :) Výškovku mám na dvou šroubech, rád ji časem prohodím za lehčí :) )


Ultralehké verze (třeba Xplorer Primože Riznera) právě běžně mají vakuovanou VOP místo kompozitu - vychází to lehčí proti klasickému sendviči do formy a podobně jako konstrukční. Viz třeba foto plus.google.com/photos/10996013709340916...09960137093409168690

Výrobci se zvolna ty lehké verze ocasek i z kompozitu učí, třeba na Pike Perfection už v druhé půlce sezóny byla kompozitová VOP s podobnou hmotností k dispozici, ale asi to není triviální. Ad Supra/Maxa - ono to asi bude dost o tom, že ukrajinci mají tu "volňáskářskou" konstrukční variantu hodně zažitou, tak pro ně bylo logickou volbou asi právě toto...
Poslední změna: 23. pro 2014 15:37 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. pro 2014 17:52 - 23. pro 2014 17:56 #14199 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Stavba F5j větroně

Ultralehké verze (třeba Xplorer Primože Riznera) právě běžně mají vakuovanou VOP místo kompozitu - vychází to lehčí proti klasickému sendviči do formy a podobně jako konstrukční.



Jen pro doplnění. Ono je to pořád do formy, jen jádro, třeba z conticelu, je z cnc, tak tam přesně pasuje. M.
Přílohy:
Poslední změna: 23. pro 2014 17:56 uživatelem Michal Cink.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. pro 2014 18:03 #14200 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně
Já mám dojem, že dost těchto VOP je opravdu klasická "vakuovka". To, co popisuješ, je až "další level" s ohledem na sériovou výrobu, vím že o možnosti dělat jádra na CNC a pak do formy se na akcích mluvilo, ale určitě se vyskytly i díly dělané postupy vyloženě "domácímí" a to i u ne právě druhořadých pilotů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. pro 2014 20:18 - 25. pro 2014 13:21 #14201 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Stavba F5j větroně
No může to tak i být. Stálo by to asi za bližší prohlídku. :) Ale spíš myslím, že je to podobné tomu, jak jsi psal o Maxovi a op z lišt. Mám totiž za to, že větší výrobci leštěnek mají spíš cnc, než drát napnutý v rámu. Ale to není asi na výsledku tak podstatné , rozdíl na výrobku a funkci nebude zas tak moc odlišný. B) M.
Poslední změna: 25. pro 2014 13:21 uživatelem Michal Cink. Důvod: prawopiss

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. pro 2014 11:53 #14212 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Tak jsem si k vánocům nadělil další elektronickou hovadinku do kabiny ;) je dobré mít přehled o stavu baterií i na zemi. Přenos celkového napětí na baterii a napětí nejvybitějšího článku. Použitelné je to i samostatně jako polní měřák baterek.






Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. pro 2014 13:47 #14215 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Stavba F5j větroně
huste,co do te tvoji RC soupravy vse dokazes naroubovat :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. pro 2014 17:24 #14216 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
To víš, já věděl, proč si ji kupuju :P Jinak fakt, že mi tyhle hodnoty po cvaknutí jedním z přepínačů vysílačka přežvatlá nahlas, abych se na displej vůbec nemusel dívat, už je jen třešnička na dortu.

Jen teda začínám mít pocit, že i v téhle gondole by mohlo být o kousek víc místa :lol: :lol:

Co mě ale pěkně vypeklo, je počasí.... když bylo celkem slušně, byl kalendář totálně nacvakaný předvánočníma akcema a teď když mám 14 dní jakš takš volno, tak začne mrznout, sněžit.... takže zálet hold až příští rok. :whistle:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. led 2015 18:27 #14219 od Petr Kurjan
Odpověděl Petr Kurjan pro téma Stavba F5j větroně
Tak nezapomeň oznámit termín záletu. Chci u toho být! :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. led 2015 16:25 #14224 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Neboj, budeš první, kdo bude znát termín :)

Zatím si hraju s elektronikou.... No a protože se mi nelíbilo zobrazení hodnot na displeji, trochu jsem se zaučil v LUA scriptech a využil další možnosti softwaru vysílače - tedy moci si upravit informace zobrazované na displeji podle svého.... Hned je to přehlednější ;)


Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. led 2015 21:12 #14225 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Na jakém vysílači tohle jde dělat?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.712 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám