file Stavba F5j větroně

Více
15. pro 2014 06:15 - 15. pro 2014 06:20 #14143 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně

Bedřich Koros napsal: Díky Tomáši.
Myslím že gondoly jsou pěkné ale já počítám s křídlem šroubovaným na gondolu nahoře se
středovým centrolplánem - jeví se mi to tak na výrobu vákuováním přijatelnější. Hloubkou profilu se také dostávám přes možnosti těch gondol.
.


Sám za sebe říkám, že éro s dvoudílným křídlem je na výrobu jednodušší! Odpadá spasovávání křídla s gondolou, lepení destiček s matičkama do gondoly, pouzder pro šrouby a svrtávání středu, navíc je potřeba vyrobit spojky ucho/střed a k nim i zase pouzdra. Je potřeba si pohlídat mnohem více věcí. Hmotnosti posunují od středu k uším a to není rozhodně dobře

U dvoudílného je nejvíce namáhané místo rovnou vyztužené tou spojkou. Z formy vypadne hotový díl na který již není potřeba chytat. Díry pro spojky se totiž vrtají přes formu před vytažením výrobku. Do jádra se pak zalepí pouzdra místo čtyř jen dvě. Spojku tvoří uhlíková kulatina 10x300. Nevýhoda, je že dvoudílné zabírá více místa při přepravě.
Univerzálnost není moc velká - to je pravda, ale je otázkou jestli dělat gondolu pro sebe na odladěné éro, nebo tak aby to pasovalo i případným zájemcům o domácí stavbu..
Poslední změna: 15. pro 2014 06:20 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2014 06:40 - 15. pro 2014 06:57 #14144 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně

Petr Koláska napsal: Já osobně, pokud bych stavěl další letadlo, vzal tu gondolu od Tomáše, centrální část vyřízl a dosedací plochu pro cetroplán dolaminoval. Přijde mi to jednodušší než vyrábět celou gondolu. Druhá věc ovšem je, že tyhle gondoly bez kozlíku mají lehkou nevýhodu v nebezpečně nízko uloženém křídle. Zapomenout včas zavřít klapky může znamenat krásně vyčesané převody (případně ulámané vidličky, vytrhaná serva a podobně). Sice při dostatečném dimenzování se to dá tak trochu na hraně pravidel použít jako brzdící element (drhnutí klapkama o zem umí letadlo pěkně zpomalit), ale je to jen pro silné nátury :) Tohle se ale týká jen soutěžního nasazení a lítání na ostří nože, pro rekreační použití je to asi celkem nepodstatné (prostě ty klapky včas zavřu).
.


jednu moji nepodařenou gondolu si kamoš předělává na systém "křídlo z vrchu" třeba mi pak půjčí formu a 2-3 bych mohl pro případné zájemce udělat. Otevřené klapky pod profilem trupu zas takový problém nejsou!! Všechny F3J i F3B éra kromě Supry/Maxy mají otevřené klapky níž než je spodní hrana trupu. Navíc i u těchto dvou éro není křídlo na kozlíku kvůli servům, ale kvůli interferencím mezi trupem a křídlem. Osobně jsem nikdy neviděl vytrhaná serva a vidličky kvůli nezavření klapky spíš se vždy ohne táhlo. Po novém roce snad začne frézování forem na mé první F3J a i zde budou klapky mnohem níž než je spodní hrana trupu. Gondola bude velice štíhlá pro 2S LiFe + HV serva a paradoxně třídílné křídlo.
Poslední změna: 15. pro 2014 06:57 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2014 07:07 - 15. pro 2014 07:07 #14145 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně

Michal Cink napsal:

V příloze posílám fotky gondolek které používáme pro eroplány o rozpětí 3,4 až 4m.


Ahojte.
Koukal jsem na ty Bohoušovy gondoly, ale není to zrovna elegance podle mého gusta. Určitě bych ale přivítal nějaký bližší popis, co se týká rozměrů.., je to možné? :) M.


Ani mě se gondoly od pana Reicharda moc nelíbí a co slyším z okolí tak nejsem sám, ovšem jako výrobce modelů a osoba má u mě velké uznání a obdiv!!! Určitě to není lehké v dnešní době produkovat a hlavně úspěšně prodávat. Proti gustu žádný..... s tím plně souhlasím, každému se líbí a koupí něco jiného, otázkou je jestli, když bude model navíc i elegantní a hezký nekoupí jej ještě více lidí??
Poslední změna: 15. pro 2014 07:07 uživatelem Tomáš Hlavinka.
Poděkovali: Pavel Kovařík

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2014 09:17 #14146 od Bohuslav Reichard
Odpověděl Bohuslav Reichard pro téma Stavba F5j větroně
Posílám slíbené míry: 23x12mm-to jsou vnitřní průměry a délku mám 1100mm(trubky.Váha trubky je 40g.V každé gondolce jsou už zalaminované matice, ve všech stejně,takže jsou volně zaměnitelné.Lože křídla svírá s vrchní stranou trubky úhel 1,5 st..To, že je na spodní gondolce porušená "čistá linie" je proto,že v tom místě budou serva pro kormidla a potřebuji aby se lanka moc nedotýkala trupu.Proto je taky nahoře naznačena druhá kabinka.Ono totiž do trupu á lá násada na koště se serva která tam chci dát nevejdou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2014 14:45 - 15. pro 2014 14:49 #14150 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Stavba F5j větroně

[Ani mě se gondoly od pana Reicharda moc nelíbí a co slyším z okolí tak nejsem sám, ovšem jako výrobce modelů a osoba má u mě velké uznání a obdiv!!! Určitě to není lehké v dnešní době produkovat a hlavně úspěšně prodávat. Proti gustu žádný..... s tím plně souhlasím, každému se líbí a koupí něco jiného, otázkou je jestli, když bude model navíc i elegantní a hezký nekoupí jej ještě více lidí?



To se už ale s tou elegancí, dostáváš Tomáši na tenký led hodnocení třeba krasobruslení. :) Pro výrobce modelů nejdůležitější je stejně nakonec to, co si přeje zákazník.
Poslední změna: 15. pro 2014 14:49 uživatelem Michal Cink.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2014 19:40 #14151 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně

Michal Cink napsal:

[Ani mě se gondoly od pana Reicharda moc nelíbí a co slyším z okolí tak nejsem sám, ovšem jako výrobce modelů a osoba má u mě velké uznání a obdiv!!! Určitě to není lehké v dnešní době produkovat a hlavně úspěšně prodávat. Proti gustu žádný..... s tím plně souhlasím, každému se líbí a koupí něco jiného, otázkou je jestli, když bude model navíc i elegantní a hezký nekoupí jej ještě více lidí?



To se už ale s tou elegancí, dostáváš Tomáši na tenký led hodnocení třeba krasobruslení. :) Pro výrobce modelů nejdůležitější je stejně nakonec to, co si přeje zákazník.


ano, přesně tak!! Znám jednoho jediného výrobce, který dělá co si přeje zákazník (rozumný) a to je pan Patrik Heinrich

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2014 07:51 #14152 od David Hromka
Odpověděl David Hromka pro téma Stavba F5j větroně
Ahoj,
Tomáši omlouvám se, ale je toto příliš tvrdé hodnocení! Neznám těl ani tvůj příběh, ale pochybuji, že jsi vyzkoušel všechny výrobce, abys toto mohl napsat.

Já těch výrobců znám vícero a nebudu jmenovat, protože bych urazil ostatní, se kterými jsem nehovořil.

David
PS: Zrovna pan Reichard a ještě jeden, z hlavy to nedám, tak se snaží alespoň pomoci. Za mě má pan Reichard palec nahoře!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2014 08:41 - 16. pro 2014 09:10 #14153 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně

David Hromka napsal: Ahoj,
Tomáši omlouvám se, ale je toto příliš tvrdé hodnocení! Neznám těl ani tvůj příběh, ale pochybuji, že jsi vyzkoušel všechny výrobce, abys toto mohl napsat.

Já těch výrobců znám vícero a nebudu jmenovat, protože bych urazil ostatní, se kterými jsem nehovořil.

David
PS: Zrovna pan Reichard a ještě jeden, z hlavy to nedám, tak se snaží alespoň pomoci. Za mě má pan Reichard palec nahoře!


Davide přečti si to ještě jednou nebo raději dvakrát...
napsal jsem, že já znám pouze jednoho jediného výrobce, který slyší hlas lidu, né že ze všech co existují je Heinrich jediný!!!
Rozhodně jsem všechny nevyzkoušel a rozhodně to v plánu nemám. Z těch co znám já je Heinrich jediný, to je vše co jsem chtěl napsat!! I u mě má B. Reichard palec nahoru viz předchozí příspěvky!! Ze své strany tuto diskusi ukončuji, protože se to začíná směřovat jiným směrem, než je původní téma. Nerad bych, aby ze stoupáku stala žumpa typu Rcmanie.
Navíc mě vždy fascinuje, že když se diskutuje na nějaké odbornější téma, výrobu technologii, postupy atd. Diskutují 3-4lidi jakmile se diskuse stočí do fáze politické, tak se objevují další a další o kterých doteď slyšet nebylo...
Poslední změna: 16. pro 2014 09:10 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. pro 2014 08:28 #14159 od Bedřich Koros
Odpověděl Bedřich Koros pro téma Stavba F5j větroně
Dívám se na fotografie gondol Reichard a ta druhá od shora mi připadá s nejdelším "čumákem" před kozlíkem. Mohl bych vědět kolik to je a jaký je průměr pro motorovou přepážku?

Díky BKHK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. pro 2014 12:38 #14160 od David Hromka
Odpověděl David Hromka pro téma Stavba F5j větroně
[/quote] Z těch co znám já je Heinrich jediný, to je vše co jsem chtěl napsat!!


Pak se omlouvám, nečetl jsem to pořádně.

David

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.481 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám