- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 1
Stavba F5j větroně
- Milan Macinga
-
- Offline
- Začátečník
-
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Na dovazenie OK. Ale je to pre ine ako ultralahky planovany F5J sperk. Lietat to s tymto urcite bude.
Skus este zvazit predlzenie gondoly...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Milan Macinga napsal: Ufff tak to si si vybral. Toto ma kamarat v Pike Superior 2.5kg a ide to hore ako raketa. Za 25s je na 280m s 3s. ak da 4s tak je tam za 18 sekund
. toto je kombinacia pohonu pre minule pravidla lietania.
Na dovazenie OK. Ale je to pre ine ako ultralahky planovany F5J sperk. Lietat to s tymto urcite bude.
Skus este zvazit predlzenie gondoly...
Neboj, křivka plynu bude končit někde na 50%
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Kopecký
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 245
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Stojim pred stejnym problemem, budu stehovat serva z ocasu za motor.
Samotne tahlo bych si radeji netroufl, kvuli (asi) nedostatcne tuhosti pri prenosu tlakove sily. Radeji pujde do plastove trubky.
Inspiraci jsem nasel na www.fvk.de/Supra.html
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Angličani (Hyperflight) prodávají i speciální 1,5 uhlíkové táhla v bovdenech, které mají zevnitř teflonovou vrstvu . Tam to bude s ohybem ve vztahu k tření asi o něco veselejší. Ale dá se to v pohodě zvládnout i s běžnými materiály
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Natolik jsem si u Daidala zvykl na "výškoměrové okénko", že jsem si ho zrealizoval i tady - i s uchycením výškoměru pod okénkem, do kterého se pouze volně nasune. Neustále otvírat kabinku jen proto, abych zjistil výšku, zejména při tréningu, je otrava
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Pro sichr jsem přihodil i pár chladících otvorů (ne že by byly nějak extra potřeba, ale každé chlazení je lepší než žádné a ono je to v tom trupu dost nacpané) a samozřejmě zámek kabinky a-la uhlíková tyčka - manévry s lepící páskou taky moc nemusím
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
A ještě přihodím umístění antén - fousy jsou v ochranné bužírce a koukají s trupu ven do stran a šikmo dolů hned za kabinkou.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2068
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
"Pro usnadnění počáteční technické přejímky musí být všechny AMRT snadno demontovatelné pro umožnění kontroly.
Připojení AMRT k signálu z přijímače musí být snadno přístupné, aby pořadatel měl kdykoliv během závodu možnost instalace kontrolního AMRT pomocí Y kabelu."
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bedřich Koros
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 77
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 2
Ale jelikož cítím už čas abych také něco začal pokud chci pro sezonu 2015 něco vyrobit (ale já budu vákuovat protože konstrkční moc neumím) můžete mi poradit kde sehnat dobrou gondolu a trubku (tj.dobrou a skorem zadarmo-to má být žert) nejlépe na profil centroplánu AG40 při použití normálního motoru myslím, že bude stačit v pohodě Hyperion GS 3014-3020 a to ještě s dosti malou vrtulí a regl tak 40-50 A.
Díky -zdravím Béda.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Petr Dušek napsal: Když vidím kabely od výškoměru a přijímač ukrytý kdesi v podpalubí... dovolím si krátce ocitovat z pravidel:
"Pro usnadnění počáteční technické přejímky musí být všechny AMRT snadno demontovatelné pro umožnění kontroly.
Připojení AMRT k signálu z přijímače musí být snadno přístupné, aby pořadatel měl kdykoliv během závodu možnost instalace kontrolního AMRT pomocí Y kabelu."
Petře, neboj, ono to tak nevypadá, ale já na spoustu věcí myslím dopředu, aniž by to byl původní záměr
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
![:cheer: :cheer:](/media/kunena/emoticons/cheerful.png)
Výškoměr je do přijímače zapojen přes S-BUS dekodér a asi 5cm prolužovací kablík. Spojka výškoměr-prodlužka, stejně jako spojka výškoměr-regulátor, jsou "uskladněny" ve volném prostoru pod zátěžovou trubkou, odkud jdou pohodlně vytáhnout a rozpojit. A samozřejmě sem lze napíchnout i kontrolní Y kabel s kontrolním výškoměrem.
(Kam ho v tom letadle dají v případě, že budou chtít kontrolovat za letu, už pravidla ale neřeší, všimli jste si?
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Tenhle systém tam není primárně kvůli kontrolám, ale proto, aby šlo rychle a bez problémů prohazovat výškoměr mezi RCEV a F5J a zároveň šlo s oběma letadly lítat i bez výškoměru. K přijímači se při tom vůbec dostat nepotřebuji. Ale pokud by jej přeci jen někdo chtěl mermomocí vidět, stačí povolit zbylé 2 šrouby serv (případně i 3 šrouby držící zátěžovou trubku, ale to není pro přístup k přijímači nutné), serva (případně i trubku) vyndat a přijímač může volně ven. Toto je otázka cca. 10 minut i se zpětnou montáží, a předpokládám, že k přijímači zase tak často nepolezu
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Napájení přijímače je samozřejmě vedeno mimo výškoměr - pro inspiraci sem můžu hodit schéma elektroinstalace.
Ale ponouknul jsi mě tím k jistému zlepšení - ty průhledné pásky nahradím otočnými západkami nebo pružnými příchytkami tak, abych mohl výškoměr vyndat z letadla i bez použití nářadí (tzn. šroubováku) v horizontu zhruba 10 vteřin
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
EDIT - tak, tady přihazuju to schéma elektriky
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
běžný stav s výškoměrem:
plus schéma bez výškoměru (po odpojení):
a s kontrolním výškoměrem zapojeným na Y kabelu:
P.S. - ty odbočky napájecích větví u přijímače jsou z důvodu rozložení protékajícího proudu na více konektorů
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
-
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
-
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
-
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
-
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
-
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.