- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Stavba F5j větroně
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bohumil Janák
-
- Offline
- Pokročilý
-
Tak si myslím,že proto ty panty ve spod.Chystám si nové křídla,tak zvažuji varianty.
Bob
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Jinak, nedávno jsem zahlédl jedno moc zajímavé řešení pantu - pomocí uhlíkové trubky o stejné síle jako je síla profilu v místě pantu. Trubka tak zároveň funguje jako osa i jako zavětrování. Sice pokud není profil stejně silný po celé délce pantu, je potřeba vyrobit speciálně konickou trubku na míru (což je důvod, proč jsem to nepoužil), ale líbilo se mi to - žádná škvíra, tuhý pant a osa otáčení pěkně uprostřed... Zkusím to někde najít na fotce.
Edit: přibližně nejak takhle to bylo řešeno - trubka se točí spolu s klapkou a v místě pantů směrem ke křídlu je prořezaná tak, aby se pant mohl pohybovat:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal Cink
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
já zase slyšel, že se panty dávají dospod kvůli obtékání. Štěrbina nahoře, je udajně menší zlo než dole. Z výrobního hlediska je to určitě taky trochu jednodušší.
Mechanicky, třeba při použití náhonu RDS je uplně jedno, jestli nahoře či dole. Při použití táhel bych se držel systému pantů - balančky nahoře, klapky dole.
Ten "pant s trubkou" je fajn. V principu to ale není nic jiného než vybrošená "náběžka" na klapce. Nejvíc se to používá u maket na klapce sop. Na křídlech spíš vyjmečně je to docela pracné. Měl to takhle kamarád na duodiscusovi a vypadalo to super.
M.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal Cink
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Gondola včera vyrazila na cestu z Havlíčkova Brodu ke mě, takže v nejbližší době se opět posuneme o kousek dále - a konečně snad rozseknu to dilema táhla vs. lanka.... oboje mám připraveno - táhla jsou z dutých CF trubiček 2x1mm (jednak jsou lehčí než plné 2mm kulatiny a jednak se na nich dá udělat spoj vlepením 1mm tyčky dovnitř). Dva kusy táhel v bovdenové trubičce o délce 1,5m váží 24g.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2089
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 76
Jen si nejsem jist viditelností těch černých konců... proti obloze možná, ale v malé výšce proti horizontu nebo stromům?? Jak jsem to letos okukoval, tak bílé nebo žluté konce křídel byly jednoznačně nejlíp vidět.
Máš už změřeno jaká je délka gondoly - od náběžky po motorovou přepážku?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Petr Dušek napsal: Petře neboj, další křídlo uděláš o 100g lehčí
Pod kilo a půl bych to chtěl pokud možno udržet (včetně baterií), ale když se to o pár desítek gramů nepovede, věšet se kvůli toho nebudu
Zatím to vypadá asi takhle:
Křídlo: 844g (vč. serv a bižuterie)
SOP a VOP: 71g
Trubka a kozlík: 55g
Táhla: 20g
Gondola: cca 120g
Serva SOP a VOP: 32g
Celkem: 1142g
(heh, teď jsem koukal, AVA Pro-e je jen o 63g lehčí a to prosím bez serv + nemá křidélka ani klapky
Když budu počítat nějakou standardní váhu motoru okolo 130g + regl cca 40g, jsme někde na 1312g.
Příjímač 16g, S-bus dekodér 5g, výškoměr 8g, Ubec 18g = celkem 1359g. Na baterii, vrtuli, kužel, přepážky a kabeláž zbývá cca 140g. Uff, no, nebude to jednoduchý
Otázkou je, co na tyhle počty řekne vyvážení letadla....
Gondola má od kozlíku po špici 365mm (celková délka 640mm, kozlík 145mm, zadní část 130mm, zbytek je osazení pro ocasní trubku)
Kolik bude přesně od motorové přepážky k náběžce ještě nevím, gondola je zatím v balíku na cestách
Černé konce jsou opravdu hlavně kvůli viditelnosti vůči obloze - sice byly ještě shora doplněny bílým pruhem, ovšem dost možná přibude i jeho podstatně širší oranžově-reflexní bráška na úplné špičce - ta viditelnost proti horizontu je pravda dobrá připomínka a přiznám se, že jsem na možnost koukat na letadlo shora proti stromům tak trochu pozapoměl
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - přeložená májová Vysočina 13. a 14.9. 2025 (8 Příspěvky)
- Pro pořádek hlásím, že naši květnovou, dvakrát přeloženou soutěž č. 723 rušíme bez...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Hloušek
- Dnes 20:02
-
-
-
- Vysilač (2 Příspěvky)
- Tak na okraj - Hitec Optima fungovat s FrSky (a dalšími OpenTX/ETHOS alternativami) může. Musí...
- v Letecké kategorie / F3K
- od Tomas Hruby
- 08. říj 2025 06:50
-
-
-
- Podzimní F5J Trnávka (2 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V sobotu jsme na Trnávce Zakončili letošní sezónu kategorie F5J v ČR. Ranní...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 09:01
-
-
-
- Ostravský nakladač 2025 (9 Příspěvky)
- Dobrý den všem. V neděli se nám podařilo odlétat poslední letošní soutěž RCEV, ze...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Kamil Kičmer
- 06. říj 2025 06:36
-
-
-
- RCEV Chomutov 4.10.2025 (3 Příspěvky)
- Soutěž RCEV plánovaná na zítra, je zrušena. Po dohodě s pár statečnými přihlášenými,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Radek Novotny
- 03. říj 2025 16:21
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

