- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Stavba F5j větroně
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bohumil Janák
-
- Offline
- Pokročilý
-
Tak si myslím,že proto ty panty ve spod.Chystám si nové křídla,tak zvažuji varianty.
Bob
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Jinak, nedávno jsem zahlédl jedno moc zajímavé řešení pantu - pomocí uhlíkové trubky o stejné síle jako je síla profilu v místě pantu. Trubka tak zároveň funguje jako osa i jako zavětrování. Sice pokud není profil stejně silný po celé délce pantu, je potřeba vyrobit speciálně konickou trubku na míru (což je důvod, proč jsem to nepoužil), ale líbilo se mi to - žádná škvíra, tuhý pant a osa otáčení pěkně uprostřed... Zkusím to někde najít na fotce.
Edit: přibližně nejak takhle to bylo řešeno - trubka se točí spolu s klapkou a v místě pantů směrem ke křídlu je prořezaná tak, aby se pant mohl pohybovat:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal Cink
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
já zase slyšel, že se panty dávají dospod kvůli obtékání. Štěrbina nahoře, je udajně menší zlo než dole. Z výrobního hlediska je to určitě taky trochu jednodušší.
Mechanicky, třeba při použití náhonu RDS je uplně jedno, jestli nahoře či dole. Při použití táhel bych se držel systému pantů - balančky nahoře, klapky dole.
Ten "pant s trubkou" je fajn. V principu to ale není nic jiného než vybrošená "náběžka" na klapce. Nejvíc se to používá u maket na klapce sop. Na křídlech spíš vyjmečně je to docela pracné. Měl to takhle kamarád na duodiscusovi a vypadalo to super.
M.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal Cink
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
![:angry: :angry:](/media/kunena/emoticons/angry.png)
Gondola včera vyrazila na cestu z Havlíčkova Brodu ke mě, takže v nejbližší době se opět posuneme o kousek dále - a konečně snad rozseknu to dilema táhla vs. lanka.... oboje mám připraveno - táhla jsou z dutých CF trubiček 2x1mm (jednak jsou lehčí než plné 2mm kulatiny a jednak se na nich dá udělat spoj vlepením 1mm tyčky dovnitř). Dva kusy táhel v bovdenové trubičce o délce 1,5m váží 24g.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2068
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Jen si nejsem jist viditelností těch černých konců... proti obloze možná, ale v malé výšce proti horizontu nebo stromům?? Jak jsem to letos okukoval, tak bílé nebo žluté konce křídel byly jednoznačně nejlíp vidět.
Máš už změřeno jaká je délka gondoly - od náběžky po motorovou přepážku?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Petr Dušek napsal: Petře neboj, další křídlo uděláš o 100g lehčí
![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Pod kilo a půl bych to chtěl pokud možno udržet (včetně baterií), ale když se to o pár desítek gramů nepovede, věšet se kvůli toho nebudu
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Zatím to vypadá asi takhle:
Křídlo: 844g (vč. serv a bižuterie)
SOP a VOP: 71g
Trubka a kozlík: 55g
Táhla: 20g
Gondola: cca 120g
Serva SOP a VOP: 32g
Celkem: 1142g
(heh, teď jsem koukal, AVA Pro-e je jen o 63g lehčí a to prosím bez serv + nemá křidélka ani klapky
![:lol: :lol:](/media/kunena/emoticons/grin.png)
Když budu počítat nějakou standardní váhu motoru okolo 130g + regl cca 40g, jsme někde na 1312g.
Příjímač 16g, S-bus dekodér 5g, výškoměr 8g, Ubec 18g = celkem 1359g. Na baterii, vrtuli, kužel, přepážky a kabeláž zbývá cca 140g. Uff, no, nebude to jednoduchý
![:whistle: :whistle:](/media/kunena/emoticons/whistling.png)
![:unsure: :unsure:](/media/kunena/emoticons/unsure.png)
![:lol: :lol:](/media/kunena/emoticons/grin.png)
Otázkou je, co na tyhle počty řekne vyvážení letadla....
Gondola má od kozlíku po špici 365mm (celková délka 640mm, kozlík 145mm, zadní část 130mm, zbytek je osazení pro ocasní trubku)
Kolik bude přesně od motorové přepážky k náběžce ještě nevím, gondola je zatím v balíku na cestách
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Černé konce jsou opravdu hlavně kvůli viditelnosti vůči obloze - sice byly ještě shora doplněny bílým pruhem, ovšem dost možná přibude i jeho podstatně širší oranžově-reflexní bráška na úplné špičce - ta viditelnost proti horizontu je pravda dobrá připomínka a přiznám se, že jsem na možnost koukat na letadlo shora proti stromům tak trochu pozapoměl
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
-
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
-
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
-
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
-
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
-
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.