- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Stavba F5j větroně
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bohumil Janák
- Offline
- Pokročilý
Tak si myslím,že proto ty panty ve spod.Chystám si nové křídla,tak zvažuji varianty.
Bob
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Jinak, nedávno jsem zahlédl jedno moc zajímavé řešení pantu - pomocí uhlíkové trubky o stejné síle jako je síla profilu v místě pantu. Trubka tak zároveň funguje jako osa i jako zavětrování. Sice pokud není profil stejně silný po celé délce pantu, je potřeba vyrobit speciálně konickou trubku na míru (což je důvod, proč jsem to nepoužil), ale líbilo se mi to - žádná škvíra, tuhý pant a osa otáčení pěkně uprostřed... Zkusím to někde najít na fotce.
Edit: přibližně nejak takhle to bylo řešeno - trubka se točí spolu s klapkou a v místě pantů směrem ke křídlu je prořezaná tak, aby se pant mohl pohybovat:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal Cink
- Offline
- Pokročilejší začátečník
já zase slyšel, že se panty dávají dospod kvůli obtékání. Štěrbina nahoře, je udajně menší zlo než dole. Z výrobního hlediska je to určitě taky trochu jednodušší.
Mechanicky, třeba při použití náhonu RDS je uplně jedno, jestli nahoře či dole. Při použití táhel bych se držel systému pantů - balančky nahoře, klapky dole.
Ten "pant s trubkou" je fajn. V principu to ale není nic jiného než vybrošená "náběžka" na klapce. Nejvíc se to používá u maket na klapce sop. Na křídlech spíš vyjmečně je to docela pracné. Měl to takhle kamarád na duodiscusovi a vypadalo to super.
M.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal Cink
- Offline
- Pokročilejší začátečník
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Gondola včera vyrazila na cestu z Havlíčkova Brodu ke mě, takže v nejbližší době se opět posuneme o kousek dále - a konečně snad rozseknu to dilema táhla vs. lanka.... oboje mám připraveno - táhla jsou z dutých CF trubiček 2x1mm (jednak jsou lehčí než plné 2mm kulatiny a jednak se na nich dá udělat spoj vlepením 1mm tyčky dovnitř). Dva kusy táhel v bovdenové trubičce o délce 1,5m váží 24g.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Jen si nejsem jist viditelností těch černých konců... proti obloze možná, ale v malé výšce proti horizontu nebo stromům?? Jak jsem to letos okukoval, tak bílé nebo žluté konce křídel byly jednoznačně nejlíp vidět.
Máš už změřeno jaká je délka gondoly - od náběžky po motorovou přepážku?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Petr Dušek napsal: Petře neboj, další křídlo uděláš o 100g lehčí
Optimistiský náhled, jen co je pravda - já bych si sám sobě zase tak nevěřil Ne, sranda, nějaké rezervy pro další extrémní odlehčování tam samozřejmě jsou - když by se vyhodily 2 serva (- 32g), kabeláž k nim (-10g) a příslušná bižuterie (-10g), tak by to hned bylo veselejší. A docela dost to nabralo tou konstrukcí odtokovky - hold cena za pevnost a naprostou rovnost odtokové hrany. Pár gramíků dolů by šlo srazit i D-boxem z balsy 1mm (místo 1,5mm).
Pod kilo a půl bych to chtěl pokud možno udržet (včetně baterií), ale když se to o pár desítek gramů nepovede, věšet se kvůli toho nebudu
Zatím to vypadá asi takhle:
Křídlo: 844g (vč. serv a bižuterie)
SOP a VOP: 71g
Trubka a kozlík: 55g
Táhla: 20g
Gondola: cca 120g
Serva SOP a VOP: 32g
Celkem: 1142g
(heh, teď jsem koukal, AVA Pro-e je jen o 63g lehčí a to prosím bez serv + nemá křidélka ani klapky i když, zase má navíc 30 cm v rozpětí, já vím..... )
Když budu počítat nějakou standardní váhu motoru okolo 130g + regl cca 40g, jsme někde na 1312g.
Příjímač 16g, S-bus dekodér 5g, výškoměr 8g, Ubec 18g = celkem 1359g. Na baterii, vrtuli, kužel, přepážky a kabeláž zbývá cca 140g. Uff, no, nebude to jednoduchý Mám tady jeden dvoučlánek s váhou 53g..... že by?
Otázkou je, co na tyhle počty řekne vyvážení letadla....
Gondola má od kozlíku po špici 365mm (celková délka 640mm, kozlík 145mm, zadní část 130mm, zbytek je osazení pro ocasní trubku)
Kolik bude přesně od motorové přepážky k náběžce ještě nevím, gondola je zatím v balíku na cestách , ale odhadem a pohledem do plánů něco okolo 270-280mm. Vzdálenost přepážka - těžiště se tak bude pohybovat okolo 360-370 mm. Snad to bude dost na nějaké rozumné dovážení...
Černé konce jsou opravdu hlavně kvůli viditelnosti vůči obloze - sice byly ještě shora doplněny bílým pruhem, ovšem dost možná přibude i jeho podstatně širší oranžově-reflexní bráška na úplné špičce - ta viditelnost proti horizontu je pravda dobrá připomínka a přiznám se, že jsem na možnost koukat na letadlo shora proti stromům tak trochu pozapoměl . To už jsou ale jen kosmetické úpravy
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- 20. lis 2024 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.