file Stavba F5j větroně

Více
22. říj 2014 09:21 #13769 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Největší problém 6serv. křídla bude správné, ale opravdu správné nastavení diferenciací a přesné
spolupráce Ail+Flap v dalších mixech. Drsná kombinace je Vixen od Jirky Baudise. 6klapek + motýl!!!


Trubka není problém i pro případné další zájemce, existuje více odzkoušených variant z UD tkaniny, BIaxiálu,
SpreadTow. více kdyžtak po mailu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2014 06:58 #13770 od paulo
Odpověděl paulo pro téma Stavba F5j větroně
OT: Nechcem spamovat toto vlakno, ale vsimol som si tu novu verziu vakuovky Dogma, chcel by som preto laskavo poprosit jej konstruktera ci by mi mohol napisat na pavolpavlik(zavinac)gmail.com, velmi by mi pomohlo ak by mi odpovedal na par otazok. Vopred dakujem!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2014 07:06 - 23. říj 2014 07:22 #13771 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně

Tomáš Hlavinka napsal: Největší problém 6serv. křídla bude správné, ale opravdu správné nastavení diferenciací a přesné
spolupráce Ail+Flap v dalších mixech.


No, zatím to mám nahozené jen tak nahrubo a můžu říct, že to bude fakt ladění nadlouho. Už teď to vypadá hrůzostrašně :woohoo: Ale to je přesně to, co mě na tom bude bavit - hrát si s tím nastavováním a zkoušet, co a jak bude působit na letový projev ;)





A to ještě díky bohu za openTX a možnost nastavení a simulace všech výstupů, logických spínačů a globálních proměnných na PC tak říkajíc nanečisto - dělat to jen ve vysílači by bylo na hooodně večerů.
Přílohy:
Poslední změna: 23. říj 2014 07:22 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2014 08:03 #13772 od Alois Hrabáček
Odpověděl Alois Hrabáček pro téma Stavba F5j větroně
Váha JR trojlinky 0,15 mm2 je 5,5 g na metr.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2014 08:16 #13773 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Na kabeláži se tedy dá ušetřit 15-20g... Není to moc, ale tam 10, tam 10 a na konci to dá třeba 100.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2014 08:32 - 23. říj 2014 08:41 #13774 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Přesně tak. Když jsem vyřezával vylehčovací otvory do žeber, tak ono by taky jednomu mohlo připadat, že dělat díry do žeber kvůli úspoře v průměru 0,15 gramu na díru je hovadina, jenže ono těch žeber je tam 80 a v každém je cca. 5-6 děr..... Schválně si spočítejte, kolik to dá dohromady ;) Takže pokud tedy jde ubrat byť 10g, aniž by to vyžadovalo nějaké zláštní úsilí, oplatí se to... Jak píše Tomáš, 5 tam, 10 tam a najednou je letadlo o 150g lehčí ;) Jak zní okřídlené rčení termoletců - vždycky se oplatí stavět to co nejlehčí, jak jen to v rámci požadované pevnosti lze. Přidat olovo na letišti při soutěži jde vždycky. Odlehčit konstrukci ovšem jde jen v dílně ;)
Poslední změna: 23. říj 2014 08:41 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2014 10:50 #13775 od Miroslav Mrklovský

Tomáš Hlavinka napsal:
Trubka není problém i pro případné další zájemce, existuje více odzkoušených variant z UD tkaniny, BIaxiálu,
SpreadTow. více kdyžtak po mailu.


Prosím o zaslání vašeho e-mailu na: mirek100.tel @ seznam.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2014 16:44 #13776 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně

Tomáš Hlavinka napsal: Na kabeláži se tedy dá ušetřit 15-20g... Není to moc, ale tam 10, tam 10 a na konci to dá třeba 100.


Asi tak - ono to naskakuje... 20g v kabeláži, 15g jiný motor, 30g-40g menší serva,20g promyšlené a lehké držíky serv, 20g dolů Talon 35 místo nějakého 50A, třeba 10g dolů vhodný přijímač - nějak takhle se z 1400g letadla stane ultralight pod 1300g :)

Mimochodem ale já tu právě zvážil nějaký drát, co mi tu ležel (podle mě právě 0,15mm2) a vyšel mi přes 8g na metr - pokud bych porovnal optimalizovanou kabeláž z toho, co píše Alois proti "zfušované" z toho těžšího, tak to už klidně hodí rozdíl přes 30g...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. říj 2014 09:18 #13786 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Takže, pojďme na to pěkně empirickými výpočty :)

Kroucený kabel JR 0,15mm váží 6,6g / 1m (váženo množství 6m), varianta JR 0,25 má 12,5g / 1m (váženo množství 4m).

Rozpočítáno na jednu žílu je to tedy cca 2,2g/m, resp. 4,16g/m.

Potřebné délky kabelů k servům jsou 0,33m, 0,85m a 1,32m

Pokud tedy povedeme napájení tou 0,25 v úseku kořen-druhé servo, a ke třetímu potom už jen 0,15, signály všechno 0,15, tak váha kabeláže bude cca 25g. Oproti tomu tažení třemi samostatnými svazky 0,15 by vážilo 33g. Rozdíl ve váze tedy bude 8g. Není to tedy moc, ale je to méně a to se hodí ;)

Jinak jsme se pohnuli zase kousek dále, už jsou hotové ocasní plochy, vše včetně křídla prakticky připraveno na potah, teď čekám na trubku a gondolu a začneme řešit osazování pohonem.



Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. říj 2014 17:58 #13789 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Stavba F5j větroně
Námět pro pohon ...

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.751 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám