Stavba F5j větroně
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Mimochodem, zrovna Stork je ukázkovým příkladem toho, kolik u F5J odpadá problémů - je skleněný, nateriálu v tom pořád ubývá, hmotnost klesá, ale přesto nevím o žádném rozpadlém. Stojina je mimochodem jen balsa podélně (my "šikovní" známe křídlo i zevnitř), pásnice spíš symbolické. Kdyby se takto udělalo F3J, tak by se děly věci
Tvarová stálost je zajímavější, ale to se tohoto threadu asi netýká, u klasické stavby z žeber to nebude problém.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Nevím, pořád uvažuju, jak ten box nakonec udělám..... jestli to zůstane čistá balsa, nebo tam nějaký ten uhlík půjde.... sklo určitě ne. Buď uhlí, nebo nic. Ono je totiž ještě jeden "problém" - mám takové nejasné tušení, že by se o něco měly aspoň trochu "chytit" pásky na žebrech... Ale možná to bude stačit jen o prosycenou balsu na hraně d-boxu.....
P.S. - Já říkal, že to bude hybrid ..... Ale o to je to zajímavější Tohle konstrukční vymýšlení mě baví mnohem víc, než to letadlo prostě koupit
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Existuje spousta verzi, ta moje byla tehdy "light".
Je tam prostor na odlehceni, serva musí hlavne z ocasu pryc. To az v zime.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Petr Koláska napsal: Tohle konstrukční vymýšlení mě baví mnohem víc, než to letadlo prostě koupit
Přesně tak. A taky stavění...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Macinga
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 1
niekolko fotiek priamo:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
1) Už tu několikrát zaznělo, že elektry jsou méně namáhané než větroně a že tudíž není nutno nosník provádět tak pečlivě (jiná stojina, bez omotání kevlarem, atd.). Podle mě by bylo lepší udělat nosník pečlivě a tenčí, vyjde totiž lehčí
2) Taky už jsme tu mockrát diskutovali, že taková AVA je asi na výrobu náročnější než "kompozit z formy" (třeba Supra, aby to bylo ze stejné stáje ). S ohledem na poslední vývoj "lehoušů" F5J, lze opravdu postavit z "uhlíkových žbrdlinek" model lehčí a výkonnější než z formy? Já o tom trochu pochybuji, z toho, co výše píšou experti, "žbrdlinkový" model stavěný jen tak "v ruce", bez přípravků, asi není schopen využít všech možností, které nové technologie poskytují.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Já si sám za sebe stále více říkám, že pokud by se to bralo jen s cílem "lepší výkony", tak má smysl spíš "brutální klidovka", dělaná bez křidélek a klapek (jen RES), to totiž křídlo v dost ohledech zjednoduší a odlehčí. U modelu pro taktické létání s plnou mechanizací ale v dosažení lepších výsledků při konstrukční stavbě moc nevěřím.
Pokud se to ale bude brát spíš kvůli úspoře, pocitu z vlastní stavby (či kombinaci), tak pak tomu naopak věřím dost a myslím si, že postavit model výkonnostně velmi podobný celokompozitu možné je.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2069
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Dobře je to vidět na fotkách co sem dal Milan, nevím jestli je to křídlo F1A, B nebo C, ale ve chvíli kdy se tam dodělá široká klapka tak už je to složitější než "jednoduchý" kompozit z formy nebo vakuovka.
Upřímně stále přemýšlím, jestli u stavěného F5J mám vůbec dělat křidélka? Na kroužení nejsou potřeba, stačí mírně kontrovat směrovku vnitřní klapkou, krouží to pak jako á-dvojka .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Pozvánka na Hanáckou termiku - RCEV (2 Příspěvky)
- Propozice v příloze. Prosím dbejte zvýšené pozornosti při příjezdu. Z obou stran nám...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Aleš Krátký
- 12. srp 2024 08:36
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (2 Příspěvky)
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Jiří Kadlec
- 11. srp 2024 18:09
-
- Druhá Packá Véčka (2 Příspěvky)
- Ahoj všem. Jen drobné upozornění k cestě na letiště: Vzhledem k probíhajícím stavebním...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Petr Semerák
- 10. srp 2024 15:28
-
- F5J reprezentace 2025 - aktualizace 6.8.2024 (1 Příspěvky)
- Stav výběru reprezentace po závodě v Č.Třebové Zveřejnění jsou ti, kteří mají po 4...
- v Vážná témata / Důležité
- od Martin Rajšner
- 06. srp 2024 18:33
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (10 Příspěvky)
- Videoreportáž z celé soutěže si můžete prohlédnout zde: https://youtu.be/j5hIWjWUDKo...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Maňák Pavel
- 30. čec 2024 07:23
-
- Manušické soutěžičky (17 Příspěvky)
- Ahoj, Další RCEV soutěžička, SOBOTA 27.7.2024, sejdeme se v 10:00, start cca v 10:15 hod. Akci...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2022
- od Vladimír Papírník
- 24. čec 2024 17:07
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.