file Stavba F5j větroně

Více
24. zář 2014 08:53 #13497 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Stavba F5j větroně

Tomas Hruby napsal: ...Nicméně s tou druhou větou tak docela nesouhlasím. Ona se technologie "V-dvojek" dá po celkem mírném vylepšení moderními materiály posunout hodně nahoru a přitom může být pro řadu lidí podstatně jednodušší než vakuovka. Proro bych to zas tak neodepisoval...

Nesouhlasíš s něčím co jsem nenapsal... proti moderní a lehké konstrukční stavbě nemám vůbec nic, ale smrkové nosníky, topolová žebra, tlustá odtokovka, potah folií... to bych všechno vynechal B) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2014 08:55 - 24. zář 2014 08:58 #13498 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Pánové, díky moc všem za podněty, vypadá to, že ve finále se bude Milan divit, co jsme mu z jeho plánů dali dohromady :D :D

Co se trupu týče - na gondolku se zrovna koukám, a začínám o ní v rámci odlehčování silně uvažovat, jen se bojím, jak to bude s konickou tenkostěnnou trubkou 28mm.... tedy s její dostupností....

Hl. nosník dozná změn zcela určitě, jakých přesně, to ještě uvidíme podle toho, čím se bude "vylepšovat" d-box - ono totiž ani ariamid-uhlíková tkanina 71g, byť je drahá jak čert, není vyloučena :) Jen musím vše řádně promyslet, něco málo spočítat a uvidíme.... Ale stoprocentně bude nosník jinak než v původním plánu - nasadili jste mi s tím razantním odlehčením brouka do hlavy....

Páskování žeber - taktéž nad ním uvažuju a začínám se k tomu přiklánět - s tím, že by se žebra ještě nadále odlehčily odfrézováním přebytečných výplní.

Uhlíková odtokovka - tak ta bude 100%, už ji mám zapracovanou do plánů :)
Poslední změna: 24. zář 2014 08:58 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2014 09:00 #13499 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně

Petr Dušek napsal:

Tomas Hruby napsal: ...Nicméně s tou druhou větou tak docela nesouhlasím. Ona se technologie "V-dvojek" dá po celkem mírném vylepšení moderními materiály posunout hodně nahoru a přitom může být pro řadu lidí podstatně jednodušší než vakuovka. Proro bych to zas tak neodepisoval...

Nesouhlasíš s něčím co jsem nenapsal... proti moderní a lehké konstrukční stavbě nemám vůbec nic, ale smrkové nosníky, topolová žebra, tlustá odtokovka, potah folií... to bych všechno vynechal B) .


Proč to nepotáhnout fólií? Přiznám se, že já jsem se naopak dobral postupně k lehkým výhradám k různým moderním potahům a do jisté míry kvalitní fólii odprosil...

Ad tlustá odtokovka - mě celkem vyhovuje ve výsledku tlustá, ale složená ze dvou pásků, to bych tu a tam dokonce preferoval před uhlíkovou (ne vždy). Naopak už bych dnes určitě nešel do "hoblování tlusté balsy do klínu"...

Ve smrkových lištách jsme evidentně ve shodě :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2014 10:20 #13502 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Ad trupová gondola - teď jsem volal panu Svobodovi a s trubkou nebude problém, k sehnání je už teď a do měsíce by ji měl dokonce začít nabízet on sám spolu s gondolou. Čímž bylo vyřešeno další dilema ;) Pásky na žebra tl. 0,15mm jsou už taky v jednání.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2014 10:32 #13504 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Trubka není problém - trn mám. Buď půjčím nebo ti trubku udělám.
Rozměry jsou 30-15-1080. Klidně bych to potáhl i Vliesem - zde ale záleží na použitých profilech. Nebo je možná kombinace vliesu nahoře a folie dole - jak to dělají volňáskáři. Jestli, je použita uhlíková odtokovka - tak musí být žebra páskovaná!! Jinak to fungovat nebude. Páskování se provádí tak, že se na pásek přilepí průhledná izolepa o cca 2cm delší než je pásek a s ní se to přenáší na kostru. U odtokovky se zahne dolů přes odtokovku a u D-Boxu se nalepí až na D-Box. Zajistí se tím pěkně pozice a i samotné prohnutí podle žebra.

Z mandarina bych nic nepoužíval....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2014 10:50 #13505 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně

Tomáš Hlavinka napsal: Z mandarina bych nic nepoužíval....

Ta nová gondola a trubka Mandarin je pojetím právě docela dobrá na "AVA styl" - hodně lehké s těžištěm výše. Pro tento účel mi přijde téměř ideální...
Pro model s plnou mechanizací určený na taktičtější létání v širším rozsahu větru bych také asi sáhl jinam.

Ad páskování - no vždyť říkám, že to je děsný oser :woohoo: Buď vteřiňákem lepíš přímo v rukavici - rychlé, ale patlavé a nesmíš udělat chybu. Anebo metody jako popisuješ ty - asi "klidnější", ale upřímně otrava je to snad ještě větší... Zkusil jsem si, model se docela povedl a pevnost super, ale k srdci mi tato část stavby opravdu nepřirostla.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2014 11:47 - 24. zář 2014 11:48 #13508 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně

Tomáš Hlavinka napsal: Jestli, je použita uhlíková odtokovka - tak musí být žebra páskovaná!! Jinak to fungovat nebude. Páskování se provádí tak, že se na pásek přilepí průhledná izolepa o cca 2cm delší než je pásek a s ní se to přenáší na kostru. U odtokovky se zahne dolů přes odtokovku a u D-Boxu se nalepí až na D-Box. Zajistí se tím pěkně pozice a i samotné prohnutí podle žebra.


Tady to pravda bude poněkud odlišné, protože téměř po delé délce odtokovky jsou kormidla - takže pásek bude od D-boxu k zadní stojině, tam bude zahnut, ukončen (resp. bude na něj navazovat spodní pásek) a další část bude pokračovat od druhé části zadní stojiny po odtokovku (resp. páskování kormidel bude provedeno dalším páskem v průběhu stojina- spodek žebra - odtokovka - vrch žebra - stojina). Ale ten fígl s tou lepící páskou je dobrý ;)
Poslední změna: 24. zář 2014 11:48 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2014 12:07 #13509 od Milan Macinga
Odpověděl Milan Macinga pro téma Stavba F5j větroně
Ahojte,
v prvom rade som ohromeny poctom prispevkov aj smerovanim, kam sa diskusia ubera.
Suhlasim s Tomasovym nazorom, ze s modelom vlastnej stavby sa da pekne sutazne zalietat, aj ked na vrcholove vykony to nie je, no ako sa hovori, tazko na cvicisku, lahko na bojisku ;)
Vsetky Vase prispevky boli zasadne k veci, ako inak, ved kto iny by sa k tomu mal vyjadrit ak nie ti, ktori s tym robia.
Uplne suhlasim s komplikovanostou zvoleneho nosnika, no v ten moment to bolo mensie zlo, ked prichadzali napady z viacerych stran a toto bol vysledok.
Dalsiu verziu by som robil viac-menej s Vami spomenutymi upravami, na ktore som pocas stavby a nasledneho lietania natrafil.
No prvou vecou, ktoru by som v dalsej verzii upravil by boli spojky kridla a to ako v priereze, tak aj v pouzitom materiali. Urcite by som isiel do obdlznikoveho prierezu a uhliku. Pevnostne neporovnatelne lepsie, hmotnostne zhruba na rovnakej urovni. Dalsia vec by bola pouzitie uhlikovej trubky do miesta nosniky s balzovymi pasmi s nalaminovanym uhlikovym rovingom s na centroplane navakuovanym Dboxom potiahnutym sklom. usi by som robil bez Dboxu s otvorenou konstrukciou. Kazdopadne dakujem za nazory.

Drzte sa a zelam Vam mnoho dlhych letov s minimom spotrebovanych elektronov ;)


PS: @Ales, dakujem vyrobu pasiem na sutaze pre nas klub a prajem vela chuti pri pisani clankov o akciach. Velmi dobre sa to v pondelky v praci cita ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2014 12:08 #13510 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Jo jasně, když má křídlo klapku musí být pásek přerušený. Popisoval jsem jak se to dělá u volných nebo jak to má třeba zmiňovaná AVA. Páskovaný by měl být i pomocný nosník v klapce. Klapka se bude méně kroutit - to je nejproblémovější místo konstrukčního křídla s moderním tenkým profilem. Nevím teda co budeš používat, ale E205 to asi nebude.

Hmotnost bych se snažil tlačit někde k 1400-1500g hranice 2kg jak popisuješ v úvodním článku je hodně skromná a bez problémů dosažitelná...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. zář 2014 12:12 #13511 od Milan Macinga
Odpověděl Milan Macinga pro téma Stavba F5j větroně
Este doplnim, ze na potah je pouzity ICAREX. velmi vdacny material aj ked so zlozitejsim aplikovanim.
Napriek tomu pre pomalsie modely doporucujem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.390 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám