file Stavba F5j větroně

Více
08. říj 2014 08:44 #13697 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně
Trochu offtopic - podle mě by si "nehynoucí slávu a vděk" vysloužil člověk, který by zkusil udělat konstrukční křídlo na F5J s konstrukčním zadáním "maximální jednoduchost". V podstatě něco jako má K3000 od Svobody, jen přeci jen trochu větší...

Modely jako nyní odkázaná Genoma či v threadu probíraná konstrukce M. Macingy jsou krásné a jistě funkční, jenže zároveň děsně pracné, chtělo by to nějaké snáze nahraditelné "sportovní nářadí". Možná něco jako je Gracia od Topmodelu založená na uhlíkových trubkách - www.topmodelcz.cz/index.php?&desktop_bac...zbozi_detail&id=6042 .

Vůbec nepochybuji o tom, že třeba řešení Gracie není ve více bodech optimální, pár háčků v tom vidím sám, jenže se nedá okecat, že pokud na tohle někdo nakreslí v CADu žebra, aby se daly vyfrézoval nebo říznout laserem, tak to bude "skládačka", kdy člověk postaví kostru křídla za dva večery a tak by toho pak nebylo tak líto třeba při srážce za letu atd.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2014 09:45 #13698 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
právě dělám na takové "stavebnici" pro kategorii RCVS. Bude to naprosto stejné jako VSka na začátku diskuse jen konstrukční křídlo a VOP. Postaví to bez problému člověk který se s lamináty nekamarádí.. Gondola, trubka, odtokovky, páskování, hlavní nosník a frézovaná žebra. Momentálně se staví první zkušební křídlo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2014 11:35 #13699 od Miroslav Mrklovský

Tomas Hruby napsal: ... V podstatě něco jako má K3000 od Svobody, jen přeci jen trochu větší...

Na Rcmanii proběhla zpráva, že Svoboda chystá větší křídlo na K3000, asi 3,5 nebo 3,6 m rozpětí někdy v listopadu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. říj 2014 16:56 - 09. říj 2014 17:23 #13705 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Tak jsem dneska nedočkavě hodil kostru křídla na váhu :P





Nemá ještě D-box, páskování ani kormidla, ale i tak na mě vykouklo velmi optimistické číslo :woohoo: :lol: :



I kdyby to křídlo nabralo následnými dodělávkami dvojnásobek toho, co má teď (což je celkem reálné), bude to hooodně zajímavé :) Serva jsou v plánu 16g Savoxy, potah bude vážit okolo 82g... myslím, že okolo 600-700g sakum prásk křídlo bychom se pohybovat mohli. Gondola 120g... trubka okolo 100 cca..... Začínám mít docela nadějný náhled na celkovou váhu té mašiny ;)
Přílohy:
Poslední změna: 09. říj 2014 17:23 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. říj 2014 04:54 #13708 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Trubka nemůže v žádném případě vážit 100g!! Před týdnem jsem dělal celouhlíkovou trubku na elektro Maxu (jo zpoždění asi půl roku) F3Jéčko lítá už od jara. No a trubka 30x15x940 váží 32g !! Pevnější verze 45-50g zvládne vlek na navijáku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. říj 2014 05:31 #13710 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně

Tomáš Hlavinka napsal: Trubka nemůže v žádném případě vážit 100g!!... trubka 30x15x940 váží 32g !!


Tím líp ;) Já to jen tak střelil od pasu a raději s rezervou ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. říj 2014 06:51 - 10. říj 2014 06:52 #13711 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Do křidélek bych dal určitě lehčí serva třeba dost dobré MKS DS 6100 nebo levnější
variantu, ale taky velmi dobrou MKS DS 450. Ty dražší MKS DS 6100, používá hromada lidí v křidélkách F3J
no když vydrží vlek, tak v elektře se budou flákat..
Poslední změna: 10. říj 2014 06:52 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. říj 2014 07:40 #13712 od Petr Grümann
Odpověděl Petr Grümann pro téma Stavba F5j větroně

Tomáš Hlavinka napsal: Do křidélek bych dal určitě lehčí serva třeba dost dobré MKS DS 6100 nebo levnější
variantu, ale taky velmi dobrou MKS DS 450. Ty dražší MKS DS 6100, používá hromada lidí v křidélkách F3J
no když vydrží vlek, tak v elektře se budou flákat..

Jak se řeší napájení, když uvádějí napájecí napětí max5V, někde jsem četl že jiné serva MKS 6125 dost lidem odešlo vlivem o něco málo vyššího napětí.
Tyto mají jen 5V!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. říj 2014 08:00 #13713 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně
Pokud použiješ Castle ICE/Edge, tak si na BEC nastavíš přes CastleLink to, co potřebuješ. Talon má fixních 5,5V, ale údajně to taky nedělá s MKS6100 problém. Ono je těch "max 5V" nutno chápat spíš tak, že by neměly létat nějaké vyšší špičky a že servo nepřežije třeba napájení z 5xNiMH či 2xLiFe. Pokud je použito 5,5V z BEC, což je naprosté maximum, tak je to OK, už pro to, že na křidélka a klapky nikdy tolik přes kabely nedojde, bude tam jistý pokles.

Jiné napájení než přes BEC stejně v F5J nikdo nemá, tak maximálně občas někdo vezme BEC samostatný oddělený od reglu...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. říj 2014 08:42 #13714 od Petr Grümann
Odpověděl Petr Grümann pro téma Stavba F5j větroně
Tomáši díky, já to nenapsal, já lítám F3J a snad zase RCEV, takže v tom jéčku mám 4xNimh, které po nabití mají tak 5,6-5,7V.
Zatím mám všude F3150, uvažoval jsem ale dát na ty křidélka ty MKS. Nebo F3156, ty jsou alespoň papírově slabší.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.646 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám