Stavba F5j větroně
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Mimochodem se k MKS dělá mrňavý BEC do kablíku, který to srazí na 5V, osobně se mi to moc nelíbí, ale pokud někdo chce, tak to asi riziko přepětí srazí k nule.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Grümann
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
klapky F3150,
křidélka: MKS 6100
VOP/SOP F3155
Oboje funguje už víc jak sezonu bez problému. Napájení z 4x Eneloop 2000. Jak píše Tomáš, ke křidélkům je kabeláž nejdelší a něco to určitě srazí. Telemetrie ukazuje 5,1-5,2V při zapnutém éru se servy v klidu, po změření přímo z konektoru AKU ukazuje klidně i 5,6V. Do F5J trupu Maxy dám také MKS 6100 a nejspíš Castle Edge s nastaveným 5,0V. Nicméně vím o několika lidech co mají v trupu DS6100 a krmí to z Talonu 35 (5,5V) a prý bez problémů. Tak já sám nevím, Talon 35 je o dost lehčí a stojí skoro polovinu než Edge 50.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Grümann
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Možnost nastavení chybí jen u Talonu - částečně asi kvůli zlevnění, ale možná i kvůli minimalizaci rozměrů při zachování silného BECu, asi je to s tím "fixním" jednodušší.
Co já vím, tak MKS6100 nemají s Talonem problém, ale toto je jen můj souktromý názor, rozhodnout se musí každý sám. Tedy přesněji - není problém s Talonem 35 s 5,5V BEC, tuším že nějaký silnější Talon má na výstupu 6V a tam už bych váhal více.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Kamil Kičmer
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 184
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 19
Delší dobu sleduji toto vlákno a nechce se mi diskutovat o výhodách a nevýhodách vlastní konstrukce, pevnosti, aerodynamických vlastností, jen mně zaujala tvá touha po jednoduché konstrukci, na osmé straně tohoto vlákna. Šel jsem touto cestou, a 30.9.2014 zalétal nový model, který vznikl více méně z hecování o co nejlehčí vlastní konstrukci. Hlavní nosník uhlíková trubka, náběžka z uhlíkové trubky, tuhý potah, páskované žebra, a vyšlo to na rozpětí 3850 a letovou hmotnost 1340g. Doufám, že jsem dobře připojil fotku, formou přílohy. Petrovi držím palce a přeji spoustu krásných chvil v dílně.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 496
- Obdržená poděkování 11
Kamil Kičmer napsal: Ahoj Tome.
Delší dobu sleduji toto vlákno a nechce se mi diskutovat o výhodách a nevýhodách vlastní konstrukce..... Šel jsem touto cestou, a 30.9.2014 zalétal nový model,.... a vyšlo to na rozpětí 3850 a letovou hmotnost 1340g ....
Ahoj Kamile,
jaké máš plošné zatížení ? Můj "prefabrikovaný" stroj Enjoy3 vychází na 19,01 g/dmr3 ..
a) křídlo+serva+spojka - 897 g
b) VOP - 38 g
c) prázdný trup při vyndání z formy - 156 g
Letová váha 1462 g a plocha křídla 76,9 dm3 ...
V případě letové váhy 1300 (není nereálné, ale životnost stroje rychle klesne) vyjde plošné zatížení 16,90 což je v přepočtu o 11,1 % váhy méně.
Předem dík za info.
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Kamil Kičmer
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 184
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 19
Ale jak jsem psal, jedná se o vyhecování k co nejlehčí stavbě konstrukční metodou, a pevnost zatím nebyla výrazně testována, vytratit výšku jsem zatím zkoušel pouze na brzdách. Srovnávat to s kompozitem je asi zbytečné, to by se asi mělo porovnat s Pikem. Stavěl jsem to pro radost a jak to bude odolné a létavé ukáže praktické testování.....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Jinak na dlouhé podzimní večery je na světě další díl seriálu
a taky uložiště pro fotky ze stavby .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- 20. lis 2024 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.