file Stavba F5j větroně

Více
12. pro 2014 14:26 #14130 od Bedřich Koros
Odpověděl Bedřich Koros pro téma Stavba F5j větroně
Díky Tomáši.
Myslím že gondoly jsou pěkné ale já počítám s křídlem šroubovaným na gondolu nahoře se
středovým centrolplánem - jeví se mi to tak na výrobu vákuováním přijatelnější. Hloubkou profilu se také dostávám přes možnosti těch gondol.

Moc děkuji za ochotu.

Béda.

PS. Cena by se mi zdála přijatelná.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. pro 2014 15:26 - 12. pro 2014 15:28 #14131 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Stavba F5j větroně
Jasně, není zač. :)
Mělo mi dojít že Hyperion 3010, není stejná nálož jakou požívám já ve svých 2-2,5m poletuchách..
Jinak na fotce je ta starší gondola , druhou jsem udělal modernější . Tu ale nemám na samostatné fotce, časem ji sem taky zkusím dodat.
Jak se tady psalo o tarifu za hodinu, je to obecně dost smutné. Zažil jsem jednání bývalého funkcionáře, kterému jsem udělal cenu, " za hubičku" a stejně jsem byl pak u něj za zloděje.. :( Docela mě přešla snaha s takovými smlouvat o ceně. Je lepší si užít odpoledne po práci a nedělat nic "na kšeft".
Ty Tomášovy gondoly, vypadají moc hezky. Sám bych si chtěl vytvořit nějaku na rozp. cca 3m. Taky bych se ale přiklonil ,jako Béda, spíš k verzi bez kořenových žeber. Je to pak celá víc univerzální.
Mohl by zde někdo udělat základní návrh? Myslím tím rozměry a co by se tam všecko mělo vejít.
M.
P.S. Možná by se Tomáš mohl podělit a své zkušenosti..? :)
Poslední změna: 12. pro 2014 15:28 uživatelem Michal Cink.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. pro 2014 08:25 #14132 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně

Michal Cink napsal: Mohl by zde někdo udělat základní návrh? Myslím tím rozměry a co by se tam všecko mělo vejít.


Obávám se, že tohle bude silně individuální pro každé letadlo....

Prakticky vzato s gondolou na třímetr není problém, to si klidně můžeš vzít rozměry podle té mojí ( ze stránek Hobby-Arény )

Celé je to pak jen o tom, že čím více stoupá rozpětí letadla, tím více se prodlužuje ocasní část trupu (trubka), aby byla zachována nějaká rozumná ovladatelnost a stabilita letadla při dané mohutnosti SOP a VOP. A to znamená, že tahle prodlužující se páka musí být na druhé straně patřičně dovážena. S místem pro výbavu není problém, protože pokud má ta gondola být dost dlouhá pro třímetr, tak se tam obvykle při dnešních rozměrech výbavy vše vleze celkem v pohodě. Tedy - pokud je samozřejmě zachován nějaký rozumný průměr (40-45mm, a více - moje má v nejširším místě 50mm), některé "extra-koště-low-slim-profile" gondoly mají trochu problém s výbavou právě kvůli tomu, že jsou příšerně úzké (viz např. trupy Vikingů a podobných F3B mašin). Extrémně úzké trupy jsou potom náročné i na pohon, někam prostě nic jiného než inrunner s převodovkou nedostanete - a to už se pak pohybujeme okolo 6 tisíc jen za pohonnou jednotku.

Já osobně, pokud bych stavěl další letadlo, vzal tu gondolu od Tomáše, centrální část vyřízl a dosedací plochu pro cetroplán dolaminoval. Přijde mi to jednodušší než vyrábět celou gondolu. Druhá věc ovšem je, že tyhle gondoly bez kozlíku mají lehkou nevýhodu v nebezpečně nízko uloženém křídle. Zapomenout včas zavřít klapky může znamenat krásně vyčesané převody (případně ulámané vidličky, vytrhaná serva a podobně). Sice při dostatečném dimenzování se to dá tak trochu na hraně pravidel použít jako brzdící element (drhnutí klapkama o zem umí letadlo pěkně zpomalit), ale je to jen pro silné nátury :) Tohle se ale týká jen soutěžního nasazení a lítání na ostří nože, pro rekreační použití je to asi celkem nepodstatné (prostě ty klapky včas zavřu).

A na závěr ještě poslední zprávy z kuloárů - včera jsem provedl přesné dovážení letadla (poloha těžiště 95mm od náběžky), a po odzkoušení všeho možného konstatoval, že je připraveno k záletu. Takže teď už jen budu čekat na rozumné počasí. Finální letová váha: 1630g (+ 500g zátěže k případnému dovážení).
Poděkovali: Michal Cink

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. pro 2014 08:42 #14133 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Stavba F5j větroně
Držím palce Petře.
O víkendu by to šlo ne ? :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. pro 2014 12:51 #14134 od Bohuslav Reichard
Odpověděl Bohuslav Reichard pro téma Stavba F5j větroně
V příloze posílám fotky gondolek které používáme pro eroplány o rozpětí 3,4 až 4m.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. pro 2014 12:56 #14135 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Bohouši: Jaký průměr trubky jde použít? Nebo kolik v průměru má část na nasazení trubky? Děkuji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. pro 2014 13:21 #14136 od Bohuslav Reichard
Odpověděl Bohuslav Reichard pro téma Stavba F5j větroně
To ti změřím až v pondělí dopoledne, dřív do práce nepůjdu. Používáme už čtyři roky stejnou trubku ,je to kevlar -uhlík a vyrábí se na Slovensku.Ještě jsem neslyšel,že by jí někdo zlomil. Myslím si ,že by šla použít i trubka od Ivana Hořejšího.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. pro 2014 18:55 #14137 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Stavba F5j větroně

V příloze posílám fotky gondolek které používáme pro eroplány o rozpětí 3,4 až 4m.


Ahojte.
Koukal jsem na ty Bohoušovy gondoly, ale není to zrovna elegance podle mého gusta. Určitě bych ale přivítal nějaký bližší popis, co se týká rozměrů.., je to možné? :) M.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. pro 2014 20:18 #14138 od Bohuslav Reichard
Odpověděl Bohuslav Reichard pro téma Stavba F5j větroně
Proti gustu žádný dyšputát-to říkala moje babička ,ale ten pylon je dlouhý asi 15cm a křídlo má hloubku 24 a přečuhuje na obě strany.Je to dosti používané řešení,dokonce i Supra a všechny její klony mají také pylon. Možná ti připadá nezvykle krátký předek ,má u spodních dvou trupů od náběžky délku 30cm.předky jsou na kužel o průměru 38mm.Tím že jsou poměrně krátký vypadají bachratý takže spodní trup na nový model (je zatím jenom kopyto) je ještě 100mm od předku o průměru 45mm.
Poděkovali: Michal Cink

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. pro 2014 21:33 - 13. pro 2014 21:36 #14139 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Stavba F5j větroně
Jasně, nechtěl jsem urazit.., každý má svoje "oko". :)
Pylony asi mají svoje opodstatnění, kvůli klapkám a posunu těžiště dolů. Asi mi nesedí ty dvě křivky na bokorysu těch gondol. Pak to dělá takovou "břichatost". Jedna táhlá křivka by udělala takovou "čistou linku". Blbě se to vysvětluje. :)
Jinak díky za info. M.
Poslední změna: 13. pro 2014 21:36 uživatelem Michal Cink. Důvod: pravopis

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.469 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám