file Stavba F5j větroně

Více
20. pro 2014 10:30 #14179 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně
Ta Reichard gondola se dá popsat jako "komerční podoba Supry". Prostě koncept s pylonem stejný, gondola ale není udělaná "soutěžně minimalisticky", ale pro normální uživatele, kteří chtějí mít dost prostoru na montáž atd.
Podle mě to má něco do sebe, asi to není ideální pro soutěžní speciál kde si hrajeme na minimální odpor atd za každou cenu, ale v jiných případech to je spíš výhoda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. pro 2014 15:04 #14181 od Mirek Kotula
Odpověděl Mirek Kotula pro téma Stavba F5j větroně
Narychlo jsem vyřízl jádra pro F5J V+S. V příloze jsou fotky s rozměry a váha, ta je na hrubo 21g po dobroušení předpokládám nějakých 18 až 19g. Doufám, že nemusím dopočítávat plochu a gramáž potahu, ten vyjde, když budu dělat lehouše, určitě lehčí než jádra.










Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. pro 2014 16:21 #14183 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Prozradíte co je na SOP použito za profil, zajímavý - takový teňunký.. Jak se éro s takovým profilem chová?
Nevím jak u SOP - to nedovedu posoudit, ale u VOP jsme zkoušeli několik profilů z řady HT. Nejlépe to chodilo s tím nejtupějším. Něco podobného mi později potvrdil Zdeněk Vojkůvka. Nemáte někdo podobnou zkušenost? Dovede to někdo vysvětlit??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. pro 2014 17:11 - 20. pro 2014 17:12 #14185 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Stavba F5j větroně

Prozradíte co je na SOP použito za profil, zajímavý - takový teňunký.. Jak se éro s takovým profilem chová?
Nevím jak u SOP - to nedovedu posoudit, ale u VOP jsme zkoušeli několik profilů z řady HT. Nejlépe to chodilo s tím nejtupějším. Něco podobného mi později potvrdil Zdeněk Vojkůvka. Nemáte někdo podobnou zkušenost? Dovede to někdo vysvětlit??


To je zajímavé. Jak se projevilo lepší chození VOPky s konkrétním profilem a co jste všecko zkoušeli?
M.
Poslední změna: 20. pro 2014 17:12 uživatelem Michal Cink. Důvod: prawopis

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. pro 2014 23:30 #14189 od Mirek Kotula
Odpověděl Mirek Kotula pro téma Stavba F5j větroně
Co to je za profil fakt nevím, vyhrabal jsem nějaký starý šablony, tloušťka u kořene cca 8%.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. pro 2014 23:44 #14190 od Mirek Kotula
Odpověděl Mirek Kotula pro téma Stavba F5j větroně
Velice zdařilou gondolku pro F5J vyrábí Jirka Váňa, pro hloubku křídla 250 až 260mm, délka od přepážky po náběžku křídla je 330mm. Je vyrobena z uhlík-kevlaru.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2014 08:14 - 21. pro 2014 08:29 #14193 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Hmmm, to vypadá zajímavě.... když se to potáhne uhlíkovým plátnem 10g, pásnice z jednosměrky.... fakt by mě zajímalo, kolik by to vážilo hotové (váha jádra je sice pěkná věc, ale netroufám si odhadovat, kolik to nabere laminací).

Takže mi vrtá hlavou, kde je problém...

Dejme tomu, že se dá vakuovkou udělat lehčí ocas. Proč má tedy většina modelů typu AVA, Maxa, Supra apod. ocasky většinou konstrukční? :S Výškovka Maxy 4e váží 34g, když by šla udělat lehčí, proč by proboha letadlu za 60 tisíc dávali záměrně těžší ocas?

Na druhou stranu není nikde dáno, že sériový výrobci produkují vždy to nejlepší, ale prostě mě tenhle kontrast jen zaujal - opravdu jsme my šikovní čeští modeláři schopni dělat to lépe? (pokud jo, tím líp :) Výškovku mám na dvou šroubech, rád ji časem prohodím za lehčí :) )
Poslední změna: 21. pro 2014 08:29 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2014 17:06 - 21. pro 2014 17:11 #14194 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Stavba F5j větroně
Ahojte,
tak jsem vyfotil tu druhou gondolu. Je na kořenovou hl. max 205mm, čumák dl.190mm, kužel 30mm. Materiál je sklo a uhlík., hmotnost cca 33gr. Barvu dávám do formy. M.

.. a vypadá docela drsně! :)
Poslední změna: 21. pro 2014 17:11 uživatelem Michal Cink. Důvod: prawopis

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. pro 2014 05:26 - 22. pro 2014 05:48 #14195 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně

Michal Cink napsal:

Prozradíte co je na SOP použito za profil, zajímavý - takový teňunký.. Jak se éro s takovým profilem chová?
Nevím jak u SOP - to nedovedu posoudit, ale u VOP jsme zkoušeli několik profilů z řady HT. Nejlépe to chodilo s tím nejtupějším. Něco podobného mi později potvrdil Zdeněk Vojkůvka. Nemáte někdo podobnou zkušenost? Dovede to někdo vysvětlit??


To je zajímavé. Jak se projevilo lepší chození VOPky s konkrétním profilem a co jste všecko zkoušeli?
M.


VOP (plovoucí) s menší tloušťkou se chovala oproti té s větší tloušťkou jako vyškovka menších rozměrů. Při kroužení to éro nedrželo tak pěkně náklon, bylo potřeba více řídit. Bylo to citlivější na přetažení a celkově to řízení nebylo tak příjemné. Nedalo se tak tak přesně dávkovat, (malý zásah byl malý a trošku větší už byl moc velký). Těžiště jsme dodrželi stejné - muselo se trochu dovážit, protože ta tlustější je lehčí.
Poslední změna: 22. pro 2014 05:48 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. pro 2014 05:45 #14196 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně

Petr Koláska napsal: Hmmm, to vypadá zajímavě.... když se to potáhne uhlíkovým plátnem 10g, pásnice z jednosměrky.... fakt by mě zajímalo, kolik by to vážilo hotové (váha jádra je sice pěkná věc, ale netroufám si odhadovat, kolik to nabere laminací). )

.

Z toho uhlíkového vliesu 10g a 20g nejsem úplně nadšený. Objednal jsem ten z R+G.de né od Pelikána. Povrch není černý, ale divně šedý. Vlákna jsou orientované do kruhu, a tak nějak nerozpoznatelně. Jelikož je materiál mnohonásobně tlustější jako obdobné sklo, tak pojme mnohem více pryskyřice je tedy i těžší. A nejde to ošulit ani větším podtlakem - vzniknout suchá místa, která se při prvním ohnutí VOP odlepí od jádra!!

VOP z 10g vliesu vážila to stejné jako ze dvou 17g skel. pevnost na ohyb byla horší - chybí tam to podélné dlouhé vlákno. Zatím tedy zůstávám u klasiky 17g podélné + 17g +- 45st VOP 76x12cm se slabounkou vrstvou barvy, pásnicemi z uhlíkové jednosměrky 50g, výztuhami okolo šroubů a tenkým rowinem na náběžce a odtokovce vychází od 30g Razantní vlek však taková VOP nevydrží, na F5J v pohodě

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.806 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám