file Stavba F5j větroně

Více
06. led 2015 06:34 #14226 od Petr Koláska

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. led 2015 22:57 - 06. led 2015 23:52 #14227 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Stavba F5j větroně
Jó jó, FrSky... teď to bude 4 sezóna co používám FrSky modul s telemetrií ve vysílači JR X9II a nemá to chybu... na FrSky nedám dopustit! Přijímače mám jedno i obousměrný, a všechno chodí jako panna :P Na to nejsem z jiných systémů teda moc zvyklej...

Dokonce jsem i uvažoval o tom vysílači Taranis, ne že bych byl nespokojenej s JR X9II, ale jen tak ze zvědavosti bych možná i omrknul jeho možnosti a komfort programování...

V každým případě mám teď na cestě další přijímače FrSky, včetně jednoho malýho obousměrnýho 4-kanálu do F3K LongShot od Ivana Hořejšího. Na jaře vyzkouším styl Bugár B) Tam to nakrmím 1-článkem LiPol a telemetrie ohlídá napětí na jednočlánku v letadle.
Poslední změna: 06. led 2015 23:52 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. led 2015 19:45 #14277 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně

Bohuslav Reichard napsal: V příloze posílám fotky gondolek které používáme pro eroplány o rozpětí 3,4 až 4m.

Našel by se kompletní i s trubkou, jeden (možná dva) s těch větších trupů navíc? Měl bych zájem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. led 2015 22:31 #14284 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně

Bohuslav Reichard napsal: Posílám slíbené míry: 23x12mm-to jsou vnitřní průměry a délku mám 1100mm(trubky.Váha trubky je 40g.V každé gondolce jsou už zalaminované matice, ve všech stejně,takže jsou volně zaměnitelné.Lože křídla svírá s vrchní stranou trubky úhel 1,5 st..To, že je na spodní gondolce porušená "čistá linie" je proto,že v tom místě budou serva pro kormidla a potřebuji aby se lanka moc nedotýkala trupu.Proto je taky nahoře naznačena druhá kabinka.Ono totiž do trupu á lá násada na koště se serva která tam chci dát nevejdou.


Bohouši. chtěl bych dát křídlo na dva šrouby za sebou. Šlo bi udělat gondolu bez těch zalitých matic? Až budeš moct, ozvy se na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. led 2015 08:29 #14301 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Petře, (a ostatní) chci se zeptat. Jak se fixuje kevlarová omotávka kolem nosníku? Jaký předpokládaný odber máš na 8 serv v letadle? Budou mít serva KST odběr větší?
Jako "nosník" nebo jinou výztuhu si nepoužil nic než pásku 0,5x10 s balzovou stojnou?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. led 2015 06:46 - 26. led 2015 06:51 #14315 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně

Martin Beseda napsal: Petře, (a ostatní) chci se zeptat. Jak se fixuje kevlarová omotávka kolem nosníku?


Fixaci kevlarové nitě obstará pár kapek vteřinového lepidla ;)

Martin Beseda napsal: Jaký předpokládaný odber máš na 8 serv v letadle? Budou mít serva KST odběr větší?


Ty Savoxy mají maximum (stall current) okolo 600 mA při 6V, Dymondy celkem určitě nebudou mít více, takže i kdyby všech 8 serv makalo na maximum (což je pravděpodobnost téměř nulová), bude odběr necelých 5A. Běžný provozní ovšem bude ani ne poloviční, vzhledem k charakteru letu tohoto letadla spíše pětinový :whistle: . Co se týče odběru serv KST, je potřeba kouknout do katalogů a zjistit, jaké mají odběry. Nebo změřit.


Martin Beseda napsal: Jako "nosník" nebo jinou výztuhu si nepoužil nic než pásku 0,5x10 s balzovou stojnou?


Ano, nosník je uhlíková pásnice (dokonce jen 0,4) s balsovou stojinou, omotáno kevlarem. Nic víc není pro termický větroň potřeba. V centroplánu je pásnice posílená na 12mm, směrem k uším se zužuje až na 2mm. Na straně pět tohoto vlákna jsou vypočítané hodnoty šířky pásnice pro celé křídlo.
Poslední změna: 26. led 2015 06:51 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. led 2015 13:07 - 26. led 2015 13:13 #14319 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Kdybych použil stejné nosníky jako ty a zesílení udělal nalaminováním jednosměrné uhlíkové tkaniny (90g/m), v šířce cca 30mm (ke koncím užší) na spodní- vnitřní stranu balové torzky, na horní i dolní část? Která by se spojila s nosníkem...? Stačilo by takovéto zesílení?
Poslední změna: 26. led 2015 13:13 uživatelem Martin Beseda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. led 2015 14:36 #14321 od Milan Macinga
Odpověděl Milan Macinga pro téma Stavba F5j větroně
Kompozitova verzia kridla Thermica je hotova. Letove testy cakaju na novy trup od p. Svobodu. Ten dlshi cumak o 9cm s klapkovou vyskovkou. Slubeny bol do konca tyzdna. Tak uvidime.
Zatial je kridlo na povodnom i ked uz tiez upravenom trupe.
Fotka s hmotnostou je komplet so spojkami, konektormi, kablami a tiahlami. Chybaju uz len serva.





Přílohy:
Poděkovali: Aleš Krátký

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. led 2015 16:05 #14324 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
To je z negativních forem?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. led 2015 17:35 #14326 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně

Petr Koláska napsal: První sloupec je vzdálenost od konce křídla (směrem od konců ke středu) v mm, druhý sloupec ohybový moment v Nmm a třetí je potřebná šířka pásnice v mm. Plyne z toho, že střed bude asi pro sichr potřeba opravdu lehce přiživit ;) Pro klidné létání je to v pohodě (provozní násobek 4), ale při divočejším používání letadla už lezeme přes těch našich 10mm (zobrazené údaje pro provozní násobek 7).

182 269,831691 0,166652116
364 1117,008995 0,633622808
546 2598,055259 1,362601389
728 4769,493829 2,326003914
910 7687,848053 3,503467523
1092 11409,64128 4,879634336
1274 15991,39685 6,442703781
1456 21489,63811 8,183459629
1638 27960,88841 10,09459965
1820 35461,67111 12,17026351


Rozumím tomu dobře tak, že uprostřed křídla je nosník (0,4) široký 12mm a na koncích, na uších by měl mít jenom necelý milimetr, teda 0,16mm? A na koncích středního dílu cca 2-3mm?

Z tohohle jsem trochu mimo... :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.550 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám