- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Stavba F5j větroně
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36

Dokonce jsem i uvažoval o tom vysílači Taranis, ne že bych byl nespokojenej s JR X9II, ale jen tak ze zvědavosti bych možná i omrknul jeho možnosti a komfort programování...
V každým případě mám teď na cestě další přijímače FrSky, včetně jednoho malýho obousměrnýho 4-kanálu do F3K LongShot od Ivana Hořejšího. Na jaře vyzkouším styl Bugár

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Našel by se kompletní i s trubkou, jeden (možná dva) s těch větších trupů navíc? Měl bych zájem.Bohuslav Reichard napsal: V příloze posílám fotky gondolek které používáme pro eroplány o rozpětí 3,4 až 4m.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Bohuslav Reichard napsal: Posílám slíbené míry: 23x12mm-to jsou vnitřní průměry a délku mám 1100mm(trubky.Váha trubky je 40g.V každé gondolce jsou už zalaminované matice, ve všech stejně,takže jsou volně zaměnitelné.Lože křídla svírá s vrchní stranou trubky úhel 1,5 st..To, že je na spodní gondolce porušená "čistá linie" je proto,že v tom místě budou serva pro kormidla a potřebuji aby se lanka moc nedotýkala trupu.Proto je taky nahoře naznačena druhá kabinka.Ono totiž do trupu á lá násada na koště se serva která tam chci dát nevejdou.
Bohouši. chtěl bych dát křídlo na dva šrouby za sebou. Šlo bi udělat gondolu bez těch zalitých matic? Až budeš moct, ozvy se na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Jako "nosník" nebo jinou výztuhu si nepoužil nic než pásku 0,5x10 s balzovou stojnou?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Martin Beseda napsal: Petře, (a ostatní) chci se zeptat. Jak se fixuje kevlarová omotávka kolem nosníku?
Fixaci kevlarové nitě obstará pár kapek vteřinového lepidla

Martin Beseda napsal: Jaký předpokládaný odber máš na 8 serv v letadle? Budou mít serva KST odběr větší?
Ty Savoxy mají maximum (stall current) okolo 600 mA při 6V, Dymondy celkem určitě nebudou mít více, takže i kdyby všech 8 serv makalo na maximum (což je pravděpodobnost téměř nulová), bude odběr necelých 5A. Běžný provozní ovšem bude ani ne poloviční, vzhledem k charakteru letu tohoto letadla spíše pětinový

Martin Beseda napsal: Jako "nosník" nebo jinou výztuhu si nepoužil nic než pásku 0,5x10 s balzovou stojnou?
Ano, nosník je uhlíková pásnice (dokonce jen 0,4) s balsovou stojinou, omotáno kevlarem. Nic víc není pro termický větroň potřeba. V centroplánu je pásnice posílená na 12mm, směrem k uším se zužuje až na 2mm. Na straně pět tohoto vlákna jsou vypočítané hodnoty šířky pásnice pro celé křídlo.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Macinga
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 1
Zatial je kridlo na povodnom i ked uz tiez upravenom trupe.
Fotka s hmotnostou je komplet so spojkami, konektormi, kablami a tiahlami. Chybaju uz len serva.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Petr Koláska napsal: První sloupec je vzdálenost od konce křídla (směrem od konců ke středu) v mm, druhý sloupec ohybový moment v Nmm a třetí je potřebná šířka pásnice v mm. Plyne z toho, že střed bude asi pro sichr potřeba opravdu lehce přiživit
Pro klidné létání je to v pohodě (provozní násobek 4), ale při divočejším používání letadla už lezeme přes těch našich 10mm (zobrazené údaje pro provozní násobek 7).
182 269,831691 0,166652116
364 1117,008995 0,633622808
546 2598,055259 1,362601389
728 4769,493829 2,326003914
910 7687,848053 3,503467523
1092 11409,64128 4,879634336
1274 15991,39685 6,442703781
1456 21489,63811 8,183459629
1638 27960,88841 10,09459965
1820 35461,67111 12,17026351
Rozumím tomu dobře tak, že uprostřed křídla je nosník (0,4) široký 12mm a na koncích, na uších by měl mít jenom necelý milimetr, teda 0,16mm? A na koncích středního dílu cca 2-3mm?
Z tohohle jsem trochu mimo...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- Včera 17:22
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (2 Příspěvky)
- Zapomněl jsem zmínit, že bude uplatněno vzájemné měření soutěžícími - tzv....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- Včera 11:19
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.