file Stavba F5j větroně

Více
12. dub 2015 14:45 #14648 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Petře, dávej si pozor. Nosníky jsem dělal na 200% toho co ty a stejně to šlo do pr...
Ať nejseš další. :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2015 15:18 - 12. dub 2015 15:36 #14649 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
neboj, budu opatrný, taky v to křídlo nemám bůhví jakou pevnostní důvěru .

Je pravda, že u těchhle konstrukčních lehoušů asi bude bezpečnější vypadnout z termiky horizontálním letem někam bokem. Jenže ono se to takhle ze země lehko řekne.... když navíc nosí celá obloha..... :unsure: :unsure:

Proto chci opatrně (mimo termiku a v bezpečné výšce) odzkoušet, nakolik nechají plně vytažené brzdy letadlo rozjet. Jak říkám, Daidal se ani kolmo dolů nerozletí na nebezpečnou rychlost, nicméně třeba kolega z letiště taky při úniku složil křídla na tom samém Daidalovi - dodneška neví přesně, proč - jestli vytáhl brzdy pozdě (tedy ne ihned na začátku sestupu), nebo se na hranici viditelnosti přetočil jinak než si myslel že letadlo podle něj je....

Takže tady to chce osahat si únikovou konfiguraci ještě před tím, než bude potřeba naostro - když uvidím, že se i na brzdách rozjíždí až moc, vždycky se to v rámci testování dá včas přerušit a hledat jiné cesty. Chce to vědět, co si lze dovolit, ještě než půjde o bytí a nebytí letadla.
Poslední změna: 12. dub 2015 15:36 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2015 18:36 - 12. dub 2015 18:47 #14651 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Přeji ti víc radosti s novým strojem než jsem zažil já.
Koukal jsem na graf z výškoměru. Vario ukazuje stoupání 1-2m/s a kolem 4 m/s v posledních minutách letu. Z toho bych se nejspíš v lepším stavu bez kompozitového křídla nedostal nijak.
Jsem sice ještě rohozený nad ztrátou nového letadla, ale zeptám se. Mám ještě jednoho elektrovětroně. Až na to, že má přez 2,5kg při rozpětí 3200mm. Je to hodně blbé jet s touhle "cihlou" na soutěž F5J? Za blbce už jsem, může to být ještě horší?
Poslední změna: 12. dub 2015 18:47 uživatelem Martin Beseda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2015 19:20 #14652 od Milan Macinga
Odpověděl Milan Macinga pro téma Stavba F5j větroně
Davaj pozor na flutter na usiach. Tie su kvoli "otvorenej nabezke" na tento jav nachylne. Hlavne pri silnejsim vetre, resp. prudkom klesani. Mne sa osvedcilo vyklesavanie na plnych brzdach v ostrej spirale. Paradoxne som pri tomto vyklesavani flutter nechytil..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2015 21:16 #14653 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně
Jak tu padlo - průser je flutter, mimochodem může být daný spíš vůlemi atd., zdaleka není prioritní pevnost křídla, vůle dělají binec větší. Zažil jsem loni v Bořeticích s lehkým Storkem - pro diváky efektní, mě ale málem šlehlo. Jinak vyklesávání střemhlav na brzdách vesměs není problém, ale chce je to opravdu vysunout a až pak potlačit, naopak vysunutí brzd na rychlosti je rizikové, prakticky všehny kompozitové F5J při tom mění vzepětí ("svěsí uši") a je to o nervy. Jinak kombinace brzd a "vývrtky" - plná výchylka do strany a k tomu plně nataženo - vesměs funguje dobře, riziko může být až vybírání.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. dub 2015 11:33 #14656 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Stavba F5j větroně

Martin Beseda napsal: Přeji ti víc radosti s novým strojem než jsem zažil já.
... Mám ještě jednoho elektrovětroně. Až na to, že má přez 2,5kg při rozpětí 3200mm. Je to hodně blbé jet s touhle "cihlou" na soutěž F5J? Za blbce už jsem, může to být ještě horší?

Ahoj,jest-li bude foukat tak nemusíš dovažovat : - ) .Včera (neděle 12.4. vítr cca 8 m/s) jsem byl lítat a s lehoušem (1560 g) to prostě nešlo ... s "těžším" strojem (1950 g) se to už dalo vytočit a hlavně vrátit.
Takže neváhej a doraz do Hořic.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. dub 2015 07:29 #14660 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Stavba F5j větroně
Petře gratulace, vypada to fakt luxusne !

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. dub 2015 09:04 #14663 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Ještě pro zajímavost. Tohle jsem rotřískal:


sakra to bolí...
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. dub 2015 07:41 #14677 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Stavba F5j větroně
Kolik se Ti vychylovaly brzdy? Musí to byt minimalne 70 stupnu, radeji vic. Jinak moc nefunguji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. dub 2015 08:28 #14678 od Karel Skoupý
Odpověděl Karel Skoupý pro téma Stavba F5j větroně
Velká škoda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.457 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám